Beantwoord

Gespreksaudio valt weg

• 5 februari 2019
  • 3 reacties
  • 833 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds september jongstleden een iPhone XS Max, en ik merk sinds een maand of twee dat tijdens enkele gesprekken na ongeveer 60 seconden de audio compleet weg valt. Het gekke vind ik, dat dit niet bij alle telefoontjes is, maar slechts bij enkele personen. Wanneer ik deze personen bel, valt na 60 seconden de audio weg. Ik hoor degene met wie ik bel niet meer, en zij horen mij niet meer. Bij anderen heb ik dit probleem helemaal niet.

Wat kan ik hier aan doen? Het probleem lijkt niet bij de iPhone te liggen, overige audio werkt altijd en de audio is prima in die eerste 60 seconden.

Graag hoor ik enkele tips!
Lasse
icon

Beste antwoord door eric_2 5 februari 2019, 13:11

Heb je toevallig een abonnement waarbij je al via VoLTE belt. Een andere naam hiervoor is bellen over 4G.
Je kunt dit vaststellen door niet op wifi te zitten en dan zie je het 4G icontje van de dekking. Bel dan even je voicemail en kijk of dit 4G blijft, of dat er 3G/H+ o.i.d. komt te staan tijdens het gesprek.
In geval van 4G bellen kan het zijn dat dit nog niet helemaal vlekkeloos werkt. Het is nog deels in testfase bij T-Mobile. Je kunt dit ook uitzetten en alleen 4G data gebruiken. spraak loopt dat altijd over 3G.

Meer info hierover via: https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Heb je toevallig een abonnement waarbij je al via VoLTE belt. Een andere naam hiervoor is bellen over 4G.
Je kunt dit vaststellen door niet op wifi te zitten en dan zie je het 4G icontje van de dekking. Bel dan even je voicemail en kijk of dit 4G blijft, of dat er 3G/H+ o.i.d. komt te staan tijdens het gesprek.
In geval van 4G bellen kan het zijn dat dit nog niet helemaal vlekkeloos werkt. Het is nog deels in testfase bij T-Mobile. Je kunt dit ook uitzetten en alleen 4G data gebruiken. spraak loopt dat altijd over 3G.

Meer info hierover via: https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Hoi Eric,

wanneer ik voicemail bel verandert het icoontje naar van 4G naar 3G. Wel heb ik in instellingen 4G aanstaan voor Voice & Data, moet ik deze omzetten naar alleen Data?
Reputatie 3
Badge +2
Dat hoeft dan niet hoor. Het omzetten was alleen van belang als je tijdens een gesprek op 4G zou blijven zitten. (4G bellen). Dat is nog niet voor iedereen actief, voor jou dus blijkbaar ook niet. Het had een verklaring kunnen zijn van het wegvallende gesprek.

Reageer