Beantwoord

Ik hoor niets als ik bel met iPhone 5

• 7 mei 2017
  • 9 reacties
  • 1620 Bekeken

Hallo,
De laatste tijd heb ik nogal een probleem bij het bellen. Want wanneer ik bel met mijn I phone 5 kunnen andere mensen mij gewoon verstaan maar het rare is dat ik hun juist helemaal niet kan verstaan, ik hoor namelijk helemaal niets, ook niet eens dat de telefoon overgaat wanneer ik iemand bel. De enige manier om mensen aan de andere kant van de lijn te kunnen verstaan is door op het luidspreker bottom te klikken op mijn telefoon, maar dit is namelijk niet makkelijk wanneer je niet in een rustige omgeving bent.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes, ilona
icon

Beste antwoord door Thalina 9 mei 2017, 10:33

Hoi Ilona,

Dat is inderdaad niet handig! Zoals iamPuk al aangeeft lijkt het te liggen aan jouw toestel. Kun je voor alle zekerheid eens jouw simkaart in een ander toestel proberen, werkt het dan wel? Kun je anderen alleen niet verstaan als je zelf belt of ook als je gebeld wordt? Kun je wel via bijvoorbeeld Whatsapp een geluidsfragment afluisteren, hoor je dat wel? Heb je misschien een hoesje om jouw toestel heen die het geluid kan tegenhouden? Kun je eens kijken of er stof of vuil in jouw microfoon zit? Zo ja, kun je dit heel voorzichtig verwijderen met een tandenstoker of door te blazen? Kun je ook nog kijken of je de laatste software update hebt gedownload?

Mochten bovenstaande tips niet werken, kun je dan jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet eerst een goede back-up te maken van jouw gegevens.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan wil ik je adviseren om jouw toestel aan te bieden ter reparatie. Waar heb je je toestel aangeschaft? Je kunt teruggaan naar de dealer waar je je toestel hebt aangeschaft om 'm aan te melden ter reparatie.

Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +13
Hey Ilona,
Heb je simkaart al eens getest in een ander toestel? Zoals je het omschrijft lijkt het meer een probleem met het toestel dan met het netwerk.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ilona,

Dat is inderdaad niet handig! Zoals iamPuk al aangeeft lijkt het te liggen aan jouw toestel. Kun je voor alle zekerheid eens jouw simkaart in een ander toestel proberen, werkt het dan wel? Kun je anderen alleen niet verstaan als je zelf belt of ook als je gebeld wordt? Kun je wel via bijvoorbeeld Whatsapp een geluidsfragment afluisteren, hoor je dat wel? Heb je misschien een hoesje om jouw toestel heen die het geluid kan tegenhouden? Kun je eens kijken of er stof of vuil in jouw microfoon zit? Zo ja, kun je dit heel voorzichtig verwijderen met een tandenstoker of door te blazen? Kun je ook nog kijken of je de laatste software update hebt gedownload?

Mochten bovenstaande tips niet werken, kun je dan jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet eerst een goede back-up te maken van jouw gegevens.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan wil ik je adviseren om jouw toestel aan te bieden ter reparatie. Waar heb je je toestel aangeschaft? Je kunt teruggaan naar de dealer waar je je toestel hebt aangeschaft om 'm aan te melden ter reparatie.

Als ik gebeld wordt kan ik mensen soms wel verstaan, maar dit wisselt af en is meestal niet zo. Maar als ik iemand bel hoor ik zeker niets. Via what´s app kan ik alle geluidsfragmenten wel gewoon luisteren want dat gaat via de luidspreker, en dat werkt gelukkig wel. Mijn microfoon heb ik al geprobeerd schoon te maken maar helaas met weinig effect. Alle updates zijn uitgevoerd en mijn hoesje zit niet voor de geluidsuitgang.

Mijn simkaart in een ander toestel heb ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik proberen!

bedankt,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ilona,

Jammer om te lezen dat het nog niet heeft geholpen! Laat je nog even weten wat de uitkomst is van het testen van jouw simkaart in een ander toestel? Je kunt ook altijd even langs een Apple Servicepunt gaan om naar jouw toestel te laten kijken.

Ik heb hetzelfde probleem met een iphone 6. ik ben overgestapt van kpn naar T-Mobile.

Als ik mijn kpn-simkaart in mijn telefoon doe, heb ik geen problemen met bellen.
Bij mijn T-Mobile kaart hoor ik niets en degene die ik bel heeft wel geluid.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ronsevenhuysen,

Wat jammer dat jij dit probleem ook ervaart, maar wij gaan je natuurlijk proberen te helpen hiermee!

Heb je de stappen van Thalina hierboven al allemaal doorgelopen? Wat is daar uitgekomen? Ik ben benieuwd!
Als ik de simkaart in een andere telefoon stop heb ik hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk is het de simkaart zelf, ik ga kijken of ik een andere kan krijgen.
Ik heb een nieuwe simkaart gekregen, maar het probleem is niet verholpen.
Via een headset werkt alles goed. Via de speakers niet of met heel veel storing.
Kan het aan een setting/account van een telefoonnummer liggen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ron,

Bedankt voor het testen! Vreemd dat het ook niet in een ander toestel werkt én met een nieuwe simkaart het probleem niet opgelost is. Ik ga uiteraard verder met je meedenken!

Gebruik je het nummer veel op één bepaalde locatie? Ervaar je de problemen alleen daar of ook op andere locaties? Gebeurt het bij meerdere nummers waarmee je belt?

Ik hoor het graag van je!

Reageer