Vraag

iPhone 12 Pro battery life

• 6 november 2020
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag, sinds een dag of 10 heb ik een iPhone 12 pro in gebruik als opvolger van een iPhone 11 en een iPhone Xr daarvoor. Settings en gebruik voor alle telefoons gelijk. Opvallend is dat de 12 Pro ‘s nachts in 7 uur ca. 21% batterij capaciteit verbruikt terwijl dit voor de beide andere telefoons 3-5% was. Ook overdag lijkt het verbruik mij nogal wat hoger. Wat ik mij afvraag is of dit aan het toestel ligt of aan de serie. Iemand anders deze ervaring ook? 

5 reacties

Hoi Rolf,

het kan zijn als je 5G gebruikt dat je iPhone wat meer batterij consumeert maar dit is best royaal. Je zou kunnen kijken of je je toestel opnieuw kan installeren maar dan als '’configureer als nieuwe iphone'’ soms zijn er softwareinstellingen die je uit je oude telefoon meeneemt die op de achtergrond batterij gebruiken. Daarnaast raad ik je ook aan de nieuweste iOS te installeren die vandaag is uitgekomen.

Anders lijkt een reparatie of omruiling onvermijdelijk.

Ha Alexis, dank voor je reactie. 5G staat uit (is ook standaard niet beschikbaar bij 2 sims kennelijk). Nieuwste IOS staat er al op, heeft niet geholpen. Clean install is enige andere optie, maar veel zin heb ik daar niet in eigenlijk want een hoop werk. Ik zal vannacht de mobiele verbindingen eens met de vliegtuigstand, eens zien wat dat doet. HG Rolf

Reputatie 7
Badge +20

@Rolf W Heb je ook in het systeem gekeken welke app het meest verbruikt en wanneer?

Instellingen-batterij  daar kan je ook zien of er muizen dansen in het donker🤣( grapje) 

Ik zie dat bij mij het verbruik na 24 uur laag is behalve van apps die ik vergeet te sluiten.

Ha ChrisTien, dank voor je reactie. Ik heb een tegel ingesteld met de gegevens over het batterijgebruik en ik zie daar geen gekke dingen. In de vliegtuigstand is het gebruik ‘s nacht maar 2-3%, dus ik denk toch dat het iets met mobiele verbindingen te maken heeft. HG Rolf

Reputatie 7
Badge +10

ik heb de telefoon ‘s nachts altijd aan de lader dus heb daar geen problemen mee. over het algemeen gaat hij zelfs langer mee dan de voorganger de iphone 8. al kan wat mij betreft best een grotere accu in.

Reageer