Beantwoord

iPhone 4: ben af en toe niet te horen met bellen

• 27 juli 2014
  • 5 reacties
  • 711 Bekeken

Reputatie 2
Sinds een aantal weken heb ik problemen met bellen met mijn IPhone 4.
Als ik iemand bel of gebeld wordt dan ben ik met grote regelmaat niet te horen terwijl ik de ander partij wel kan verstaan. Ik heb mijn microfoon getest en die werkt prima.

Aangezien ik nog even te gaan heb voordat ik de IPhone 6 kan lopen vroeg ik me af of iemand suggesties heeft.

Alvast bedankt!

Mvg,

Joep
icon

Beste antwoord door Razza 28 juli 2014, 20:40

Hoi Joep,

Je geeft aan dat je de microfoon al hebt getest. Heb je dit bijvoorbeeld via de Dicatfoon applicatie gedaan? Mocht het zijn dat het via deze applicatie wel goed werkt dan vermoed ik dat het iets softwarematigs is. Ik wil je dan adviseren om eerst je toestel te updaten naar de nieuwste software. Wordt daar het probleem niet mee opgelost dan kan je jouw toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een volledige back-up te maken van al je gegevens.

Probeer de microfoon eerst uit voordat je de back-up weer terugzet na het resetten van je telefoon. Het terugzetten van de back-up kan er namelijk voor zorgen dat er bepaalde instellingen worden meegenomen die dit probleem veroorzaken.

Mocht het na alle stappen nog steeds niet werken dan zal je jouw toestel ter reparatie moeten aanbieden als deze nog binnen de garantie valt. (2 jaar)
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Joep,

Er kunnen een aantal redenen zijn van de problemen met je microfoon:
- je geluid staat heel erg zacht
- Je microfoon is erg vies. Misschien kan je deze heel voorzichtig met een naaldje proberen schoon te maken. Als er vuil voor je microfoon zit dan zal dat invloed hebben.

Verdere opties weet ik eigenlijk niet aangezien je wel al de microfoon getest hebt en deze naar behoren werkt. Hoe heb je deze getest?

Groetjes Tribaltim
Reputatie 2
Hi tribalitim,

Het geluid staat op maximaal en heb de microfoon ook schoongemaakt. Helaas geen resultaat.
Ik heb ergens geleden dat de iPhone 2 microfoons heeft en dat er 1 voor bellen gebruikt wordt. Kan het iets zijn met de hardware en kan ik daar iets aan veranderen?

Alle hulp is welkom!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Joep,

Je geeft aan dat je de microfoon al hebt getest. Heb je dit bijvoorbeeld via de Dicatfoon applicatie gedaan? Mocht het zijn dat het via deze applicatie wel goed werkt dan vermoed ik dat het iets softwarematigs is. Ik wil je dan adviseren om eerst je toestel te updaten naar de nieuwste software. Wordt daar het probleem niet mee opgelost dan kan je jouw toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een volledige back-up te maken van al je gegevens.

Probeer de microfoon eerst uit voordat je de back-up weer terugzet na het resetten van je telefoon. Het terugzetten van de back-up kan er namelijk voor zorgen dat er bepaalde instellingen worden meegenomen die dit probleem veroorzaken.

Mocht het na alle stappen nog steeds niet werken dan zal je jouw toestel ter reparatie moeten aanbieden als deze nog binnen de garantie valt. (2 jaar)
Hai,

ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem. Dictafoon werkt ook niet en mijn i-phone is up to date? Is er nog een andere optie dan reparatie?

Grt.
Marijn

Hoi Joep,

Reputatie 3
@ MarijnAnne,

Heb je alle stappen uit de post van mijn collega Razza al uitgeprobeerd? De kans is groot dat je daarmee het probleem direct oplost. Als al deze stappen niet werken dan blijft helaas alleen een reparatie van jouw toestel over.

Reageer