Beantwoord

Ik ontvang geen automatische Apple app updates

• 31 januari 2018
  • 12 reacties
  • 208 Bekeken

Ik ontvang geen automatische Apple app updates, handmatig kan ik ze wel installeren op mijn iPhone (iOS 11.2.1).
Het onderstaande heb ik op Apple Support gevonden met iets over push berichten.

Je hebt een rechtstreekse verbinding zonder proxy met de APNS-servers nodig op de volgende poorten:

TCP-poort 5223 voor communicatie met APNS.
TCP-poort 2195 voor het verzenden van berichten naar APNS.
TCP-poort 2196 voor de feedbackservice van APNS.
TCP-poort 443 is vereist bij activering van het apparaat en daarna voor terugval (alleen met wifi) als APNS niet via poort 5223 bereikbaar is.

Ga bij de netwerkbeheerder na of de poorten toegankelijk zijn.

Ik ben verbonden via de T-Mobile Veilig Online proxy van T-Mobile, kan het daarmee te maken hebben?
icon

Beste antwoord door Zalophus 13 februari 2018, 18:53

Ben bij de Apple Store langsgeweest en mijn probleem blijkt verholpen. Door de software op de iPhone te herstellen m.b.v. iTunes is het probleem verholpen. Zorg wel voor een goede backup overigens. Hier is te vinden hoe zo’n restore uit te voeren: https://support.apple.com/en-us/HT201252
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +13
Beste Zalophus ik heb zomaar het idee dat het een IOS/Apple dingetje is want ook hier verschijnen ze geregeld niet vanzelf.
Ik moet ze geregeld zelf opvragen (naar beneden vegen en dan verschijnen er een aantal) en soms komen ze dus wel vanzelf maar er zit hier dus totaal geen logica in.

Doe jij de Updates via mobiele data of wifi?
Hier maakt mobiele data of wifi dus niks uit of het wel of niet vanzelf verschijnt dus ook daar kan het hier bij mij niet aan liggen.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Zalophus,

Ik ben, net als Rosan, zelf een iPhone gebruiker en krijg ook maar zelden meldingen over updates. Vaak is het zo dat als ik in de App Store naar beneden swipe, ze pas te voorschijn komen. Hierdoor durf ik dan ook met zekerheid te zeggen dat dit niet ligt aan Extra Veilig Online. Bij Extra Veilig Online wordt namelijk onveilig dataverkeer van websites en apps geblokkeerd, een update valt hier niet onder. Heb je bij Instellingen > iTunes en App Store > de toggle van "Updates" aan staan? Als dit niet het geval is kun je deze dan eens aanzetten, wellicht dat dit werkt!

Mocht dit niet werken, ben je dan misschien in de mogelijkheid om binnenkort een keer langs te gaan bij de Apple store? Ik weet zeker dat zij je er meer informatie over kunnen geven! :D

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, we helpen je natuurlijk graag!
Beste Zalophus ik heb zomaar het idee dat het een IOS/Apple dingetje is want ook hier verschijnen ze geregeld niet vanzelf.
Ik moet ze geregeld zelf opvragen (naar beneden vegen en dan verschijnen er een aantal) en soms komen ze dus wel vanzelf maar er zit hier dus totaal geen logica in.

Doe jij de Updates via mobiele data of wifi?
Hier maakt mobiele data of wifi dus niks uit of het wel of niet vanzelf verschijnt dus ook daar kan het hier bij mij niet aan liggen.

De updates doe ik eigenlijk altijd via mobiele data omdat ik onbeperkt data heb.
De iCloud backup van m'n telefoon doe ik wel over WiFi.
Badge +13
Hier wisselt t net waar ik ben maar het maakt dus echt niks uit WiFi of mobiele data bij beide moet ik het vaak hadmatig doen.
Hey Zalophus,

Ik ben, net als Rosan, zelf een iPhone gebruiker en krijg ook maar zelden meldingen over updates. Vaak is het zo dat als ik in de App Store naar beneden swipe, ze pas te voorschijn komen. Hierdoor durf ik dan ook met zekerheid te zeggen dat dit niet ligt aan Extra Veilig Online. Bij Extra Veilig Online wordt namelijk onveilig dataverkeer van websites en apps geblokkeerd, een update valt hier niet onder. Heb je bij Instellingen > iTunes en App Store > de toggle van "Updates" aan staan? Als dit niet het geval is kun je deze dan eens aanzetten, wellicht dat dit werkt!

Mocht dit niet werken, ben je dan misschien in de mogelijkheid om binnenkort een keer langs te gaan bij de Apple store? Ik weet zeker dat zij je er meer informatie over kunnen geven! :D

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, we helpen je natuurlijk graag!

Bedankt voor je reactie.
De toggle van "updates" staat idd aan.
Ik denk dat ik idd binnenkort even langs de Apple store ga om het na te vragen.
Dan laat ik het weten wat zij mij hierover verteld hebben.
Hier wisselt t net waar ik ben maar het maakt dus echt niks uit WiFi of mobiele data bij beide moet ik het vaak hadmatig doen.

Oke, idd vreemd.
Maar ik ga het laten zien en navragen bij de Apple store.
Badge +13
Ik heb ergens gelezen dat er meer mensen last van hadden en die dachten dat het een probleem van de X was maar toen reageerde er ook mensen met een 8 een 7 en ik heb een 6s.
Het is bij mij sinds ios11 en bij de ene update lijkt het weer soeperler te werken dan bij de andere.
Ik heb ergens gelezen dat er meer mensen last van hadden en die dachten dat het een probleem van de X was maar toen reageerde er ook mensen met een 8 een 7 en ik heb een 6s.
Het is bij mij sinds ios11 en bij de ene update lijkt het weer soeperler te werken dan bij de andere.

Inmiddels zijn er een aantal updates automatisch doorheen gegaan, ik kan er idd geen peil op trekken.
Ik heb het ook sinds iOS 11 en het doet zich zowel voor in iOS 11.2.1 en iOS 11.2.5
Binnenkort moet ik nog wel langs de Apple Store, wil toch wel wat informatie proberen te krijgen over de updates van hoe of wat.
De informatie die ik dan heb zal ik hier plaatsen.
Badge +13
Hier ook niet idd de ene dag gaat het vanzelf en drie dagen later staan er 5 van de afgelopen dagen.
Ben bij de Apple Store langsgeweest en mijn probleem blijkt verholpen. Door de software op de iPhone te herstellen m.b.v. iTunes is het probleem verholpen. Zorg wel voor een goede backup overigens. Hier is te vinden hoe zo’n restore uit te voeren: https://support.apple.com/en-us/HT201252
Badge +13
Wanneer heb je dat gedaan?
Want ik heb dat denk ik een maand of 4 terug nog gedaan en daarvoor had ik die problemen ook en nu nog steeds dus ik ga die tijd er niet in stoppen :$
Dan maar een keertje extra checken ben er ondertussen aan gewend.
Wanneer heb je dat gedaan?
Want ik heb dat denk ik een maand of 4 terug nog gedaan en daarvoor had ik die problemen ook en nu nog steeds dus ik ga die tijd er niet in stoppen :$
Dan maar een keertje extra checken ben er ondertussen aan gewend.

Nadat ik bij de Apple Store was langsgeweest.
En hij doet het nog steeds prima met automatische updates, so I am lucky :$

Reageer