Beantwoord

Hoe kan het zo zijn dat T-Mobile Duitsland Apple watch 4G wel ondersteunt?

• 27 november 2017
  • 66 reacties
  • 8406 Bekeken

Reputatie 1
Hoe kan het zo zijn dat Duitsland de e-sim wel ondersteunt?
Ik neem aan dat T-Mobile Duitsland en Amerika samenwerken met Nederland.

We zijn al 2 maanden verder en we hebben nog geen nieuws erover.
Het zal vast niet moeilijk zijn om het te ondersteunen?
Aangezien onze buurlanden het ook kunnen waarom Nederland niet?

Om alleen al de e-sim te ondersteunen zal T-Mobile veel klanten werven en behouden.
icon

Beste antwoord door Issam 1 december 2017, 15:53

Hey GianniEnzoo,

Welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben.

We doen altijd ons uiterste best om mee te gaan met de nieuwste technieken. Voordat we gebruik maken van de nieuwste technieken moeten we er wel zeker van zijn dat alles goed, stabiel en snel werkt in combinatie met ons netwerk. Dit kan soms alleen wat tijd kosten.

Om je van meer duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met onze vriendelijke collega's die hierover gaan. Zodra ik een reactie heb ontvangen met meer informatie over het gebruik van de e-sim laat ik het je weten in dit topic. Je hoort dus nog van me!
Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hey GianniEnzoo,

Welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben.

We doen altijd ons uiterste best om mee te gaan met de nieuwste technieken. Voordat we gebruik maken van de nieuwste technieken moeten we er wel zeker van zijn dat alles goed, stabiel en snel werkt in combinatie met ons netwerk. Dit kan soms alleen wat tijd kosten.

Om je van meer duidelijkheid te voorzien heb ik contact opgenomen met onze vriendelijke collega's die hierover gaan. Zodra ik een reactie heb ontvangen met meer informatie over het gebruik van de e-sim laat ik het je weten in dit topic. Je hoort dus nog van me!
Reputatie 1
Hey Issam,

Dankjewel!

Ik kijk uit naar hun reactie!
En alvast bedankt voor de moeite!
Hier ben ik ook erg interssant in dit watch 4G hopelijk wordt nou snel en het hoeft niet een wiel opnieuw uitgevonden ...
Badge +13
Wil niet heel veel zeggen maar zolang Apple Nederland nog niet als land support kunnen providers ook nog niet echt wat ermee.
Dus volgens mij is het niet zozeer de providers maar Apple en zullen we dus moeten wachten totdat deze dit ook in Nederland ondersteunt.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi GianniEnzoo,

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat de ondersteuning van de e-sim op dit moment 'nog' niet op de planning staat. We volgen natuurlijk wel alle ontwikkelingen op dit gebied en kijken constant of wij hierop kunnen inspelen. Mocht hier in de toekomst verandering in komen dan delen we dit natuurlijk meteen op het forum. Wellicht dat we jullie zelfs vragen om het nieuwe product te testen voor ons! Who knows. 😉

Houd ons forum dus goed in de gaten!
Sorry maar dit is een achterlijke vertoning van t-mobile. Natuurlijk is er een klip en klare roadmap mbt de esim. De techniek is voorhanden de software is er voor aangepast, Het functioneerd in de landen om ons heen. Hier wordt een commercieel spelletje gespeeld over de ruggen van de consument, niet meer en niets minder!
Reputatie 7
Badge +20
Hi mdvrdrmn,

Jammer dat je zo reageert. Zoals Issam aangeeft staat de ondersteuning van de E-Sim op dit moment nog niet op de planning, maar het kan zo zijn dat het in de toekomst wel gaat gebeuren. Alleen kunnen wij daar op dit moment niets over zeggen, omdat wij die informatie ook niet hebben. Medio 2018 zal hier meer bekend over worden.
Deze reactie is wederom klinkklare nonsens. De techniek in alle gelederen is hiervoor volledig klaar, netwerk, software, hardware ... De roadmap ligt ook al klaar, waarom jullie hierover niet willen publiceren is en kan alleen maar een commerciële achtergrond hebben. In de landen rondom ons heen functioneerd het probleemloos. Jullie kunnen er wel degelijk iets over zeggen maar doen dit niet. Jullie reactie is voorgeschreven en komt uit het standaard handboek "hoe te reageren op de volgende vragen: ..... "
Reputatie 2
Deze reactie is wederom klinkklare nonsens. De techniek in alle gelederen is hiervoor volledig klaar, netwerk, software, hardware ... De roadmap ligt ook al klaar, waarom jullie hierover niet willen publiceren is en kan alleen maar een commerciële achtergrond hebben. In de landen rondom ons heen functioneerd het probleemloos. Jullie kunnen er wel degelijk iets over zeggen maar doen dit niet. Jullie reactie is voorgeschreven en komt uit het standaard handboek "hoe te reageren op de volgende vragen: ..... "

Wat ben jij een partij aan het bashen man.... volgens mij werd er vermeld dat de ondersteuning vanuit T-Mobile nog niet op de planning staat. Waar ergens zie jij dat het niet mogelijk zou zijn?

