Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik niet meer 'ouderwets' kan smsen naar iemand die ook iMessage heeft. Als ik bijvoorbeeld in het buitenland zit (niet Europa) en wil smsen dat ik ben geland, krijg ik de melding dat ik niet kan reageren op het gesprek omdat imessage uitstaat. Eerst kon je ook nog op een berichtje drukken (dubbelklikken) en dan de optie aanvinken om het als tekstbericht te versturen. Hoe kan ik dit oplossen? Het verschil tussen het versturen van het berichtje via mobiel nummer of versturen via mail maakt ook niet uit. Alvast bedankt!
Beste antwoord door leroy98ecker
Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik niet meer 'ouderwets' kan smsen naar iemand die ook iMessage heeft. Als ik bijvoorbeeld in het buitenland zit (niet Europa) en wil smsen dat ik ben geland, krijg ik de melding dat ik niet kan reageren op het gesprek omdat imessage uitstaat. Eerst kon je ook nog op een berichtje drukken (dubbelklikken) en dan de optie aanvinken om het als tekstbericht te versturen. Hoe kan ik dit oplossen? Het verschil tussen het versturen van het berichtje via mobiel nummer of versturen via mail maakt ook niet uit. Alvast bedankt!
Hallo Dominiquedenise,
Welkom op de T-Mobile Community! :)
Het is nog steeds mogelijk om een iMessage te laten versturen als tekstbericht.
Ik heb het net nog uitgeprobeerd. ;)
Probeer het volgende eens:
Als je een bericht typt en verzendt, dan verstuurt je iPhone dat bericht als iMessage. Druk hard (force touch) op het blauwe bericht. Vervolgens zie je drie opties zoals in mijn screenshot hierboven, namelijk: kopieer, Stuur als tekstbericht en Meer... Als je op "Stuur als tekstbericht" drukt, dan wordt het bericht groen en is het bericht als SMS verstuurd.
Hopelijk lukt het zo!
Groetjes,
Leroy