Beantwoord

IMEI blokkeren iPhone 6

• 14 februari 2017
  • 3 reacties
  • 1286 Bekeken

Ik ben mijn telefoon verloren kan de imei worden geblokkeerd anno 2017?
icon

Beste antwoord door Dolphin 14 februari 2017, 21:30

Goedeavond Ad,

Tips wat te doen als je je toestel verloren bent, vindt je hier Vooral het blokkeren van de SIM-kaart moet je snel uitvoeren, daar alle kosten die met je telefoon gemaakt worden tot die tijd gewoon voor jou rekening zijn.

Verder kun je tegenwoordig vaak een telefoon op afstand blokkeren, mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan ook even doen. Het zal van het merk en type telefoon afhangen of en hoe je dit moet uitvoeren.

Het laten blokkeren van het IMEI is volgens mij niet mogelijk. Daar is enkele jaren geleden wel sprake van geweest, maar voor zover ik weet is dat niet doorgevoerd. Dit zou namelijk per provider en per land moeten gebeuren en dat vond men blijkbaar wat te omslachtig.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Goedeavond Ad,

Tips wat te doen als je je toestel verloren bent, vindt je hier Vooral het blokkeren van de SIM-kaart moet je snel uitvoeren, daar alle kosten die met je telefoon gemaakt worden tot die tijd gewoon voor jou rekening zijn.

Verder kun je tegenwoordig vaak een telefoon op afstand blokkeren, mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan ook even doen. Het zal van het merk en type telefoon afhangen of en hoe je dit moet uitvoeren.

Het laten blokkeren van het IMEI is volgens mij niet mogelijk. Daar is enkele jaren geleden wel sprake van geweest, maar voor zover ik weet is dat niet doorgevoerd. Dit zou namelijk per provider en per land moeten gebeuren en dat vond men blijkbaar wat te omslachtig.
Hoi Dolphin,

Het directe nadeel van het blokkeren van je sim-kaart is dat (find my iphone) niet meer werkt. Dat signaal moet komen via de sim. Voor mij verder geen probleem alles geregeld (onbeperkt abbo en buitenland en servicenummers kunnen laten blokkeren) De telefoon stond aan maar is uitgezet/uitgevallen voordat ik de telefoon kon blokkeren. Dus als iemand bewust snel de tel heeft uitgezet en aan heeft gesloten op een computer (instellen als een nieuwe telefoon) dan heeft degene een werkend toestel. Vandaar mijn vraag of er nog iets met de IMEI kon gedaan worden maar helaas niet blijkbaar.
Reputatie 2
Badge +2
Als je iPhone een nieuwere versie van IOS draait, kunnen ze die niet zomaar even opnieuw installeren. Natuurlijk is uiteindelijk om elke beveiliging heen te werken, maar echt simpel is het niet.

Houd daarom de komende tijd even in de gaten of er op je iCloud account rare dingen gebeuren. Verder is het misschien verstandig om zo links en rechts ook wat wachtwoorden te vernieuwen, als deze op je telefoon opgeslagen stonden.

Reageer