Vraag

iCloud contacten

• 10 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 399 Bekeken

Hallo,

Over een paar dagen krijg ik een nieuwe telefoon dus wou ik zonet alvast ervoor zorgen dat mijn contacten goed gesynchroniseerd staan zodat als ik mijn nieuwe iPhone krijg, ik gelijk de goede back up van iCloud can overzetten.

Nu heb ik een probleem want niet alle contacten staan goed gesynchroniseerd op iCloud. Ik ben erachter gekomen dat dit komt omdat deze zijn opgeslagen via mijn 'outlook, hotmail' account maar het lukt mij niet om deze over te zetten op iCloud. Ik zit er nu gewoon over na te denken om de back up straks niet over te zetten naar de nieuwe iPhone maar dan 'schoon' weer te beginnen. Ik heb namelijk alles wat op het internet staat al geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Ik raak ook erg in de war doordat zowel contacten op iCloud staan als op mijn hotmail. Graag wil ik alles op iCloud hebben, maar kan ik dan gewoon alles deleten op hotmail? Ik hoor graag jullie mening!

Groetjes,

Henrieke

2 reacties

Als je een nieuwe telefoon in gebruik neemt, kun je kiezen voor OF een backup terugzetten OF schoon te beginnen.
Dat ' schoon' beginnen is helemaal niet zo schoon ( maar wel OK), als je Icloud gebruikt. Want op het moment dat je met hetzelfde Apple ID inlogt, komen al je Icloud gegevens toch naar je telefoon. In Icloud kunnnen staan: Contacten, maar ook je Agenda, je Notities, documenten ( via Icloud Drive). De Contacten zijn in Groepen ingedeeld. De Groep contacten die in Icloud staan, de groep die in Gmail staat, de groep die in Hotmail staat, de groep die alleen op de Iphone zelf staat. Een voorbeeld van mijn eigen contacten heb ik toegevoegd. ( Icloud EN gmail) Alles staat in Icloud, maar als je "Contacten" vanuit je email-programma inschakelt, dan komt die groep erbij. PS de screenshots komen van een Ipad, maar in principe is de Iphone hetzelfde.

Je kunt ook gewoon je emails en contacten opslaan in een file en die importeren op je nieuwe telefoon of in ieder geval op een usb stick opslaan ofzo.

Gebruik hiervoor EVO Collaborator for Outlook. Kun je 7 dagen voor niks gebruiken dus kost je niks.
Heb het zelf gekocht aangezien ik het gebruik mijn Outlook, Gmail en iCloud constant live gesynced te hebben voor het werk namelijk. Kan nu niet meer zonder.

https://nl.evomailserver.com/ download link hier. Kijk eens of je het hier mee voor mekaar krijgt

Reageer