Beantwoord

Hoe smsen met iOS 11?

• 7 december 2017
  • 6 reacties
  • 2906 Bekeken

Hi allemaal,

Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik niet meer 'ouderwets' kan smsen naar iemand die ook iMessage heeft. Als ik bijvoorbeeld in het buitenland zit (niet Europa) en wil smsen dat ik ben geland, krijg ik de melding dat ik niet kan reageren op het gesprek omdat imessage uitstaat. Eerst kon je ook nog op een berichtje drukken (dubbelklikken) en dan de optie aanvinken om het als tekstbericht te versturen. Hoe kan ik dit oplossen? Het verschil tussen het versturen van het berichtje via mobiel nummer of versturen via mail maakt ook niet uit. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 8 december 2017, 00:20

Hi allemaal,

Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik niet meer 'ouderwets' kan smsen naar iemand die ook iMessage heeft. Als ik bijvoorbeeld in het buitenland zit (niet Europa) en wil smsen dat ik ben geland, krijg ik de melding dat ik niet kan reageren op het gesprek omdat imessage uitstaat. Eerst kon je ook nog op een berichtje drukken (dubbelklikken) en dan de optie aanvinken om het als tekstbericht te versturen. Hoe kan ik dit oplossen? Het verschil tussen het versturen van het berichtje via mobiel nummer of versturen via mail maakt ook niet uit. Alvast bedankt!

Hallo Dominiquedenise,

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Het is nog steeds mogelijk om een iMessage te laten versturen als tekstbericht.
Ik heb het net nog uitgeprobeerd. ;)

Probeer het volgende eens:
Als je een bericht typt en verzendt, dan verstuurt je iPhone dat bericht als iMessage. Druk hard (force touch) op het blauwe bericht. Vervolgens zie je drie opties zoals in mijn screenshot hierboven, namelijk: kopieer, Stuur als tekstbericht en Meer... Als je op "Stuur als tekstbericht" drukt, dan wordt het bericht groen en is het bericht als SMS verstuurd.

Hopelijk lukt het zo!

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ga naar Instellingen > Berichten en zorg dat de opties iMessage, Stuur als sms en mms-berichten zijn ingeschakeld.
Hi HerelsTom, bedankt voor je snelle reactie. Helaas is dit niet de oplossing. Krijg alsnog de melding: Bericht sturen niet mogelijk - Dit bericht kan alleen worden verstuurd als iMessage is ingeschakeld...
Reputatie 4
Badge +3
Is bij Instellingen > Berichten > Toon onderwerpveld geactiveerd ? Zo ja, dan kun je niets versturen als je daarin je antwoord zet. Je moet je antwoord zetten in het tekstblok eronder, maar de scheidingslijn is heel dun. Als je bij instellingen het onderwerpveld deactiveert heb je dat probleem niet, dan type je direkt in het berichtenveld.
Nee, ook het onderwerpveld is niet geactiveerd en staat altijd 'uit'. Kan het ook zijn dat het ligt aan de ontvangers? Dat zij alleen iMessage accepteren bijvoorbeeld?
Reputatie 4
Badge +3
Als je wel sms kan versturen naar andere ontvangers, dan zou het dat wel eens kunnen zijn.
Reputatie 6
Badge +13
Hi allemaal,

Hallo Dominiquedenise,

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Het is nog steeds mogelijk om een iMessage te laten versturen als tekstbericht.
Ik heb het net nog uitgeprobeerd. ;)

Probeer het volgende eens:
Als je een bericht typt en verzendt, dan verstuurt je iPhone dat bericht als iMessage. Druk hard (force touch) op het blauwe bericht. Vervolgens zie je drie opties zoals in mijn screenshot hierboven, namelijk: kopieer, Stuur als tekstbericht en Meer... Als je op "Stuur als tekstbericht" drukt, dan wordt het bericht groen en is het bericht als SMS verstuurd.

Hopelijk lukt het zo!

Groetjes,
Leroy

Reageer