Internet snelheid onveranderd

Ik ben sinds 4 november overgestapt naar een i200 abo. Helaas merk ik geen verschil ik 3G snelheid. Ik heb de netwerk settings in mijn 4s al gereset: zonder succes.
Ik verwacht dat de instellingen bij de provider niet goed staan. Kan iemand dat checken?

9 reacties

toevallig ik heb een i300 vanaf 4 november ook zonder geluk, mijn snelheid is ver beneden pijl.. ik verwacht snel een oplossing want hiervoor heb ik niet mijn sim only verlengt.. sterker nog ik heb er nu al min of meer spijt van dat ik langer bij tmobile ben gebleven..
Hier ook onveranderd! Ik had een oude t-mobile iphone abonnement met 2mb download. 3 dagen geleden verlengd met een nieuw ismart 150 abonnement met een beloofde max snelheid van 14mb. Heb nog steeds dezelfde snelheid als met het oude abonnement. Ik kom niet hoger dan 1.9mb download. Vandaag simkaart vervangen zonder verbetering. Is er nog een mogelijkheid om alles te cancelen?
Reputatie 2
Ik ben met deze probleem al paar weken bezig met t-mobile. ik heb ook overgestapt naar Ismart en internet snelheid bleef op het oude niveau. ( zelfs met nieuwe sim card).
na meerdere malen bellen met customer service , paar posten of dit forum geen reactie. Uiteindelijk via tweeter t-mobile webcare heb ik net deze antwoord gekregen:
We zijn druk bezig dit op te lossen. Eind volgende week moet het probleem opgelost zijn. ^

Ik vroeg ook of ik kon opzeggen omdat ze niet leveren voor wat ik betaal... dat mocht niet...ik ga ze in gebreke stellen...
Hallo Allemaal, begin november overgegaan van i-150 naar i-150 sim only met max. 14.4 Mbps. Op iPhone 4 en iPad (duosim) bleef de snelheid van ongewijzigd met oude abonnement: gemiddeld: 1,85 Mbps download, 0,40 upload en Ping 115ms. Via klantenservice nieuwe sims ontvangen, instellingen op iPhone gereset. De altijd vriendelijke klantenservice heeft instellingen gereset. Op de Iphone en iPad bleef alles bij de "oude" snelheid. 

Ik heb het volgende ontdekt: op de iPhone kan je zelf de APN instellingen niet veranderen, op de iPad wel.
Op de iPad zag ik als APN instelling: APN: smartsites.t-mobile, Username en Password: leeg. Deze heb ik veranderd in: APN: internet, Username en Password: tmobile.De internetsnelheid van de iPad ging meteen 3x zo snel! (Down: 6,14, Up: 1,40 en Ping: 77ms).
Vervolgens de sim van de iPhone4 in mijn MiFi Huawei E586 gestoken en ook daar: internet 3x zo snel.
Nog steeds niet in de buurt van de geadverteerde max .14.400 Mbps maar toch. 

Mijn conclusie als eenvoudige gebruiker is dat de APN-instellingen de iPhone NIET bereiken en het snellere internet als je zelf de instellingen veranderd op een iPad wel. Graag hulp via dit forum.
Reputatie 7
@All

We zijn druk bezig om het APN probleem op te lossen. Zoals Leeuwenstein al aangeeft komen de nieuwe APN instellingen niet goed door. Eind deze week moet het probleem verholpen zijn. Excuses voor het ongemak! 😞
Reputatie 2
Wel jammer dat de klantenservice / webcare van T-Mobile niet zelf even rechtstreeks een bericht stuut/belt naar de personen die aangegeven hebben dat ze problemen hebben met de snelheid en persoonlijk doorgeeft dat er problemen zijn en dat ze eraan werken.
Nog attenter zou zijn als ze dan ook meteen zeggen dat ze voor de periode dat er problemen zijn je een korting geven op je abonnement of desnoods een bioscoopbon geven ofzo. Immers, je betaalt voor een dienstverlening die ze niet kunnen waarmaken.
Zodra mn abonnement afloopt stap ik over naar een andere provider, t-mobile laat helaas zien dat ze het qua klantenservice nog niet helemaal begrijpen.
Het probleem is een week later nog steeds niet verholpen vanuit T-Mobile........

