iOS 10 en de nieuwe iPhone

• 11 juni 2016
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Over een dikke 3 maanden is het weer zo ver. Apple zal iOS 10 uitrollen en de 7e generatie iPhone’s lanceren. Tijdens het WWDC16 (Worldwide Developers Conference) zal Apple iets van het nieuwe besturingssysteem iOS 10 laten zien. De Keynote kun je hier live volgen vanaf aankomende maandag (13 juni) om 19:00.

Wat kun je verwachten in iOS 10?

- iOS 10 met meer functies en capaciteiten voor Apple’s spraakassistent Siri. Siri wordt slimmer, zo zou naar alle waarschijnlijkheid apps gebruik kunnen maken van Siri. Dit betekent dat je zelfs een WhatsApp bericht zou kunnen versturen naar een contact met behulp van Siri, zonder je scherm aan te raken!
- Apple Music wordt vernieuwd.
- Niet helemaal zeker, maar in iOS 10 zal HomeKit geïntegreerd worden. Met HomeKit kun je alle smartdevices in huis beheren.
- In iOS 10 kun je standaard apps verbergen.
- Natuurlijk komen er zoals met elke nieuwe iOS versie nieuwe achtergronden.
Natuurlijk komt Apple niet alleen met een nieuwe iOS versie. Apple zal ook een nieuwe OS X versie introduceren. Naar waarschijnlijkheid zal Apple de naam van OS X veranderen naar Mac OS.
Ook komt Apple met een nieuwe WatchOS versie. WatchOS 3 zal ook aangekondigd worden.
Daarnaast wordt TvOS 10 ook aangekondigd voor de Apple TV.

Een paar maanden later zal Apple de nieuwe iPhone serie aankondigen. Hier is nogal wat onduidelijkheid over.
Dit zijn de geruchten:

- iPhone 7 4,7'' en een iPhone 7 Plus 5,5''.
- Waterdicht.
- Geen 3,5 mm jack aansluiting, dus je kunt geen oordopjes/koptelefoons/kabels meer met ‘de ronde pin’ aansluiten. Wel is het mogelijk om oordopjes, koptelefoons en kabels aan te sluiten met de lightning-poort.
- De iPhone 7 Plus krijgt een dubbele cameralens aan de achterkant.
- Apple neemt 32 GB als instapmodel voor de iPhone 7 en 7 Plus. De grotere iPhone zou zelfs maximaal 256 GB aan opslag krijgen.
- Er gaan berichten rond dat Apple niet meer de kleur ‘’Space Gray’’ gebruikt op de nieuwe iPhones, maar deze vervangt door ‘’Deep Blue’’.
- De antennestrepen zullen in mindere mate aanwezig zijn. Deze gaan over de randen van de behuizing.
- Draadloos opladen.
- Nieuwe A10 processor en M10 coprocessor.
- 2, 3 of 4 GB werkgeheugen.
- Betere camera.

Dit zijn schetsen om de indruk te wekken hoe de toekomstige iPhone eruit ziet.

iPhone 7:

iPhone 7 Plus:

Wat vind je van de 'verwachte' iPhone 7?
Welke functies mis je in iOS en zie je graag in iOS 10?

Zou jij de nieuwe iPhone 7 kopen? Indien ja: ''Welke versie?''

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Oh die iPhone 7 ziet er wel gaaf uit. Stiekem hoop ik toch dat die er net iets anders uit gaat zien dan de huidige iPhone 6(s). Als dit inderdaad het design van de iPhone 7 wordt, dan zie ik alleen andere antenne strepen, geen 3,5mm jack en bij de iPhone 7 plus een dubbele camera.

Zit jij ook op dit toestel te wachten? Ik ben benieuwd wat anderen van dit design vinden.
Reputatie 6
Badge +13
Ik hoop dat zelf ook! 🙂 Maar dat zal denk ik niet gebeuren. Uit China worden al complete backcovers uitgelekt over de iPhone 7. Daarbij zie je ook dat de antennestrepen over de randen van het toestel lopen, de iPhone 7 Plus een dubbele lens heeft en dat ze beide geen 3,5 mm jack hebben.

Jaa. Ik ga voor de iPhone 7 Plus. Ik heb nu de iPhone 6 Plus, dus het wordt weer tijd voor een nieuwe.
Ik neem dit keer wel een stuk meer opslagcapaciteit. Ik heb nu 16 GB en ik merk dat het onvoldoende is. Alleen ben ik heel benieuwd wat Apple gaat doen met de opslag. Wordt dat 16/64/128 GB, 32/64/128/(256 iPhone 7 Plus) GB, of toch 32/128/(256 iPhone 7 Plus) GB.
Ik zou dan denk ik voor de 64 of 128 GB versie gaan. ;)

Apple denkt dat de 7-serie alle verkooprecords gaat breken. We zullen het zien! 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Ik ben ook heel erg benieuwd!

16GB is inderdaad te weinig tegenwoordig. Onlangs heb ik de overstap gemaakt van 16GB naar 32GB, echt een verademing. Ik kreeg na 2-3 maanden telkens de melding dat mijn geheugen vol was. Dan ga je elke keer kijken welke apps eraf kunnen en welke foto's/ video's verwijderd kunnen worden. Niet ideaal dus.

Als ik de informatie op iCulture mag geloven dan wordt de 32GB de instapversie. Ik ga misschien zelfs voor de 64GB versie.

Wat vind je er trouwens van als de iPhone 7 ook in deze kleur uit zou komen? Ik zou zonder na te denken voor deze kiezen. 😉
Reputatie 6
Badge +13
Ja, die melding kreeg ik ook. Maar met apps als Sygic, Spotify en WhatsApp wil dat wel. Bij elkaar is dat al 8 GB.

Ik zou dan ook voor de 64 GB of 128 GB versie gaan. Ligt eraan wat ze bij de iPhone 7 Plus gaan doen, die gaat waarschijnlijk door tot 256 GB.

Ik las ook dat Apple iets gaat doen met de benaming van de iPhone 7 Plus of een extra serie ernaast lanceert, die wilt Apple de iPhone 7 Pro gaan noemen. Of er komt een derde versie: iPhone 7, 7 Plus, 7 Pro, waarbij de 7 Pro oploopt tot 256 GB. Is een reële situatie lijkt mij. 🙂

Ik vind het een mooie kleur, alleen moet het niet zo zijn dat ik er snel op uitgekeken ben. Eerst de voorkant nog bekijken. Die zal wel wit worden. 😛
Reputatie 7
Badge +20
Ik wil ook voor de iPhone 7 Plus gaan. Hij ziet er heel gaaf uit! Ik heb vorige keer de fout gemaakt door voor 16 GB te gaan, wat clearly niet genoeg is! Dus ook ik zal voor 64 GB gaan. Ennuh mooi kleurtje Issam, maar doe mij maar Gold! :8

Reageer