Beantwoord

iPhone 4S gedeeltelijk geen geluid meer


Reputatie 2
Mijn iPhone 4s geeft geen geluid meer ook staat er bij muziek geen balkje meer om geluid in te stellen hij doet het alleen nog maar op de oordoppen zwaar vervelend mAar wat nu
Hij is een halfjaar oud moet dit via de verzekering of kan ik terug naar de winkel?
icon

Beste antwoord door Amy 18 maart 2016, 11:01

We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht.

Heb je problemen met het geluid van je iPhone? Neem dan een kijkje in dit topic. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Vaak kan een softwareupdate of een fabrieksreset al een hoop problemen oplossen. 🙂

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 4
@ Insyy1992

Hmm wat vervelend zeg 😞 Wat je even kan proberen is de stappen via deze link even te volgen, op die manier kan je het toestel herstellen via iTunes en dan heb je tevens een back up van alle gegevens die erop je toestel staan. Indien dit het probleem niet oplost en je hebt een toestelverzekering afgesloten dan kan je inderdaad contact op nemen met de verzekeraar! 🙂
Reputatie 2
Heb ik al geprobeerd gister deed die het weer vanmorgen haalde die de mail niet meer zelf binnen en de tel uitgezet en Weer aangezet en geluid Weer weg
Reputatie 6
Badge +16
@Insyy1992

Zou je een keer je toestel willen verbinden aan de oplader en dan te kijken of je wel de volume schuif zichtbaar krijgt. Gebruik je toevallig een Docking Station voor de iPhone? 🙂
Reputatie 2
gebruik ik niet nee en dat deed die idd wel ik heb m opgestuurd en vandaag een nieuw toestel gekregen alleen nu krijg ik nog geen geluid bij whatsapp licht dat aan de app?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Insyy,

Als je WhatsApp opent, kun je bij "Berichten" > "Nieuw Bericht" een toon kiezen.
Als hier "Geen" geselecteerd staat kan het kloppen dat deze geen geluiden geeft.

Kijk anders of je ringer-switch wel goed staat, deze mag geen oranje streep tonen, dan staat de iPhone op stil, en blokkeert deze inderdaad geluiden.
Ik heb hetzelfde probleem.
Volumeknop werkt alleen met koptelefoon. Toetsenbordklik hoor ik bij de ene letter wel, bij de andere niet...at random.
Beltoon hoor ik wel. Hoor geen enkele melding, terwijl alles goed ingesteld staat.
Ik heb phone opnieuw ingesteld. Wat kan ik meer doen? Phone is van nov 2012
Tijdens opladen geen volume bij te stellen, en geen geluid, behalve als ik gebeld word.
Op dockingstation werkt alles goed!
Reputatie 5
@Lisa Plonski Welkom op het T-Mobile forum! :)

Wat vreemd dat het geluid slechts willekeurig werkt. Heb je al gecheckt of er misschien software updates beschikbaar zijn?
Ik heb hetzelfde probleem!! Als je de knopjes aan de zijkant gebruikt verschijnt wel 'belsignaal' maar kan het niet harder of zachter zetten?? Er zijn geen updates beschikbaar... Wat nu?
Reputatie 6
Badge +16
@Marloes76

Welkom op het forum.

Heel vreemd. Heb je jouw toestel al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen? Vergeet niet om eerst een back-up te maken voordat je jouw toestel terugzet naar fabrieksinstellingen. Probeer de volume knoppen eerst uit zonder dat je de back-up terugzet. 🙂
Is het probleem opgelost?

Ik heb namelijk sinds een paar dagen hetzelfde probleem :(

Btw: op Facebook heb ik ook iets gevonden, er zijn meer mensen die dit probleem hebben.
https://www.facebook.com/4ssound
En deze pagina kan je ook helpen, mij heeft het helaas niet geholpen :(
http://iphonenosound.com/
Reputatie 5
@Gers.nl heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd? Draai je de laatste softwareversie?

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/gers-nl-320551/" heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd? Draai je de laatste softwareversie?



Hi Tom, bedankt voor je reactie.
Het antwoord is Ja, en momenteel draai ik sinds een week OS 7.0.3.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is het terug downgraden naar os 6.
Reputatie 4
@ Gers.nl

Hmm vervelend dat het probleem nog steeds bestaat! Sinds wanneer is probleem precies ontstaan? Het downgraden van de software-versie is namelijk eigenlijk niet toegestaan. Er zijn ook veel voorbeelden van toestellen die crashen gedurende het downgraden. Ik zou je dit dan ook afraden, helemaal in het geval dat het probleem er ook al voor de update was.

