IOS6 geen 3G

Hallo, Onlangs heb ik mijn Iphone 4 geupdate naar IOS6.
Het probleem is dat mijn 3G internet niet meer werkt. Ik heb al veel klachten gelezen over dit probleem.
De oplossing zou zijn dat je je APN settings moest aanpassen.
Deze zouden moeten staan onder Instellingen --> Algemeen -- > Mobiel netwerk --> Mobiel data netwerk.
Het probleem is dat ik deze optie niet hebt.
De enige opties die ik heb staan onder mobiel netwerk zijn: Mobiel data, Schakel 3G in, Dataroaming.
Graag zou ik willen weten hoe ik mijn 3G weer kan activeren.

Mvg, David. 
icon

Beste antwoord door edro 8 oktober 2012, 17:13

Ik las -na eigen problemen bij OTA update naar iOS6- dat een clean install vanuit iTunes, het minste kans op storingen geeft.
Ik weet dat het lastig/omslachtig is, maar bij mij was het een verschil van werelden op zowel de 4S als 3 x een 4.
Wifi en 3G problemen/Hick-Up's waren verdwenen. Stabiliteit weer terug.

Spreekt voor zich dat de optie 3G wel aan moet staan 😉

Laat je even weten of deze of de oplossingen van TerrorPuk hebben gewerkt?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Hey davidoffo
Staat 3G ingeschakeld? Je geeft wel aan dat je die optie ziet maar niet of die ook aan staat. 😉

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Als deze reset niet helpt dan:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen.

Bij beide resets zal je daarna wel opnieuw de wifi wachtwoorden moeten instellen want die worden wel gewist.
Reputatie 5
Ik las -na eigen problemen bij OTA update naar iOS6- dat een clean install vanuit iTunes, het minste kans op storingen geeft.
Ik weet dat het lastig/omslachtig is, maar bij mij was het een verschil van werelden op zowel de 4S als 3 x een 4.
Wifi en 3G problemen/Hick-Up's waren verdwenen. Stabiliteit weer terug.

Spreekt voor zich dat de optie 3G wel aan moet staan 😉

Laat je even weten of deze of de oplossingen van TerrorPuk hebben gewerkt?
Reputatie 5
Hey edro
Ja.. Nou, je weet maar nooit! :rolleyes:

Het klopt wel dat een clean install de beste optie is. Bij de update naar ios 5 had ik toen problemen. Ben geloof ik 2 dagen bezig geweest voor het weer in orde was. Resetten en instellen als nieuwe telefoon was de optie om alles weer in orde te krijgen. Hopelijk hoeft davidoffo dat nu niet te doen.
Reputatie 5

Hey edro

Het klopt wel dat een clean install de beste optie is. Bij de update naar ios 5 had ik toen problemen. Ben geloof ik 2 dagen bezig geweest voor het weer in orde was. Resetten en instellen als nieuwe telefoon was de optie om alles weer in orde te krijgen. Hopelijk hoeft davidoffo dat nu niet te doen.

Wanneer je niet te lang rond loopt te fiemelen, maar gelijk de drastische maatregelen neemt, is het geen kwestie van dagen. Eerder een kwestie van 1,5 uur. Configureren, naar de appstore, je oude aankopen bekijken en selecteren welke zaken je er als eerste op wilt hebben. En klaar!
Op diverse fora (iphone/iculture) lees je dezelfde berichten.
Reputatie 5

Hey edro

Wanneer je niet te lang rond loopt te fiemelen, maar gelijk de drastische maatregelen neemt, is het geen kwestie van dagen. Eerder een kwestie van 1,5 uur. Configureren, naar de appstore, je oude aankopen bekijken en selecteren welke zaken je er als eerste op wilt hebben. En klaar!
Op diverse fora (iphone/iculture) lees je dezelfde berichten.

Klopt ook en dat is ook de beste optie eigenlijk. Kan ook geen kwaad om je toestel soms helemaal leeg en 'schoon' te maken. computers doen we ook wel eens leegmaken en formateren. 🙂
Reputatie 5
Ik bedoel maar! En een gemiddelde iPhone of Android heeft al veel meer geheugen en capaciteit als onze computers van 7-8 jaar geleden
3G staat uiteraard gewoon aan 😉 Ik heb de netwerk instellingen al geprobeerd te resetten, maar dat werkten helaas ook niet.
Verder heb ik geprobeerd om via het iPhone-configuratieprogramma voor windows geprobeerd om mijn APN gegevens opnieuw in te voeren, maar ook dat werkt helaas ook niet.
Ik zal proberen om alles te resetten en anders zal ik maar een clean install vanuit Itunes proberen.

iig bedankt voor de velen reacties en ik zal het even laten weten als het weer werkt 😉
Reputatie 5
Davidoffo.... hup niet mokken 😉
Gewoon gelijk een clean install.
Werkt het dan nog niet, kun je gericht verder zoeken.
Succes 
Oke oke 😛 hoe is het mogelijk om via Itunes een clean install te doen?

Edit: Ik zie de grote knop "Herstellen" al staan xD
Reputatie 5

Oke oke 😛 hoe is het mogelijk om via Itunes een clean install te doen?

iTunes opstarten (heb je de laatste versie?)
Je telefoon aansluiten. 

Maak voor de zekerheid een reservekopie.
Gaat het niet naar wens, kun je altijd nog terug naar de huidige situatie. Niet dat je dat wilt, maar for the sake of it...

Klik op je telefoon in de linkerkolom
Dan komt de overzicht pagina in beeld.
Klik op herstellen en volg de instructies.
PLAATS NIET EEN KOPIE TERUG!!
Het werkt weer! Enige nadeel is dat ik mijn muziek verzameling er weer op moet zetten, maar dat is vast ook weer zo gebeurd 😛
Bedankt iig voor de reacties! ben erg blij dat het weer werkt 🙂
Reputatie 5
Tadaaaaa!🆒

Reageer