Beantwoord

Hotspot wordt over de grens uitgeschakeld

• 18 januari 2017
  • 7 reacties
  • 403 Bekeken

Hoi
Als ik mijn persoonlijke hotspot aanzet om mijn iphone 7 te koppelen met mijn tomtom go610
Dit om verkeersinformatie binnen te krijgen op de tomtom
Dan werkt dit mooi totdat ik bij een grensovergang kom
Dan word nl. De hotspot uitgeschakeld en deze blijft dan ook uit
Als ik de hotspot weer aanzet worden de tel. En de tomtom niet meer met elkaar verbonden
Eerst moet ik dan beide apparaten opnieuw aanzetten en ook dan werkt het maar een minuut of 10 voordat de hotspot weer uitstaat
Ik heb hiervoor al contact gehad met apple en tomtom maar die hebben geen echte oplossingen voor mij behalve dat het vermoeden besttat dat de hotspot word uitgeschakeld op het moment dat er geen data verbinding is op de iphone.
Wat kan ik doen om een beter bereik te krijgen in het buitenland
Het maakt niet uit of ik de hotspot via bleutooth of wifi verbinding maak
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
icon

Beste antwoord door David 19 januari 2017, 14:52

Hey Diawim,

Apart dat het niet lekker werkt! :S Overigens heel verstandig dat je tijdens het rijden niet kijkt wat er aan de hand is!

Je hebt inderdaad 100 MB te verbruiken in de EU met jouw abonnement van Stel Samen & Stel Bij en je hebt ook geen blokkades of iets anders wat het in de weg staat. Zou je de instellingen uit dit topic eens kunnen nalopen in jouw iPhone en anders kun je ook een andere provider selecteren. Wel wanneer je netjes geparkeerd staat natuurlijk! ;)

Laat je weten of dit geholpen heeft? Houd ons op de hoogte!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 5
Badge +14
maar je hebt wel internet op die plekken ?
Badge +13
Beste Diawin je heb dan dus geen keuze gemaakt in de zin van betalen per mb of een travel
Surf pas?
Data word namelijk om hoge kosten tot die tijd uitgeschakeld dus het lijkt mij heel aannemelijk.
Je kan pas een keuze maken als je de grens over bent dus je kan het niet testen in Nederland.
Ik weet niet of ik op dat moment internet heb
Ik ben bezig met auto rijden

Ik heb gewoon een abo voor internet in de eu
Dataroaming staat aan

Wel heb ik op verschillende delen van belgie,duitsland en luxemburg geen internet tijdens vakantie
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diawim,

Apart dat het niet lekker werkt! :S Overigens heel verstandig dat je tijdens het rijden niet kijkt wat er aan de hand is!

Je hebt inderdaad 100 MB te verbruiken in de EU met jouw abonnement van Stel Samen & Stel Bij en je hebt ook geen blokkades of iets anders wat het in de weg staat. Zou je de instellingen uit dit topic eens kunnen nalopen in jouw iPhone en anders kun je ook een andere provider selecteren. Wel wanneer je netjes geparkeerd staat natuurlijk! ;)

Laat je weten of dit geholpen heeft? Houd ons op de hoogte!
Dataroaming staat aan
De optie eu-internet heb ik niet dus weet niet of deze aan of uit staat
Verder kan ik op de aangeven topic niets vinden qua instellingen
Ik vind het fijn dat er snel gereageerd word maar ik ben bang dat het puur met de dekking heeft te maken
Of zit er ergens iets in de software of instellingen dat zodra je buiten nl komt de hotspot word uitgeschakeld om je voor hoge kosten te beschermen
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diawim,

Afhankelijk van de iOS-software die op jouw iPhone staat is deze er misschien al uit. Dit is bij iOS 10 namelijk uit de software gehaald. Het klopt in dat geval dus dat je deze niet kunt vinden in jouw instellingen.

Had je al geprobeerd om een andere provider te selecteren? Het kan inderdaad met het netwerk te maken hebben, maar over het algemeen is de dekking in België behoorlijk sterk. Misschien ligt het dus precies net aan de provider.
Ik zal ditover een paar weken proberen als ik weer naar belgie ga
Ik laat het hier dan wel weten of het probleem is opgelost