Beantwoord

Iphone 3g leegmaken, automatische simlock?

• 25 november 2015
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Ik heb een oude Iphone 3g gekregen voor 2e telefoon waar mijn Tmobile kaartje in werkt en die wil ik leegmaken maar ik weet niet of ik hem gewoon naar fabrieksinstelling kan zetten omdat ik niet weet of die met simlock geleverd is en dan ben ik bang dat die weer simlock wordt
Er is jailbreak op gezet.
Kan iemand mij adviseren ?
icon

Beste antwoord door Issam 27 november 2015, 11:39

Hallo Nol51,

Een terechte vraag. Goed dat je dit voor de zekerheid bij ons navraagt.

Als jouw toestel door één van de providers in Nederland is geleverd dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Als jouw toestel in het buitenland is aangeschaft dan is er wel een kans dat deze niet meer simlockvrij is na het resetten.

Je gaf aan dat je onder aanbieder Tele2 ziet staan. Het lijkt er dan op dat deze gewoon door één van de providers in Nederland is geleverd, in dit geval Tele2. Mocht dit toestel niet (meer) simlock vrij zijn dan kan je dit alsnog in orde maken bij de provider die het toestel heeft geleverd.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Als je nog aanvullende vragen hebt dan horen we dat graag.

Neem trouwens ook een kijkje in het voorstel topic. Het zou leuk zijn als ook jij je zou voorstellen aan ons. 😉
Bekijk origineel

5 reacties

@Nol51, geen probleem. Als er eventueel een simlock op zat dan komt die niet terug door het toestel op fabrieksinstellingen te zetten.
Bedankt voor je reactie maar waarom ik het vraag is omdat ik hiervoor een andere kreeg, een Zweedse, en die deed het goed met mijn Tmobile kaartje er in dus ik terug gezet naar fabrieksinstelling en je raad het al niet meer simlock vrij want hij herkende het sim kaartje niet meer.
Daarom durf ik het nu niet meer zo snel aan.

Even een correctie op mijn openingsbericht : Er is GEEN jailbreak op gezet !!
Ik lees net terug en zag dat ik "geen" vergeten was.
Ik schreef dat omdat ik geen Cyndia ziet staan

Onder aanbieder zie ik staan Tele2 14.0
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Nol51,

Een terechte vraag. Goed dat je dit voor de zekerheid bij ons navraagt.

Als jouw toestel door één van de providers in Nederland is geleverd dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Als jouw toestel in het buitenland is aangeschaft dan is er wel een kans dat deze niet meer simlockvrij is na het resetten.

Je gaf aan dat je onder aanbieder Tele2 ziet staan. Het lijkt er dan op dat deze gewoon door één van de providers in Nederland is geleverd, in dit geval Tele2. Mocht dit toestel niet (meer) simlock vrij zijn dan kan je dit alsnog in orde maken bij de provider die het toestel heeft geleverd.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Als je nog aanvullende vragen hebt dan horen we dat graag.

Neem trouwens ook een kijkje in het voorstel topic. Het zou leuk zijn als ook jij je zou voorstellen aan ons. 😉
Het is gelukt en er is geen simlock op gekomen, bedankt
@ Nol51

Nice, fijn om te horen! Dank voor je terugkoppeling en als je in de toekomst ooit nog vragen of opmerkingen hebt, dan zien we je natuurlijk graag terug op ons Forum! 😉

Reageer