Ios6: geen chat kunnen starten in whatsapp

Ik heb vandaag mijn iphone 4s geupdate naar ios6.
Na de update herkent whatsapp geen contacten.
Dit wil zeggen: onder het kopje contacten staat mijn gewone contactpersonen lijst. Onder het kopje favorieten waar normaal alleen de contacten met whatsapp staan staat niks. Wanneer ik op chats druk krijg ik de knop " deel met vrienden " in beeld. Ook heb ik de normale knop om een chat te starten. Wanneer ik hier opdruk krijg ik het volgende te zien:
- whatsapp messenger is beschikbaar
- nodig vrienden uit
- geen contacten

Ik kan dus geen contactpersoon selecteren om een chat mee te starten.

Bij instellingen, privacy, contacten, whatsapp staat dat whatsapp toegang heeft tot mijn contact personen.
Verder heb ik de tip van terug naar fabrieks instellingen en op een "lege" telefoon whatsapp installeren al geprobeerd zonder resultaat.

Hoe krijg ik whatsapp weer aan de praat?

Thanks!

8 reacties

Reputatie 5

Ik heb vandaag mijn iphone 4s geupdate naar ios6.
Na de update herkent whatsapp geen contacten.
Dit wil zeggen: onder het kopje contacten staat mijn gewone contactpersonen lijst. Onder het kopje favorieten waar normaal alleen de contacten met whatsapp staan staat niks. Wanneer ik op chats druk krijg ik de knop " deel met vrienden " in beeld. Ook heb ik de normale knop om een chat te starten. Wanneer ik hier opdruk krijg ik het volgende te zien:
- whatsapp messenger is beschikbaar
- nodig vrienden uit
- geen contacten

Ik kan dus geen contactpersoon selecteren om een chat mee te starten.

Bij instellingen, privacy, contacten, whatsapp staat dat whatsapp toegang heeft tot mijn contact personen.
Verder heb ik de tip van terug naar fabrieks instellingen en op een "lege" telefoon whatsapp installeren al geprobeerd zonder resultaat.

Hoe krijg ik whatsapp weer aan de praat?

Thanks!

Hallo Nienepien, welkom op het T-Mobile Forum!

Moet je whatsapp niet opnieuw activeren?
Als je bij "instellingen" kijkt, in Whatsapp, wat staat er dan bij Netwerkstatus en bij Profiel?
Bij netwerk status staat verbonden.
Bij profiel gewoon naam + foto en verder niks
Ik heb exact hetzelfde; contacten worden niet herkend. Heb iphone 5 zelfs opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat.
Loop je allang hier mee rond? Of ook sinds vandaag pas?
Na update ios heb ook ik geen favorieten meer en kan dus geen een contact een whatsapp bericht sturen. Hij herkent niks. Wat nu?
Ik snap er ook niets van. Heb precies hetzelfde. Ik kan alleen contacten uitnodigen door ze een emailtje of smsje te sturen. Heb whatsapp inmiddels al meerdere keren geinstalleerd maar niets helpt. Graag jullie hulp!
Reputatie 5
Hoi allemaal, Whatsapp heeft last van een storing. 😞 Zie ook dit bericht.
Reputatie 4
Hoi,

Het niet vinden van de contacten in iOS 6 staat los van de storing ben ik bang. Apple heeft verzonnen dat je in de Instellingen van de telefoon aan moet geven welke apps gebruik mogen maken van je privacy-gevoelige informatie die in je toestel staat. 

Het stappenplan om dit te regelen, heb ik een keer eerder uigetikt en staat hier.

Laat je even weten of het gelukt is?

Gr. Casper.

Reageer