In welke winkel is mijn telefoon gekocht

• 27 juni 2019
  • 8 reacties
  • 2058 Bekeken

Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom in welke winkel mijn telefoon gekocht is?

Ik ben vanavond een random T-Mobile winkel binnengelopen en daar werd mij verteld dat ik naar de winkel moest waar de telefoon gekocht is....

Alvast bedankt!

8 reacties

Je kassa bon kan dat je haarfijn vertellen, of degene die hem gekocht heeft.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi @Taemobiel,

Welkom bij de community. Ik vrees dat het lastig zal gaan worden om te achterhalen waar je telefoon gekocht is. Gaat het om een mogelijke reparatie, of loop je ergens tegenaan tijdens het gebruik van je toestel?

We horen het graag van je, zodat we kunnen meedenken richting een oplossing.
Voor nu wens ik je alvast een prettige avond.
Hi @Seccie en @Doornekamp33!
Dank voor de snelle reactie!

Ik heb de telefoon via marktplaats gekocht, prima ding alleen zit er een hardware fout in waardoor de Face-ID niet werkt.

Dit betreft een garantieding, die telefoon is nog geen twee jaar oud (dit kan niet omdat de iPhone X nog niet zo lang op de markt is).
Reputatie 7
Badge +10
als ik het goed begrijp kan het dus elke winkel zijn die het toestel verkoopt en dus ook online.

dat word dan wel heel lastig. je kan natuurlijk ook de Apple store proberen
Reputatie 3
Badge
Maar je hebt geen aankoopbon meegekregen?

Ttheoretisch zou T-mobile misschien wel een tweede kopie van het aankoopbewijs kunnen uitdraaien denk ik, maar ik vermoed zelfs dat zij dar niet aan jou kunnen geven wegens privacy bescherming. In z'n aankoopbewijs staat vaak ook de contract gegeven van de originele koper, inclusief adres en telefoonnummer.

Edit: Apple zou inderdaad je kunnen helpen alleen doormiddel van de imei mocht de telefoon < 1 jaar oud zijn
Via MP zonder bon, ik zou er niet aan begonnen zijn, kan zomaar een "gevonden" toestel zijn,
en zonder bon geen garantie.😨
Ik heb het imei nummer gechecked en hij bleek niet gejat dus prima deal dacht ik zelf haha

ik ga het wel even bij de genius bar van Apple proberen denk ik
Niet alle "geleende" toestellen komen in die data base, als jij je toestel kwijt bent en je weet je IMEI niet omdat je ook de doos niet meer hebt of iets waar die op staat is het moeilijk melden.

Maar dan nog, geen bon is in NL geen garantie, sommige fabrikanten zijn er makkelijker in maar het is het risico niet waard.

Reageer