Beantwoord

Ik hoor niets als ik gebeld word en de ander hoort mij ook niet

• 30 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 3758 Bekeken

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe telefoon (Iphone 6S). Als iemand mij belt gaat mijn telefoon wel over, hoor ik ook de ringtone, maar als ik opneem hoor ik de persoon aan de andere kant niet. Deze persoon hoort mij ook niet.
Als ik via what's app bel horen we elkaar wel. Wat moet ik doen om ook wel gewoon te kunnen bellen?
icon

Beste antwoord door iamPuk 2 november 2017, 22:44

is dit sinds het gebruik van de nieuwe telefoon? Heb je daarbij ook een nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd?

Bellen en sms’en gaat via het mobiele netwerk. Bellen via Whatsapp ook maar dan via je internetverbinding. Daar zit een verschil in.

Test je simkaart eens in een ander toestel en controleer of je dan wel normaal kan bellen/gebeld worden. Niet via Whatsapp. Je zal 2 uitkomsten hebben:
1: In een ander toestel werkt het goed. Dan ligt het aan de nieuwe telefoon helaas.
2: In een ander toestel dezelfde problemen. Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de simkaart. Als je het op alle locaties ervaart.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +13
is dit sinds het gebruik van de nieuwe telefoon? Heb je daarbij ook een nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd?

Bellen en sms’en gaat via het mobiele netwerk. Bellen via Whatsapp ook maar dan via je internetverbinding. Daar zit een verschil in.

Test je simkaart eens in een ander toestel en controleer of je dan wel normaal kan bellen/gebeld worden. Niet via Whatsapp. Je zal 2 uitkomsten hebben:
1: In een ander toestel werkt het goed. Dan ligt het aan de nieuwe telefoon helaas.
2: In een ander toestel dezelfde problemen. Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de simkaart. Als je het op alle locaties ervaart.

Ik heb geen nieuwe telefoon en wel het probleem dat de beller en gebelde elkaar niet kunnen horen.

Ik heb vorige week ontdekt dat het niet meer functioneerde. Ik heb dus niets anders gedaan!

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb geen nieuwe telefoon en wel het probleem dat de beller en gebelde elkaar niet kunnen horen.

Ik heb vorige week ontdekt dat het niet meer functioneerde. Ik heb dus niets anders gedaan!

Probeer je sim eens in een ander toestel.

Alsof een mens vanzelfsprekend meerdere toestellen heeft..

Reputatie 4
Badge +5

Nee, maar daar ligt vaak het probleem, we kunnen geen kapotte telefoon ruiken, daarom een test. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @anne-beth1 

We denken graag met je mee over een oplossing, maar we hebben nog iets meer informatie nodig. Van welk toestel maak jij gebruik? Ervaar je dit probleem als je met alle nummers belt of een specifiek nummer? Ervaar je dit ook op 1 locatie of op meerdere? In dit geval is de tip van Eric inderdaad goed, omdat we dan kunnen achterhalen of het aan je simkaart of toestel ligt. Als je de mogelijkheid hebt om een toestel te lenen om deze kruistest uit te voeren dan kunnen we de oorzaak achterhalen.

Ben erg benieuwd naar je reactie. 

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe telefoon (Iphone 6S). Als iemand mij belt gaat mijn telefoon wel over, hoor ik ook de ringtone, maar als ik opneem hoor ik de persoon aan de andere kant niet. Deze persoon hoort mij ook niet.
Als ik via what's app bel horen we elkaar wel. Wat moet ik doen om ook wel gewoon te kunnen bellen?

Hoi,

Probeer even naar Instellingen te gaan dan Algemeen en helemaal onderop klik je op Stel opnieuw in

Daar zie je een lijst met opties de eerste die ik zou proberen is “Herstel netwerkinstellingen” (je zult hierna wel weer je Wi-Fi wachtwoord moeten invullen) test je telefoon dan even.

Mocht het alsnog niet werken ga dan weer naar Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

Maak je geen zorgen, met beide opties zal er GEEN data verloren gaan.

Reageer