Vraag

iphone 11 beller klinkt vervormd, niet op de speaker

• 17 februari 2021
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

hoi!

heb een iphone 11. met bellen klinkt de andere die ik bel vervormd of dubbel. niet scherp. de ene x beter dan de ander. als ik bel op luidspreker aan heb ik het niet.

iemand een idee?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @kimmie-mobile,

Goed dat je jouw vraag hier stelt, hopelijk kunnen we ontdekken waar het door komt.

Het is sowieso al opvallend dat het probleem niet naar voren komt als je de luidspreker gebruikt. Als het aan het netwerk zou liggen dan zou het eigenlijk ook moeten voorkomen als je de gewone speaker (dus aan je oor) gebruikt. Hoor je dit ook wanneer je bijvoorbeeld een voicemail afluistert of echt alleen tijdens een telefoongesprek? Je geeft al aan dat het de ene keer beter is dan de ander, is dat dan met dezelfde of verschillende bellers? En is dit op verschillende locaties of op dezelfde plek?

Als het geluid ook zo vervormd is als je de gewone speaker gebruikt, maar niet tijdens de luidspreker, dan lijkt de speaker defect te zijn en dan zal de telefoon gerepareerd moeten worden. Laten we echter eerst nog even wat testen, zodat we zeker weten of we alles hebben uitgesloten!

We zien jouw reactie graag tegemoet!

bedankt voor het reageren!

is op verschillende plekken met verschillende personen ook met voicemail afluisteren.

groetjes kim

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Kim,

Dan zou ik om alles uit te sluiten nog even een kruistest uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa. Als het probleem met een andere sim in jouw telefoon niet voorkomt dan ligt het toch aan de simkaart en dan kun je via jouw My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen.

Als het geen positief resultaat oplevert dan zal het toestel jammer genoeg toch ter reparatie aangemeld moeten worden. In mijn eerdere bericht zie je daarvoor de correcte link.

Hopelijk brengt de kruistest nog wat positief nieuws! :fingers_crossed:

Reageer