Heb je het toestel ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder de back-up meteen terug te zetten? Ik ben benieuwd of het probleem ook opspeelt bij het 'kale toestel'!

Indien het probleem blijft bestaan, dan kan je via ons ook altijd een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie starten. Ik hoor graag van je, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂
Hi WillemE,

Bedankt voor je antwoord, het probleem was na de update van 6 naar 7.
Ik heb het probleem nu haast een week en heb alle mogelijk manieren al uitgeprobeerd.

En idd zal ik aanspraak gaan maken op de 24 maanden garantie, heb van een collega van u in een andere forum post ook commentaar en een link gekregen voro mogelijk hulp... alvast bedankt 😉
Reputatie 4
@ Gers.nl

Ok, duidelijk! Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen, ik ben erg benieuwd! 🙂

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/gers-nl-320551/"

Ok, duidelijk! Laat nog maar even weten hoe de reparatie is verlopen, ik ben erg benieuwd! :)



Laatste status:
Zwaar teleur gesteld, heb net bericht ontvangen van de reparatie dienst (DynaFix care) dat mijn toestel onherstelbare schade heeft en dat de garantietermijn is verstreken??
Ik kan wel het toestel (tegen betaling) laten omruilen voor maar € 274,05 :(
(Vind het tevens opmerkeljk dat er ook niet wordt vermeld wat er dan kapot is)

Naar mijn weten zijn dit twee onwaarheden, ik zal er weer erachteraan moeten helaas :(
Ik hou jullie op de hoogte
Mogelijk de Oplossing 'iPhone 4s gedeeltelijk geen geluid meer'

Ik zal mijn telefoon denk terug moeten vragen...
Wel zonden van de €38 retourkosten en kosten voor het onderzoeken van mijn telefoon (zoals ze dat zelf mooi zeggen).
(Ps: Ik heb het vermoeden dat ze het uitvoeren van een re-boot en herinstalleren van de telefoon OS bij hun ook onder de noemer 'Onderzoekkosten' valt) :(

Mogelijk is dit de oplossing: zie youtube filmpje

Tekst en uitleg van degene met de oplossing;
I have found the cause of the no-sound problem:

It's the way the iPhone detects accessories connected to the 30pin dock connector. It does this by measuring the electrical resistance from pin 21 to ground. See here: http://www.allpinouts.org/index.php/A...

And the critical threshold values seem to have been changed in ios7. That is why the problem appears after the update.

The ad-hoc solution:
1) Clean the dock connector, using a toothbrush and a just a few drops of some solvent (I used window cleaning agent).
2) repeat 1)

while repeating 1) keep pressing the Volume up-down buttons (alternating, not at the same time) and check wether you see just a gray icon with OR without the volume bars changing while pressing the buttons. If NO bars are visible it means that the iPhone thinks it's docked although it's not.
Reputatie 4
@ Gers.nl

Ik vermoed dat je geen fabrieksgarantie meer hebt omdat de garantietermijn is verstreken, wat is de leverdatum die zichtbaar is op jouw aankoopbewijs? Ik hoor graag van je!

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/gers-nl-320551/"

Ik vermoed dat je geen fabrieksgarantie meer hebt omdat de garantietermijn is verstreken, wat is de leverdatum die zichtbaar is op jouw aankoopbewijs? Ik hoor graag van je!



Hi WillemE,
Bedankt voor je reactie.
Ik zal voor de volledigheid even alles vermelden.

Het verleden:
Toen der tijd heb ik mijn iPhone op 20-10-2011 besteld, dit is volgens mij de aankoopdatum.
Mijn abonnement loopte tot en met 12 november 2013 (dat staat in de brief van 20-10-2011 en online).
De datum dat de telefoon is (af)geleverd toen.... de leverings-/pakbondatum was 28-10-2011.
Door een fout met de simkaart had ik 17-11-2011 pas een nieuwekaart ontvangen en kon ik toen pas volledig gebruik maken van de iPhone.

