Vraag

In gesprek toon

• 17 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 501 Bekeken

Hallo,

Het telefoonnummer van mijn werk staat vaak doorgeschakeld naar mijn prive mobiele telefoon. Als ik in gesprek ben worden bellers of doorgeschakeld naar de voicemail, of als ik de voicemail uitgeschakeld heb krijgen zij te horen ‘dit nummer is niet bereikbaar’. 

Beide opties hebben niet mijn voorkeur, want ik wil niet dat ze mijn privevoicemail kunnen inspreken en ‘dit nummer is niet bereikbaar’ is erg verwarrend, mensen denken dat het nummer afgesloten is en blijven bellen als ik in gesprek ben. Is het mogelijk om de tweede beller de (ouderwetse) ‘in gesprek toon’ te laten horen of een andere melding waaruit in ieder geval blijkt dat ik in gesprek ben? Ik heb een Iphone Xs. 

1 reactie

Reputatie 4
Badge +5

Het makkelijkst is als je een zakelijk office essential abonnement neemt om daar de gesprekken mee te voeren. Als jij dan zelf mobiel uitbelt zien mensen ook het vaste nummer van je bedrijf.

Je kan ook een meer generieke boodschap op je voicemail inspreken met de melding dat je geen boodschap kunt achterlaten. Er schijnt ook een nieuw voicemail systeem in aankomst te zijn waar je een keuze kan instellen om wel een boodschap, maar geen opname mogelijkheid te geven.

Reageer