Beantwoord

Hoe verstuur ik een SMS in plaats van een MMS?

• 23 juni 2017
  • 6 reacties
  • 1273 Bekeken

Kan geen sms versturen (wel ontvangen) op mijn iphone7, alleen mms. Heb het topic gelezen en alles wat er staat geprobeerd, maar niets lukt. Werkt wel op de Galaxy S7 van mijn echtgenote, maar kan daar niets mee omdat t-mobile MIJ om een sms vraagt en niet mijn echtgenote!!!
icon

Beste antwoord door Kaassausje 24 juni 2017, 12:08

Hoi Eric 55, welkom op het klantenforum.

Zou je de volgende dingen eens kunnen testen?
-> Staat iMessage aan? Zou je deze eens uit willen zetten en testen of het dan een sms wordt?
-> Heb je jouw Facebook contacten gelinkt? Zou je deze eens willen ontkoppelen en het nogmaals proberen?
-> Staat onder 'Instellingen -> Berichten' de optie Onderwerpveld (of een soortgelijke naam) aan? Zou je deze dan uit willen zetten een het nogmaals willen proberen?
-> Kun je eens controleren of je nummer niet grijs/onklikbaar geworden is onder 'Instellingen -> Berichten -> Verzenden en ontvangen'? (Als dit niet is veranderd ondertussen.) Als hier alleen jouw e-mailadres selecteerbaar is, verwijder deze dan eens, dit was voor sommigen de oplossing.

Met een beetje mazzel is het gewoon één van de bovenstaande dingetjes die roet in het eten gooit, anders zal er verder gezocht moeten worden. Laat je de uitkomst weten? 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Misschien een idee om het simmetje even om te wisselen en de sms versturen ?
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond,
wil je eens proberen om de optie MMS uit te zetten in je Tmobile account, en het dan nog eens proberen.

Heb ik gedaan en werkt niet. Kan nog steeds geen sms sturen...
Hoi Eric 55, welkom op het klantenforum.

Zou je de volgende dingen eens kunnen testen?
-> Staat iMessage aan? Zou je deze eens uit willen zetten en testen of het dan een sms wordt?
-> Heb je jouw Facebook contacten gelinkt? Zou je deze eens willen ontkoppelen en het nogmaals proberen?
-> Staat onder 'Instellingen -> Berichten' de optie Onderwerpveld (of een soortgelijke naam) aan? Zou je deze dan uit willen zetten een het nogmaals willen proberen?
-> Kun je eens controleren of je nummer niet grijs/onklikbaar geworden is onder 'Instellingen -> Berichten -> Verzenden en ontvangen'? (Als dit niet is veranderd ondertussen.) Als hier alleen jouw e-mailadres selecteerbaar is, verwijder deze dan eens, dit was voor sommigen de oplossing.

Met een beetje mazzel is het gewoon één van de bovenstaande dingetjes die roet in het eten gooit, anders zal er verder gezocht moeten worden. Laat je de uitkomst weten? 🙂
Hoi Kaassausje, het duurde even voor ik kon reageren, maar dat kwam door de t-mobile werkzaamheden. De oplossing voor mijn probleem bleek het onderwerpveld te zijn. Toen ik dat uitgezet had kon ik wel sms-en. Bedankt voor de hulp!!
Hoi Eric 55.

Graag gedaan, daar zijn we voor. Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het heeft geholpen, sms'ze weer! 😃

Reageer