Het probleem:
Rond de 21-10-2013 na installatie van de Apple software update van versie OS6 naar OS7, heb ik eerst een aantal dagen zelf geproberd om alles te fixen. Dankzij jullie FAQ/forum, internet/google en bij Apple service zelf... helaas zonder resultaat.
En daarna later (op 31-10-2013) heb ik pas gereageerd op jullie forum om mogelijk een beter antwoord te vinden voor het probleem.

Het heden:
Rond 28-10-2013 een aantal keer een poging gedaan om het reparatie fomrulier tegebruiken op jullie site maar kon de procedure niet afronden door een technische storing?
Zaterdag 2-11-2014 naar de T-mobile shop gegaan, had geen pakbon bij me dus Maandags 4-11-2013 uiteindelijk de telefoon ingeleverd voor reparatie.
6-11-2013 bericht ontvangen dat de 'onherstelbare schade heeft' en niet meer binnen de garantie valt. Gelijk op de dag zelf antwoord gevraagd aan T-mobile om uitleg.
Vandaag 12-11-2013 nogmaals een email gestuurd want tot heden geen antwoord ontvangen via de email/telefoon. (Zag wel dat mijn bericht/Contactgeschiedenis een status had van 'Gesloten'?)

Het is een heel verhaal geworden... maargoed.
Groeten
Reputatie 4
@ Gers.nl

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat mijn collega je inmiddels via e-mail van een antwoord heeft voorzien en dat het bericht nog is doorgestuurd naar onze afdeling die in contact staat met het reparatiecentrum.

Op basis van de informatie die je geeft kan ik echter aangeven dat de garantietermijn inderdaad is verstreken, dit is dan ook de reden dat de fabrieksgarantie is vervallen. Erg vervelend dat je het toestel een aantal dagen na de einddatum van de garantieperiode hebt opgestuurd, maar de datum waarop het toestel bij de reparateur binnenkomt wordt hierin als leidraad genomen.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/gers-nl-320551/"

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat mijn collega je inmiddels via e-mail van een antwoord heeft voorzien en dat het bericht nog is doorgestuurd naar onze afdeling die in contact staat met het reparatiecentrum.

Op basis van de informatie die je geeft kan ik echter aangeven dat de garantietermijn inderdaad is verstreken, dit is dan ook de reden dat de fabrieksgarantie is vervallen. Erg vervelend dat je het toestel een aantal dagen na de einddatum van de garantieperiode hebt opgestuurd, maar de datum waarop het toestel bij de reparateur binnenkomt wordt hierin als leidraad genomen.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!



Ja klopt, ik heb een email ontvangen van een collega van u dat mijn vraag is toegestuurd naar de reparatie bedrijf.
Zal mijn benieuwen wanneer ik bericht terug krijgt?

Ik denk namelijk dat mijn toestel morgen retour gestuurd wordt, want dat is de procedure dacht ik.....
Het is gebleken dat de communicatie niet echt een sterk punt is van T-mobile :(

En ik was al bang voor dat antwoord, dat ik geen garantie meer zou hebben.

Het jammere hieraan is dat ik dus twee keer verkeerd ben voorgelicht.
1 keer online door een medewerker die mij het advies gaf om het toestel toe te sturen omdat ik nog garantie zou hebben en door de T-mobile winkel personeel die mijn toestal aannam en ook zei dat ik nog garantie had :(
(Volgens mij kunnen zij dat toch ook zien in hun systeem?)

Als ik had geweten dat het niet zo was (dat ik geen garantie meer had) dan had ik mijn toestel niet opgestuurd, scheelt mij namelijk weer 40 euro en had ik mijn toestel al een aantal weken niet te hoeven missen :(

WillemE bedankt en de groeten
Reputatie 4
@ Gers.nl

Ik heb je even een privébericht gestuurd, ik zie je reactie graag tegemoet! 😉
Laatste update.... vandaag mijn (onherstelbare) iPhone retour ontvangen.

Heb toen de oplossing van Paul Fuxjäger uitgeprobeerdt (http://www.youtube.com/watch?v=812mTCyGWNQ&feature=youtu.be) en wat denk je....
na twee keer de contacten schoon geveegd te hebben met wat 70% alcohol en ongeveer 1 uur later werkte mijn (onherstelbare) iPhone 4S weer.
;):D

Ps. WillemE ook nog bedankt! 🙂
Reputatie 2
probeer deze site is zou ik zeggen, de stappen gevold, en alles was weer goed.

http://www.iphone5release4s.com/sound-bug-ios-7-iphone4s-183230.html

Gr. Bas

Reageer