Vraag

Hoe zuur kan het zijn :( (barst in iPhone scherm)

• 28 november 2015
  • 27 reacties
  • 1228 Bekeken

Afgelopen woensdag mijn nieuwe iPhone grijs binnen gekregen.
Vandaag is de vrouw druk aan het poetsen en ja hoor daar gaat mijn nieuwe iPhone plonk op de plavuizen vloer. Je raad het al grote barst en versplinterde front 😠.
Ze hadden mij gevraagd wil je een verzekering? Nee doe al 16 jaar zonder dus dat hoeft niet.

Wat zijn de kosten als ik de iPhone bij jullie laat maken?
Ben er echt ziek van .

Groeten Patrick

27 reacties

Oh Patrick wat een vervelend probleem, het zou je maar overkomen..
Als ik jou was zou ik even een kijkje nemen op deze site:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/aanmelden

Op deze site moet je je aanmelden voor een reparatie, na de aanmelding zie je de kosten voor je reparatie!

Veel succes, laat je het me weten of het gelukt is?

Zoey
Reputatie 6
Afgelopen woensdag mijn nieuwe iPhone grijs binnen gekregen.
Vandaag is de vrouw druk aan het poetsen en ja hoor daar gaat mijn nieuwe iPhone plonk op de plavuizen vloer. Je raad het al grote barst en versplinterde front 😠.
Ze hadden mij gevraagd wil je een verzekering? Nee doe al 16 jaar zonder dus dat hoeft niet.

Wat zijn de kosten als ik de iPhone bij jullie laat maken?
Ben er echt ziek van .

Groeten Patrick

Hoi Patrick,

Die vrouwen ook altijd hé! :D

Zoals Zoey al aangaf, kun je je telefoon inderdaad ter reparatie aanbieden. Wat de exacte kosten zijn, durf ik je niet te zeggen.

Wel kan ik je de tip geven om je verzekering te bellen. Vaak kunnen zij toch iets voor je doen qua uitkeren. Zo heb ik de zwemmende Iphone van mijn vrouw (daar heb je ze weer) ook vergoed gekregen.

Succes ermee!
Inmiddels weet ik wat de kosten zijn . Maar liefst 399 euro
Badge +13
Beste Patrick waar woon je?
Anders zou je het ook via Apple kunnen doen namelijk!
http://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/
Zij repareren ook en zeker als het alleen je scherm is dan kost het je geen 399 euro.
En volgens mij kunnen ze het tegenwoordig ook al inde stores voor je doen dus Amsterdam, Den Haag en Haarlem
En dan zoeken naar
Mijn iPhone komt niet in aanmerking voor service onder garantie. Wat zijn mijn serviceopties?
https://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Netherlands&locale=nl_NL&product=iphone&select=WARRANTY__PRICING

En het hoeft dus niet via een store maar je kan dus gewoon met ze chatten/belafsprak en via die weg het regelen want je heb de eerste drie maanden daar recht op.
Na die drie maanden kunnen daar kosten aan verbonden zijn maar dat word aangegeven en is in jouw geval niet van toepassing
En dan kiezen reparatie en fysieke schade kiezen en dan volgen wat ze vragen en dat spreekt voor zich,
https://getsupport.apple.com/

En zelfs als het niet alleen het scherm is kan je hem via Apple voor net iets minder laten vervangen binnen dat eerste jaar.
Heb je dan ook garantie als je de telefoon via een abo hebt?
De genoemde kosten zijn via ISN Service uit Eersel.
Badge +13
Ja de garantie zal erna gewoon via T Mobile verder verlopen aangezien zei erkend zijn.
Her eerste jaar kan je altijd via Apple regelen en het tweede jaar via T Mobile mocht er dan een probleem zijn.
Reputatie 6
Goede tips van Rosan!

ISN Service is een bedrijfje opzich. Die zullen het zeker prima repareren echter ben ik bang dat zij inderdaad niet erkend zijn en daarvoor is je garantie bij Apple/Iphone weg.

Laat je ons weten hoe het gegaan is?!
Vaak valt het onder je inboedelverzekering, het is raadzaam om eens daar te informeren en dan de telefoon te laten repareren bij bijvoorbeeld Jorphone of dergelijke firma.
Badge +9
Hoi Patrick,

Ik heb even de prijzen gekeken.

Gezien je garantie officieel nog loopt, ook al wordt dit niet gedekt, kost dit:

iPhone 6: € 127,10
iPhone 6s, iPhone 6 Plus: € 147,10

Deze staan vermeld op https://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Netherlands&product=iphone&locale=nl_NL
ISN doet alleen apple namelijk dus ik had het idee dat zij een service punt waren.