Ik heb daarom een simpele oplossing gevonden: de iPhone APN-changer. Ga naar op je iPhone naar:

http://absinthejailbreak.com/forum/how-to-edit-apn-cellular-data-network/

Kies voor Netherlands en T-Mobile. Werkt direct zonder jailbreak of unlock gedoe.

Ik hoop dat ik zowel de mensen van T-Mobile als Forum- gebruikers hiermee heb geholpen.

Goedemiddag,
Ik ben sinds 27 oktober bezig om ditzelfde probleem opgelost te krijgen. I-smart150 abonnement met tot op heden geen hogere mobiele internetsnelheid dan 1,87. Eindelijk via "Leeuwenstein" op dit forum de benodigde info gelezen over de ANP-instelling van smartsites.t-mobile die naar internet veranderd dient te worden met bijbehorende gebr. naam: tmobile en wachtwoord: tmobile. Idem getest en eindelijk een snelheid van 5,70 nog wel geen 14...... maar goed. Nu de hamvraag: Hoe krijg je dus bij T-mobile een "techneut" aan de lijn die dit even voor je oplost/instelt omdat zoals "Leeuwenstein" het reeds meldde; dit kun je bij iPhone5 door toedoen van T-mobile dus niet zelf veranderen. Verder krijg je eenvoudigweg bij T-Mobile niet iemand van hun technische dienst te spreken. Ze willen/kunnen/mogen jou als klant niet doorverbinden met iemand van die afdeling!?!?. Het lijkt erop dat dit een truc is om vele mensen (die echt niet zo ver gaan met uitzoeken) moedwillig te "knijpen" in hun internetsnelheid. Het heeft in het begin aan alles gelegen zoals mijn nieuwe iPhone5 was kapot, de antenne was kapot, het onafhankelijke Appje wat de snelheid mat was niet goed, de nanokaart was kapot en na een nieuwe bij dezelfde T-mobile zaak te hebben ontvangen lag het aan een slechte zending nanokaarten die bij dat ene filiaal geleverd was dus daarna een nieuwe nanokaart via hoofdkantoor opgestuurd gekregen u raadt het al: Hetzelfde probleem !  van binnen 3 dagen teruggebeld worden naar 5 dagen en nu vandaag een smsje dat ik geduld moet hebben tot 21 !!!!! december !!! Vandaag toch even gebeld met T-mobile en ineens werd gezegd dat vanaf gisteravond (lees 12 december) bekend is bij hun technische dienst dat inderdaad aan de ANP instelling ligt. Alleen sprak deze medewerkster over QS 3,25  ?? die veel hoger ingesteld moet gaan worden. Zij sprak dus niet over smartsites.t-mobile en internet -instelling maar een of andere QS- waarde?? Maar goed al met al zou ik of vandaag of uiterlijk voor het weekend teruggebeld gaan worden door iemand van die technische afdeling.......'k ben razend benieuwd. Ongelooflijk he dat men niet even van afstand mijn nanokaartinstellingen direct aan wil/kan passen.
"Eerlijk is eerlijk"
Op vrijdag 21 december 2012 geheel volgens afspraak weliswaar pas weer om 16.08 uur kreeg ik onderstaand bericht: (U heeft met T-Mobile contact gehad over een probleem met uw internetsnelheid. Het probleem is inmiddels opgelost. Zet u de telefoon uit en weer aan. Ervaart u het probleem nog steeds? Neemt u dan contact met ons op door te bellen naar het nummer 1200 vanaf uw mobiel. Groeten T-Mobile.)

Na mijn tussen-ANP-instellingsprofiel van "Leeuwenstein" (zie forum) te hebben verwijderd en telefoon uit en aangezet te hebben had ik direct een snelheid van 8.78 mbps !!!!!!!! En dat al rijdend in mijn auto!!!

Zie onderstaand resultaatverslag
Speedtest.net Mobile Result
Test Date: dec. 21, 2012 16:29
Connection Type: Cellular
Server: Naaldwijk
Download: 8.78 Mbps
Upload: 1.65 Mbps
Ping: 70 ms
Verstuurd vanaf mijn iPhone5

Conclusie: het heeft 3,5 week geduurd maar uiteindelijk heeft T-mobile woord gehouden en mijn probleem keurig opgelost. Super tevreden beëindig dan ook hierbij mijn klacht. Groet Meya

Reageer