Beantwoord

Hoe kan het zo zijn dat T-Mobile Duitsland Apple watch 4G wel ondersteunt?

• 27 november 2017
  • 66 reacties
  • 8447 Bekeken

Toon eerste reactie

66 reacties

Ook hier een teleurgestelde klant. Ik wil heel graag een Apple Watch 4 - 4G, wacht al meer dan een jaar op ondersteuning van E-sim in Nederland.

Moet ik weer een jaar wachten tot de Apple Watch 5 - 4G, of gaan jullie in de nabije toekomst Apple Watch 4 ondersteunen?

Ook ik stap over naar de eerste provider die E-sim aanbied.
En nu ook eSim in de nieuwe iPhones met eindelijk een dual sim optie.

Maar ook daar hebben we niets aan zolang T-Mobile Nederland en overige providers in NL niet de moeite nemen om eSim te ondersteunen.
Hoi GianniEnzoo,

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat de ondersteuning van de e-sim op dit moment 'nog' niet op de planning staat. We volgen natuurlijk wel alle ontwikkelingen op dit gebied en kijken constant of wij hierop kunnen inspelen. Mocht hier in de toekomst verandering in komen dan delen we dit natuurlijk meteen op het forum. Wellicht dat we jullie zelfs vragen om het nieuwe product te testen voor ons! Who knows. ;)

Houd ons forum dus goed in de gaten!

Issam, stel ik koop een Apple watch in Duitsland met daarin een eSim. Kan deze dan nog naderhand worden geactiveerd als T-Mobile besluit deze optie te activeren?
Reputatie 4
Badge +3
@mwj.swart

Ik zou dat niet willen aanraden. Het is vaker voorgekomen dat Apple nieuwe modellen met nieuwe modelnummers op een ‘nieuwe’ markt brengt. Deze modelln zijn dan aangepst aan de lokale frequenties. Ik zou gewoon even geduld hebben. Het initatief ligt hier waarschijnlijk bij Apple en niet zo zeer bij T-Mobile. Net als bij diensten als apple Pay bepalen zij wie er mee mogen doen.
Het initatief ligt hier waarschijnlijk bij Apple en niet zo zeer bij T-Mobile. Net als bij diensten als apple Pay bepalen zij wie er mee mogen doen.

Dat betwijfel ik dus ten zeerste. Apple is niet de enige fabrikant met e-sim apparaten, maar ook voor andere consumenten apparatuur is er geen e-sim abonnement beschikbaar. Dat lees ik als: T-mobile wacht tot er een kritieke massa is aan vraag over diverse merken. Wat ik aan de ene kant commercieel wel begrijp, maar ik heb juist gekozen voor t-mobile om de innovatieve diensten. Als daar vanaf gestapt wordt kan ik dat ook net zo goed doen. Bij Apple pay zijn het volgens mij ook de banken die niet in beweging komen.
Reputatie 4
Badge +3
@Rophonic

Daar heb je zeker een punt. Toch denk ik dat mensen teveel aan de gedachte hangen dat T-Mobile Duitsland en T-Mobile Nederland een en het zelfde bedrijf is. Echter zijn het twee aparte bedrijven.
En maken zij eigen keuzes.
Ook is de techniek die Apple gebruikt iets anders dan andere E-sims. Er zijn ook nog geen echte standaarden. Het heet ook niet voor niets AppleSim. Daarom denk ik dat Apple zelf providers kiest.

Wat Apple Pay betreft ben ik er zeker van dat Apple Kiest. Bunqbank heeft het een tijdje geleden via een omweg beschikbaar gemaakt maar dat heeft Apple die zelfde dag nog geblokkeerd.
Reputatie 3
Check mijn topic even! Ik heb een petitie aangemaakt voor de eSIM!! https://community.t-mobile.nl/stel-je-vraag-419/esim-in-nederland-305932
Is er inmiddels meer bekend bij tmobile over de planning voor e-sim? Lijkt mij dar de vraag nu wel gaat komen. Ik zou het heel graag willen! Als een andere provider het eerder aanbiedt, stap ik over
Ik zelf wil nu mijn Apple Watch Series 0 vervangen voor een Series 4 met 4G (eSim) versie.

Het valt me op dat Nederland vaak achterloopt in ontwikkelingen, en misschien komt het omdat het een te klein markt is waar kosten niet tegen baten opwegen voor telco's.

Tevens zijn veel providers enorm tegen eSim. Hierdoor gaat de adoptie heel stroef of niet.
https://www.fool.com/investing/2018/05/01/apple-declares-war-on-top-telcos-over-esim-tech.aspx

eSim zit niet alleen in apple devices. Samsung and Google heeft er ook al gebruik van gemaakt in de Samsung Gear S3 en Google Pixel 2.
Ook ik vind het erg frustrerend dat er geen duidelijke berichten naar buiten komen. Ik heb de fora van KPN en Vodafone ook bezocht en zie daar dezelfde berichten van klanten en reacties in de trant van: "we weten het niet" of "we zijn er mee bezig".
Men wil de Apple watch (en andere eSim producten) gewoon gaan gebruiken en de provider die dit als eerste aan gaat bieden zal ook veel nieuwe klanten krijgen.
Ik mag zelf al sinds december verlengen en ben nog steeds aan het wachten totdat ik een eSim abonnement kan afsluiten, maar mijn geduld begint wel een beetje op te raken. Het gebrek aan duidelijkheid en concrete plannen is hierbij heel erg frustrerend. Ik wil weten waar ik aan toe ben, maar word constant aan het lijntje gehouden.
Ik ben erg blij met T-mobile als provider, maar om klanten te behouden moet er nu eens echt actie ondernomen worden!
Badge +13
@Dennis-K als ik dit lees zit er wel beweging in al gaat het niet zo snel als wij klanten zouden willen zien☺️
https://www.onemorething.nl/2018/09/esim-iphone-xs-iphone-xr-nederland/
@Rosan Dit bewijst juist precies mijn punt:

“Momenteel wordt er gewerkt aan de ondersteuning van eSIM. Helaas kunnen we nog niet zeggen wanneer klanten er gebruik van kunnen maken. Onze fysieke simkaart biedt nu de beste kwaliteit en service.”

Het blijft allemaal zo vaag, berichten als "we werken er aan", "we houden het het in de gaten" worden al een jaar verspreid zonder dat er berichten komen met nieuws of waaruit blijkt dat er vooruitgang is op dit punt. Als ze er echt mee bezig zijn en is er echt wel een planning wanneer ze het (ongeveer) willen gaan uitrollen.
Badge +13
@Dennis-K Andere providers hebben de deur al dicht en bij T Mobile staat hij op een kier dat vind ik positiever dan de deur dicht toch?
@Rosan Ja dat klopt, maar die deur staat al ruim een jaar op een kiertje, het wordt tijd dat hij wat verder open gaat. Mijn eerder genoemde punten lijken me duidelijk, ik hoop dat T-mobile gaat doorpakken en duidelijke, concrete plannen gaat presenteren.
Badge +13
@Dennis-K Nee eerst zei ook T Mobile net als de andere nee en nu dus dat kiertje 😉
Reputatie 4
Badge +4
https://www.iphoned.nl/nieuws/ios-12-1-downloaden-update/

"Voor gebruikers van de iPhone XS, iPhone XS Max en iPhone XR wordt na de iOS 12.1-update de dualsim-functie beschikbaar. Dit werkt helaas niet in Nederland, want er zijn hier er geen providers die e-sim ondersteunen."

Misschien maakt dit de stap gemakkelijker om de dienst te gaan activeren voor T-Mobile??

Reageer