Beantwoord

iPhone 4S snel leeg in standby

Toon eerste reactie

32 reacties

Ik heb in het verleden ook wel eens de kaart ingevuld, maar zal het voortaan dagelijks proberen te peilen. Ik heb vandaag een prepaidkaartje van Simyo ontvangen, ik ga morgen even kijken hoe dat netwerk bevalt. Prepaid is uiteraard geen snelle verbinding, maar het gaat mij om het bereik. Ik wil graag zien of ik met KPN thuis wel prima internet heb en in de trein gewoon (ook al is het langzaam) iets kan opzoeken zonder continue zonder internet te zitten.
Afgelopen zaterdag 24 augustus ben ik weer heel de dag op pad geweest, je moet toch genieten van je vakantie 🙂 Deze hele dag heb ik gebruik gemaakt van het KPN netwerk met een goedkoop prepaidkaartje. In dit bericht deel graag mijn ervaringen met u..

Eerder beschreef ik het batterijprobleem. Bij T-Mobile was de batterij na 2:30 uur gebruik gemaakt te hebben van mijn bijna 3 jaar oude iPhone 4S leeg. Bij KPN heb ik dit anders ervaren, met nog 5% over, een gebruikerstijd van 4:30 uur. Nog niet om over naar huis te schrijven, maar al een stuk beter. Hoe komt dit? De dekking van het KPN netwerk is veel stabieler en heeft daarom een veel sterker signaal.

Hier ga ik graag verder op in.. De internet dekking van het KPN netwerk. Ik heb expres veel gebruik gemaakt van mijn iPhone op plaatsen waar ik met T-Mobile geen tot onstabiel internet ervaar. Zoals eerder beschreven is de dekking met T-Mobile in Zeeland gewoon erg slecht.. De reis ging deze keer van Vlissingen naar Den Haag met de trein. Ik heb van Vlissingen naar Roosendaal continue gebruik gemaakt van mijn iPhone. Ik was verbaasd over het internet en de snelheid! Ik heb geen enkele keer een onstabiele internet verbinding ervaren. Op sommige 'verlaten' plaatsen was het internet minder snel (dit staat aangeven op de KPN dekkingskaart), maar ik had wel continue bereik en daar gaat het mij om. Ook viel het mij op dat het signaal vrijwel heel de reis 5 bolletjes is.

En dat met een Simyo prepaidkaartje van slechts 5 euro! Ik vind het erg vervelend dat ik bij T-Mobile maandelijks zoveel meer betaal voor zoveel minder.. Straks komt de tijd er weer aan dat ik veel in en uit Zeeland moet reizen. Ik wil tijdens mijn reizen graag kunnen werken via mijn eigen betaalde netwerk (niet op het onveilige "WIFI in de trein"), maar dat gaat op deze manier helaas niet. Ik hoor daarom graag een gepaste oplossing..

Met vriendelijke groet,
Jordy
Reputatie 6
Hoi Jordy,

Ik begrijp heel goed dat je het liefst zo lang mogelijk met 1 batterijlading wil doen. Wil je het toestel eens backuppen met iTunes en daarna herstellen naar de fabrieksinstellingen herstellen? Je kunt in onze toestelhulp een stap-voor-stap handleiding vinden hoe je dit kunt uitvoeren. Dit om te controleren of er bijvoorbeeld software is die jouw batterij leegtrekt. Ik hoor graag van je wat jouw ervaringen hierna zijn!
Het batterijprobleem is opgelost. Dit door een nieuwe accu in het toestel te hebben geplaatst.
Het dekkingsprobleem blijft staan, maar eerst wacht ik op de reactie van de technische dienst.
Heb dit topic eens rustig doorgelezen.

Zoals al eerder opgemerkt is het batterij probleem denk ik wel te verklaren.
Die heeft zijn langste tijd gehad. Hoe vaker je hem opgeladen hebt, hoe eerder hij 'moe gaat worden' en minder capaciteit gaat leveren.
Logisch is ook dat hij via het mobiele 3G netwerk minder lang mee gaat dan met WiFi.
Op een WiFi netwerk hoeft je telefoon niet steeds naar een mast te zoeken , wat hij op het mobiele netwerk wel moet.

Wat de dekking problemen betreft, herken ik me niet echt in. (mag ook gezegd worden toch)

Ben veel in Utrecht en omstreken en heb daar nooit problemen ondervonden.

Evenals in Zeeland, omgeving Goes en Middelburg .
Limburg Maastricht en rond Valkenburg ook regelmatig geweest met de iPhone nooit problemen gehad. Moet wel zeggen dat ik niet per trein reis, maar met de auto. Zelf de Tomtom navigatie doet perfect zijn werk, en vraagt wel wat.

Heel vervelend als je zo'n slechte dekking hebt. Maar vraag me af is dit nu alleen in de trein of ook als je er ter plekke bent?
Ik gebruik alleen 3G als ik het nodig heb, anders staat mijn telefoon op 2G. Afgelopen dagen was het weer zo, loop je in de stad en probeer je wat op te zoeken.. 3 minuten later (op 3G) heb je eindelijk gevonden wat je zocht.. Natuurlijk zijn er ook plaatsen waar het prima is, maar grotendeels als ik mijn telefoon een keer nodig heb gaat het fout.

En tijdens ritten in de trein moet je ook gewoon goed bereik hebben? Bij KPN kan dit wel! Dat het langzamer is is een ander verhaal, maar gewoon geen verbinding op vele plaatsen is belachelijk.
Ik heb reactie gehad op mijn dekkingsklacht. T-Mobile heeft erkent dat de dekking in de loop der tijd minder is geworden in Zeeland en met name mijn omgeving. Wel raar dat het zolang heeft moeten duren om dit uit te zoeken, in mei dit jaar heb ik ook al diverse klachten gemaakt..

Ik heb besloten om over te stappen, wellicht in de toekomst als jullie 4G in HEEL Nederland op orde hebben zie ik een comeback terug 😉

Reageer