Goede tips van Rosan!

ISN Service is een bedrijfje opzich. Die zullen het zeker prima repareren echter ben ik bang dat zij inderdaad niet erkend zijn en daarvoor is je garantie bij Apple/Iphone weg.

Laat je ons weten hoe het gegaan is?!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Patrick,

Aaai wat balen dat je scherm op die manier is stuk gegaan! 😞 Wij vrouwen kunnen af en toe onhandig zijn. Hoop dat je niet boos op je vrouw bent...

Ik zie dat je al heel wat tips hebt gekregen van Zoey, Rosan, kme, G.I Jane en lodan. Is het al gelukt om je toestel ter reparatie aan te bieden? De prijzen die Lodan opnoemt zijn wel een stuk voordeliger dan €399.

Houd je ons op de hoogte van wat je gaat doen?
toestel is vandaag gerepareerd voor die 399,00 op officiële legale wijze en met behoud van garantie.

Verder zie ik wel wat de verzekering doet 😉
Badge +13
Maar via Apple of via T mobile?
Via Apple gedaan . Apple verkoopt geen schermen aan derde namelijk. Dat is allemaal imitatie en dan vervalt al je garantie. Kon er op wachten binnen 15 minuten was de iPhone klaar
Badge +13
Aha maar de prijs was anders dan wat er op de site van hun stond dat is dan wel weer vreemd?
Welke store ben je geweest?
Wat zonde! Ik heb het zelfde gehad !
Hier ook gehad met een eerdere versie iphone, maar dan bijna einde looptijd abo. Ik heb het toen niet meer laten repareren maar had het nu ook zeker laten doen. Wat een prijzen he? Veel plezier met je toestel
Eindhoven ben ik geweest.
Er staan twee prijzen op de site o.a. ook die van 399,00

Maar ik wacht het bericht wel af van de verzekering.

Aha maar de prijs was anders dan wat er op de site van hun stond dat is dan wel weer vreemd?
Welke store ben je geweest?
Badge +13
Eindhoven is geen Apple store dus dan zou ik wel goed nagaan of je de garantie via T mobile behoud!
Dus dat is niet de site die ik aangaf maar dat is dus die site die jezelf gevonden had?

Apple store hanteert andere prijzen en je kon ook via hun het afhandelen zoals ik aangaf.
Je hoefde niet naar een store toe maar je stuurt dan je toestel op en krijgt het thuis weer afgeleverd.
Als je een afspraak inplande zoals ik in dat ene linkje vertelde door contact op te nemen met de support.
Dit kan je gewoon onder je inboedel verzekering declareren want het is binnenshuis gebeurd. Succes!
Ik heb dit ook vaak meegemaakt. Ik ging altijd per direct naar Apple Store (Amsterdam in dit geval).
Ze testen het apparaat en in de meeste gevallen geven ze aan dat het scherm niet kan worden vervangen.

Voor 250. - en je kapotte iPhone krijg je meteen een nieuwe! ( Toen was het een iPhone 5s)

Lijkt me verstandig om dit soort toestellen altijd te verzekeren. Voor iPhone betaal daarnaast ook een eigen risico van 65,- bij een vervangend toestel.
Mensen hebben de neiging om zich over te verzekeren, bijv. extra jaar garantie bijkopen (niet nodig overigens, want je mag in nederlands consumentenrecht afgaan op de verwachte levensduur die bij telefoons 4 jr > is.)
Ik adviseer het geld voor de telefoon verzekering dan ook te besparen en te investeren in een goede rechtsbijstandsverzekering. Ik zit zelf al 8 jaar bij Interpolis (via Rabobank) en heb de afgelopen 8 jaar en ook zeker de komende 8 jaar er al uit aan aan hulp versus premie in de zaken (maar 3 overigens) waarin ze mij hebben bij gestaan.
Inmiddels is de telefoon gerepareerd en door de verzekering voor 100% vergoed via de inboedelverzekering afgehandeld .

iedereen bedankt voor de reacties ;)

Patrick
Hai!

Als je in Amstedam woont.... Laat hem maken op de Albert Cuijp... 50 euro.

Sterkte!
Reputatie 7
Badge +20
Inmiddels is de telefoon gerepareerd en door de verzekering voor 100% vergoed via de inboedelverzekering afgehandeld .

iedereen bedankt voor de reacties ;)

Patrick

Hi Patrick,

Super om te horen dat je telefoon is gerepareerd en volledig vergoed door je verzekering! :8

Reageer