Vraag

IOS 5 op 3GS - kan niet meer bellen en smsen

Sinds installatie van IOS 5 op 3GS vorige week heb ik problemen met bellen en sms-en.

Na opstarten iPhone of reset van netwerkinstellingen heb ik geen problemen met bellen / sms-en, echter na grofweg een uurtje is dit niet meer mogelijk. Geen verbinding, terwijl bereik-indicator aangeeft dat ik voldoende bereik heb.

Probleem trad voorheen niet op bij ouder IOS.

Wie kan me helpen?

6 reacties

Reputatie 4
Oei, da's zwaar vervelend!
Het probleem met het updaten van iPhone naar de nieuwe software, is dat Apple het teruggaan in firmware, naar bijvoorbeeld 4.2.1, niet ondersteund. We zullen dus even iets anders moeten proberen.

Heb je het toestel al een helemaal uitgezet, daarna dertig seconden gewacht en 'm vervolgens aangezet?

Heb je de Toestelhulp van T-Mobile al gekeken hoe je je settings geheel moet resetten?

Ik hoop dat dit helpt, laat je het anders even horen?
Reputatie 2
Je kunt hem het beste wipen ipv updaten, dat houd in dat je op internet een ISPW van iOS 5.0.1 voor je iPhone opzoekt, die download je (+/- 800MB) dan ga je naar itunes, houd shift ingedrukt en klikt op herstellen, selecteer de ISPW en iTunes doet de rest

LET OP! Je iPhone word hierbij volledig gewist!
Reputatie 4

Je kunt hem het beste wipen ipv updaten, dat houd in dat je op internet een ISPW van iOS 5.0.1 voor je iPhone opzoekt, die download je (+/- 800MB) dan ga je naar itunes, houd shift ingedrukt en klikt op herstellen, selecteer de ISPW en iTunes doet de rest

LET OP! Je iPhone word hierbij volledig gewist!

Deze manier van werken kan ik niet aanraden. Doordat je het update-bestand van internet afhaalt en daarbij niet de officiele van Apple gebruikt, weet je nooit wat anderen ermee gedaan hebben (bijv. virussen of keyloggers ingebouwd). Als je een nieuwe firmware nodig denkt te hebben, download 'm dan via iTunes!
Dank voor jullie snelle respons.

@CaspervdH: aan- en uitzetten al meermalen geprobeerd. Ik heb nog niet een reset van de toestelsettings vanuit de iphone zelf gedaan, zoals beschreven in toestelhulp. Deze optie zal ik vanavond even proberen. Ik heb al wel een herinstallatie gedaan vanuit recovery mode (door bepaalde toetscombinatie power/home), komt dat niet op hetzelfde neer?

@ShadowAS1: is er een verschil tussen update vanuit iTunes en wipen? Overschrijft iTunes ook niet het oude IOS volledig?
Eeh ik heb mijn iphone 4s sinds gister avond echt super. Ik kreeg gisteren al wat smsjes van vrienden en kon gewoon terug reageren. Ik werd vanochtend wakker en had weer wat smsjes en ik wou er op reageren. Vervolgens lukte dit niet. Ik weet zeker dat ik niet over mijn 100 smsjes ben. En ik heb ook gewoon verbinding want er staat t-mobile in m'n beeld rechts boven in en meestal 4 a 5 streepjes. Ik kan trouwens ook geen gebruik maken van 3g. Als ik naar een site ga, komt er die standaart t-mobile site te staan dat ik mijn beltegoed moet opwaarderen tijrwijl ik een abbonoment heb? Iemand wie hulp kan bieden? Alvast bedankt.
Mvg, Luuk
@Casper: Factory reset gedaan o.b.v. de T-Mobile toestelhulp, maar helaas geen verbetering. Eerste 3 uur nog kunnen sms-en/bellen, daarna niet meer.

Nog andere ideeën?

Reageer