Beantwoord

Hotspot inschakelen iPhone 7 plus


Hoi,

Ik heb gisteren een iPhone 7 plus aangeschaft en wil nu de hotspot gebruiken. Waarom kan dit niet? Ik zie wel een schakelaar in het menu, maar deze blijft grijs en is dus niet in te schakelen.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 7 december 2017, 10:55

Goedemorgen maejbs,

Welkom op de T-Mobile Community! 🙂

Dat is vreemd! Om de hotspot te activeren moet je mobiele data aan hebben staan en een simkaart in de telefoon hebben. Dan zou de optie automatisch groen moeten worden.

Als je naar instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data gaat en dan Mobiele data aanzet, dan moet daaronder de functie "Persoonlijke hotspot" staan onder voorzieningen aanbieder.
Ga vervolgens naar "Opties mobiele data". Schakel 4G in, deze mag op "Gesprekken en data staan". Dataroaming mag aan, omdat je je bundel in de EU kunt gebruiken.
Daaronder staat Mobieledatanetwerk, druk hier op. Vervolgens vul je bij beide APN's smartsites.t-mobile in. De rest van de velden mag je leeg laten.

Zorg ook dat je de laatste updates hebt door naar instellingen > Algemeen > Software-update te gaan.

Als de hierboven geboden oplossingen nog niet werken, dan kun je een netwerkherstel uitvoeren. Dat doe je als volgt: Ga naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Hopelijk werkt hierna je hotspot functie weer! 🙂

Groetjes,
Leroy

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +13
Goedemorgen maejbs,

Welkom op de T-Mobile Community! 🙂

Dat is vreemd! Om de hotspot te activeren moet je mobiele data aan hebben staan en een simkaart in de telefoon hebben. Dan zou de optie automatisch groen moeten worden.

Als je naar instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data gaat en dan Mobiele data aanzet, dan moet daaronder de functie "Persoonlijke hotspot" staan onder voorzieningen aanbieder.
Ga vervolgens naar "Opties mobiele data". Schakel 4G in, deze mag op "Gesprekken en data staan". Dataroaming mag aan, omdat je je bundel in de EU kunt gebruiken.
Daaronder staat Mobieledatanetwerk, druk hier op. Vervolgens vul je bij beide APN's smartsites.t-mobile in. De rest van de velden mag je leeg laten.

Zorg ook dat je de laatste updates hebt door naar instellingen > Algemeen > Software-update te gaan.

Als de hierboven geboden oplossingen nog niet werken, dan kun je een netwerkherstel uitvoeren. Dat doe je als volgt: Ga naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Hopelijk werkt hierna je hotspot functie weer! 🙂

Groetjes,
Leroy

Reageer