Ik nergens hoor...
"Bahsen man" daar moet ik even hard on lachen... In ieder geval duidelijk dat jij het niet erg vindt om aan het lijntje gehouden te worden, van het kastje naar de muur gestuurd te worden ... en ... vul zelf maar in.
Reputatie 2
"Bahsen man" daar moet ik even hard on lachen... In ieder geval duidelijk dat jij het niet erg vindt om aan het lijntje gehouden te worden, van het kastje naar de muur gestuurd te worden ... en ... vul zelf maar in.

Know your facts... ik wacht helemaal nergens op, dus doe maar weer rustig...
Uiterst teleurstellend dat T-mobile in Nederland klanten tot medio 2018 in onzekerheid laat, terwijl in het bureaucratische, trage en doorgaans niet zo innovatieve Duitsland deze dienst al direct na introductie van de Apple Watch geboden werd. Begrijpelijk dat (potentiële) klanten met een negatieve emotie reageren. Ik heb die met neiging ook, en zal ook snel overstappen zodra een andere provider deze service wel biedt.

Nog een vraag aan de klantenservice van T-Mobile: Als ik nu een Apple Watch wil kopen, heeft het zin om alvast een model met eSim te kopen (dus EU-model A1891 of A1889), zodat ik voorbereid ben op een eventuele ondersteuning door T-Mobile in 2018? Of is ook het te ondersteunen model nog onzeker?

Mocht T-Mobile nog testers zoeken om te valideren "dat alles goed, stabiel en snel werkt met het T-Mobile netwerk", dan meld ik me hierbij graag aan. 😉
Badge +13
@streeph je vergeet dat Apple op dit moment Nederland gewoon nog niet ondersteunt of hoe je het ook noemen moet.
Want zolang Apple ze niet in Nederland verkoopt is er voor providers niks te ondersteunen toch?
Dat vraag ik me af. Wie was er eerst, de kip of het ei? Ik kan gewoon een EU-model Apple Watch kopen, zij het niet in Nederland. Dus als T-Mobile de eSIM ondersteunt (wat overigens verder gaat dan alleen Apple), dan werkt het gewoon. Net zoals ik overal een smartphone met SIM, microSIM of nanoSIM kan kopen; werkt overal in Europa.
Je hebt helemaal gelijk, kip of ei... als T-Mobile geen concrete vraag ziet buiten de 4 personen hier zou ik het ook niet op de planning zetten. Daarbij, er zijn dus zelfs geen producten op de Nederlandse markt waar het toepasbaar is.... want Apple werkt niet mee. En voor een Apple-fan nu gaat happen, Apple heeft niet de beste reputatie op meewerken hoor (iPhone 8 / X netwerkissues, garantie issues vinger sensoren, erkennen van Nederlandse wetgeving betreffende garantie,.... etc.)

Neemt niet weg dat ik, ongeacht mening over Apple, het met je eens ben dat een eSIM best een goed idee is en dat het ook de deur opent voor opties als een fatsoenlijk EU-model (ook van anderen).

Gericht op je vraag echter vrij simpel... Ik verwacht niet dat T-Mobile spontaan sneller dan normaal zaken op de markt brengt, dus de kans dat een eSIM nog 2 jaar duurt is klein maar niet onmogelijk. Echter, in een artikel stond dat de watch geen roaming ondersteunt en daarmee valt voor mij de optie af... Iets wat alleen in 1 land werkt is geen optie, ongeacht of het ooit gaat werken 😉 leuk die EU-abo's die dan geen waarde hebben... Of het waar is weet ik niet en of het voor jou belangrijk is.., het stond in 1 artikel en als niet Apple gebruiker was dat al meer dan ik normaal lees, maar ik zou het controleren.

Ondersteunt deze het werkelijk niet, dan moet je niet alleen hopen dat eSIM uiteindelijk ondersteunt wordt, maar ook hopen dat je eSIM nummer geaccepteerd gaat worden (omdat die wel uit buitenland komt en zo bekend met de volledige SIM indelingen.... ben ik ook niet). Voor mij 2 issues die nu voor uitstel zouden zorgen, plus je kan altijd je huidige nog doorverkopen tegen die tijd 🙂
Voor de moderators:

Ik stel me ook beschikbaar voor evt testen. Ben in bezit van een t-mobile abo en een Apple watch series 3 Cellular.
Vind het ook jammer dat het zo lang moet duren. Is volgens mij veel meer een centen kwestie dan (on)mogelijkheden op technisch vlak. Hoe dan ook, we zijn afhankelijk van de aanbieders in deze. De eerste aanbieder zal wel wat extra klanten trekken. Apple verkoopt tegenwoordig meer horloges dan Breitling en Patek Philippe samen.
Badge +13
Op dit moment is het nog steeds een Apple dingetje want zolang zei ze niet in NL verkopen is er geen ondersteuning om te gebruiken in NL lijkt mij.
Je kan de provider wel de schuld geven maar volgens mij is er ook bij de groene en de rode nog niks over gemeld.
Volgens mij niet hoor. Esim is niet van Apple. En het werkt in andere producten al (bv iPad). Het gaat hier echter om een koppeling van een bestaand nummer (en dus simkaart) aan een horloge. Je gebruikt of je telefoon, of je watch op dat ene nummer. Een soort van duosim dus, waarvan 1 van de sims een esim is. Zodra een provider deze koppeling aanbiedt, gaat Apple de horloges verkopen.
Ja, dat is dus kip en ei verhaal..

