Beantwoord

I phone 8 EMEA lock ?

  • 10 november 2018
  • 7 reacties
  • 1424 Bekeken

Reputatie 2
Heb op 3-8-2018 mij I Phone 8 ter reparatie aangeboden verbinding viel steeds weg, zie attachment.
Kreeg keurig nieuw toestel werkt prima. Echter blijkt nu dat buiten Europa ( Egypte) Simkaart van lokale provider niet werk, bij mijn man I Phone 6, ook gekocht bij TM, werkt simkaart wel.
Op internet wordt gezegd dat dit mogelijk met EMEA lock te maken heeft ???
TM winkel in Oldenzaal weet hier geen oplossing voor, opsturen voor reparatie enige mogelijkheid, vraag me af of dit de oplossing is. Toestel weer een aantal dagen weg, dit was ook het geval bij eerste reparatie.
Kunt u mij helpen, ben regelmatig op reis buiten Europa.

Met vriendelijke groet,
Elly Eichelsheim
icon

Beste antwoord door David 14 november 2018, 12:55

Hoi Elly,

In ons systeem zie ik terug dat je ondertussen ook al contact met een collega hebt gehad. Er is een case voor je aangemaakt en onze handsetspecialisten gaan dit voor je controleren. Hopelijk hebben zij gauw de oplossing voor je!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Elly,

In ons systeem zie ik terug dat je ondertussen ook al contact met een collega hebt gehad. Er is een case voor je aangemaakt en onze handsetspecialisten gaan dit voor je controleren. Hopelijk hebben zij gauw de oplossing voor je!
Reputatie 2
Tot op heden geen reactie terug ontvangen, men zou ons bellen, er zijn eerder dit soort gevallen bekend echter bij I Phone 6.
Hoop dat ik binnenkort wat hoor van TM

Mvrg Elly
Reputatie 7
Badge +20
Hey Elly,

Er wordt nog steeds gewerkt aan jouw probleem en ik hoop dat hier snel meer duidelijkheid over komt! Als wij iets voor je kunnen in de tussentijd, dan horen we het graag!
Reputatie 2
Hebben contact met met ons gehad over imei nummer . nog geen oplossing.
Technisch specialist zal contact met ons opnemen.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Elly,

Ik ben het meteen voor je gaan nakijken in ons systeem en zie inderdaad dat onze technische jongens ermee bezig zijn! Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral even weten!
Reputatie 2
Dit is het antwoord wat wij kregen>

Hoe doe je dit als je in het buitenland bent ?

Ik vindt dat dit gewoon door TM (in winkel) opgelost moet worden, toestel is bij TM gekocht waarbij je er van uit kan gaan dat dit toestel ook in het buitenland met andere simkaart werkt, vorig toestel deed dit wel, ook I phone 8 gekocht bij TM. Echter daar was weer een ander probleem mee.


Beste mevrouw Eichelsheim,

Je hebt contact met ons gehad voor het simlockvrij maken van je iPhone. Je kunt je iPhone op deze manier deblokkeren:

1. Zet je iPhone helemaal uit.
2. Doe een simkaart van een andere provider in je telefoon.
3. Zet je telefoon aan; als het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor 'ontgrendelen'.
5. Toets de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
6. Verbind nu je iPhone een half uur lang met je computer, met iTunes opgestart (verbonden met internet). Let op! Je kunt je iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppel je de iPhone los en daarna direct weer aan je computer, met iTunes.
8. Nu vraagt iTunes of de gevonden update van de nieuwe provider (carrier) geïnstalleerd moet worden. Kies voor Ja.

Als iTunes je feliciteert en laat weten dat je toestel simlockvrij is, is het gelukt. Je kunt nu de eventuele pincode nog invoeren. Daarna verschijnt in je scherm de naam van je nieuwe provider (die bij de simkaart hoort). Gebeurt dat niet? Koppel je iPhone dan nogmaals los en weer aan je computer.

Let op! Als je de stappen niet goed volgt of een verkeerde unlockcode invoert, kan je toestel permanent blokkeren. Dus lukt het je in twee pogingen niet om de simlock te verwijderen? Neem dan contact met ons op, zodat we je kunnen helpen.

Ben dus niet tevreden met dit antwoord.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @habibi,

Ik begrijp dat je liever een ander, makkelijker antwoord had ontvangen, maar dit is de procedure om je telefoon te ontgrendelen. Als we het anders voor je hadden kunnen regelen, hadden we dat natuurlijk gedaan!

Succes met het ontgrendelen!

Reageer