Beantwoord

iOS T-Mobile app niet te installeren vanuit ander App Stores

Door omstandigheden gebruik ik de Amerikaanse Apple App-Store (ik verblijf zowel in de VS als Nederland). Voorheen was dat geen probleem, en kon ik de T-Mobile app gewoon installeren.

Gisteren (ik gebruik de app niet iedere dag, dus het kan ook een paar dagen geleden zijn) kreeg ik de melding van de T-Mobile App dat de versie verouderd is en geupdate moet worden. Maar helaas, de app is ineens niet meer beschikbaar in de Amerikaanse App-store.

Sind vanmorgen zie ik die melding ook niet meer, en resulteert het starten van de App alleen maar in een volledig wit scherm.

Uiteraard kan ik mijn dataverbruik volgen via MijnTMobile, maar het is toch stukken handiger als ik het via de app kan doen.

Omschakelen naar de Nederlandse App-store is geen optie omdat tal van gekochte apps, en apps voor diensten in de VS (oa. bankzaken) dan ineens niet meer beschikbaar zijn.
Misschien een idee (en misschien goedkoper) als T-Mobile wereldwijd samen gaat werken aan dezelfde app gebruikt ...?

In ieder geval, de vraag dus of dit probleem opgelost kan worden (door T-Mobile?)?
icon

Beste antwoord door Wouter 29 april 2019, 14:01

Hoi Hansaplastique, ik heb hem weer aangezet in de VS, kan misschien even duren voordat het zichtbaar is voor je.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Hansaplastique,

Ik heb aan de app ontwikkelaars gevraagd wat mogelijk is. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!
Dank je wel Hajar. ☺

Zelf ben ik ook Apple ontwikkelaar ben; bij het submitten van de app voor de Apple store kunnen ze aangeven in welke landen de app beschikbaar gaat zijn. Het is gewoon een eenvoudige instelling waarbij men kan kiezen voor een specifiek land of zelfs voor alle landen (global).
Reputatie 1
Hoi Hansaplastique, ik heb hem weer aangezet in de VS, kan misschien even duren voordat het zichtbaar is voor je.

Reageer