- als Apple de horloges aanbiedt gaan providers de esims verkopen
- als providers de esims aanbieden gaat Apple de horloges verkopen

Dus, zolang providers het nut van de kosten/uitwerking niet inzien, zal het er niet komen. Dat is dus zowel provider als producent die aan de slag moeten. Apple zal moeten aanbieden, ook zonder esim op de markt, en providers moeten inzien dat die vraag groeiende zal zijn.

Voor de rest, opmerkingen dat Apple meer horloges verkoopt dan... Ja, leuk, maar vergelijk dan wel appels met appels en noem een Garmin, Motorola of Samsung, etc. waar Apple het absoluut niet van wint.

Een Breitling of Patek Phillipe zet je niet in hetzelfde rijtje als een (even maximaal oneerbiedig) op de pols geplakte Casio... Smartwatches (alle!) zijn prima horloges voor velen, maar durf ze niet te vergelijken met werkelijke kwaliteits horloges. Er is een reden waarom je een smartwatch voor €400 hebt en de plagiaat van Breitling bij dezelfde prijs ligt.
Hmm, de esim hóeft niet verkocht te worden door de provider, alleen ondersteunt. Er zijn al een grote hoeveelheid esims in omloop.
Volgens mij is het kwestie van keuzes. Providers zijn bang dat je veel te makkelijk kan overstappen en switchen van provider. Uiteindelijk een centen kwestie dus.

Over appels met appels. Apple watch is een horloge. En is nu het best verkochte horloge te wereld. Of je dat nu vergelijkt met een Casio of een Rolex.

Dat geldt overigens ook voor Garmin Samsung , etc. Get your facts straight.

https://nl.express.live/2017/11/10/apple-watch-succes/

https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/apple-watch-best-verkochte-wearable/
Wij van WC Eend vinden WC Eend de beste oplossing....

Serieus, je komt met Tim Cook en een Apple fan-site aanzetten! Je bent hilarisch, dus als je over feiten wil beginnen, begin met onafhankelijke. Daarna, verhaal is je uitgelegd, kip, ei en in dit geval ook een appel.

-edit-
Overigens, gezien er expliciet gemeldt wordt dat Apple geen verkoopcijfers publiceert: zie linkje van een andere i-site

Komen er ook leuk zaken naar voren waarin fitbit dingen etc. allemaal meer aandeel van de markt bevatten. Als Apple Watch in jouw mening een horloge is, is een xiaomi/fitbit met tijdsweergave dat bij deze ook... Dus Apple is met zijn eigen geschatte bronnen nog steeds niet de meest verkopende partij.

Ekdommetje: Jammer joh!
Over hilarisch gesproken. Je link is van augustus 2017, toen de series 3 nog niet verkocht werd. En juist sinds dat horloge zijn ze de concurrentie voorbij gegaan. Dat is door onafhankelijk onderzoek gebleken (bureaus die verkoopcijfers van detailhandel napluizen). Als je de linkjes had bekeken, had je dat kunnen lezen. Zowel in relatie tot de klassieke horloge makers, als de wearable producenten.

Maar goed, we dwalen af. Hoop dat tmobile snel de esim ondersteunt. Net zoals tmobile Duitsland.
Over hilarisch gesproken... Apple die geen cijfers vrijgeeft en dan durf je over 'voorbij gaan' te spreken op basis van uitsluitend schattingen.

Er is geen bewijsvoering en alles is enkel geschat. Nu, deze discussie is wel voorbij, want je begint op de persoon te spelen, want ik heb de linkjes wel gelezen. Die linkjes die expliciet melden dat Apple geen verkoopcijfers vrijgeeft en dat die onderzoeken op detailhandels dus ook eerlijk toegeven dat ze het maar moeten doen met 'waarde van verkoop'. Net zoals dat ik geen enkele set cijfers kon vinden die nergens een * of een [1] hadden als kanttekening over hun onbetrouwbaarheid...

Apple is een electronica producent en de arrogantie van dat je ze in dezelfde zin zet als echte horloge makers is ronduit schofferend te noemen. Het getuigt niet van respect van horloge makers die, in tegenstelling tot Apple, al meer dan een eeuw bestaan. Als je dan enkel blijft doorgaan over schattingen van een fitbit concurrent, samen met een kip ei thema, dan zijn we inderdaad klaar.

Geen producten, geen esim, geen esim, geen producten. Net zo hard Apple's schuld als elke andere provider. Ga anders daar eens klagen, in plaats van hier.

Reageer