Vraag

Iphone 5 batterij snel leeg.

• 28 februari 2014
  • 21 reacties
  • 1273 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 27 reacties
Hallo,
Mijn batterij van mijn iphone 5 gaat heel snel leeg. in 5 uur gaat er al 70/80% van af. Hij is laatst al gerepareerd en hij gaat nu zelfs sneller leeg..
ik wil niet weer dat hij naar de reparatie moet anders ben ik weer 1 week zonder telefoon.. Is er geen oplossing??

21 reacties

Reputatie 2
Heb ik ook last van. Nieuwe batterij erin laten zetten?
Ja hebben ze al gedaan als het goed is, maar hij gaat zelfs nog sneller leeg
Reputatie 2
http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/basisfuncties/twintig-tips-om-iphone-batterijduur-te-verbeteren/
Ik heb ze allemaal gedaan.. Dingen uitgezet enzovoort. Maar nog steeds geen resultaat 😞
@Eray

Ik heb jammer genoeg geen andere oplossing dan je telefoon nogmaals op te sturen Eray. 😞 Het zit niet echt mee hè? Eerst de kabel en nu de batterij. 😞

Ik weet niet hoe het nu werkt alleen merk ik aan mijn eigen iPhone dat die na een middag ook wel op zijn minst de halve batterij leeg heeft. Tenzij ik mijn telefoon helemaal niet gebruik. Het gaat op zich best snel. Kijk even naar jouw situatie en aan de hand daarvan of het het waard is om het nogmaals op te sturen.
Oke nog bedankt, ik ga wel even langs de t-mobile winkel
Hoi, als mijn iphone 5, 1 uur van de oplader is dan is ie al naar 40% terwijl ik hem nog niet eens vaak gebruikt en soms helemaal niet, ik vind dit echt belachelijk! Wat kan ik hiermee doen? Gr sabine
Reputatie 6
@Sabineeee4

Welkom hier bij ons op het Forum!

Heb je het toestel al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en gecontroleerd of de batterijduur zonder extra software beter is. Wat je beschrijft is wel erg kort namelijk, dit komt vaak doordat de apps die gebruikt worden op de achtergrond door blijven draaien en dus energie verbruiken. Je kunt in onze toestelhulp vinden hoe je jouw toestel naar de fabrieksinstellingen terug kunt zetten en een backup kunt maken in iTunes.
Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Na gebruik van mijn apps verwijder ik ze meteen op de achtergrond zeg maar dat ze niet door blijven draaien.
Maar dan ga ik het even proberen naar fabrieksinstellingen, bedankt
Groetjes sabine
Reputatie 5
@Sabine

Je batterij trainen/calibreren wil ook helpen.
Je leert 'm als het ware wat leeg en vol is....
Er zijn duidelijke "how to's" op Google te vinden.

Succes
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb bovenstaande alternatieven al geprobeerd! Mijn telefoon valt nu altijd al uit terwijl de accu 20% aangeeft.. Soms zelfs bij 30%.. In sommige gevallen kan ik hem na een kwartier gewoon weer aanzetten en dan doet hij het even.. Ik wil hiervoor naar de winkel gaan, maar is het dan nodig om mijn contract mee te nemen? Deze kan ik zo gauw niet vinden namelijk. Ik heb mijn telefoon (iPhone 5 sinds november 2012 trouwens). 
@MatthijsBaas

Vervelend. 😞 Indien alle opties niet werken dan kan je je telefoon laten opsturen voor reparatie. Het is wel van belang zodra je ermee naar een T-Mobile Shop gaat dat je de aankoopbon van je toestel meeneemt.
Valt dit wel onder de garantie dan? Er zijn geen kosten aan verbonden? 
Reputatie 5
@MatthijsBaas je hebt 24 maanden garantie op je toestel via T-Mobile. Of het defect onder de garantievoorwaarde valt kunnen wij van een afstand niet beoordelen. Het reparatiecentrum zal analyseren of het defect hier onder valt. Mocht dit niet zo zijn dan zal er een prijsopgaaf met je worden overlegd. Mocht je niet akkoord gaan met de prijsopgaaf dan ontvang je het toestel ongerepareerd retour. Hou wel rekening met de onderzoekskosten (€36,30) die je dan dient te betalen.
Volgens de voorwaarden in mijn contract (in 2012 afgesloten) dacht ik dat die onderzoekskosten niet in rekening gebracht konden worden?
Reputatie 5
@Mathijs
Wel wanneer het defect buiten de garantie valt.
@edro Ik las dit op de site namelijk: "Naast de reparatiekosten is T-mobile gerechtigd om eventuele onderzoekskosten in rekening te brengen. Hiervoor geldt een bedrag van 36,30. Let op: dit is van toepassing op toestellen gekocht na 1-1-2013."

Aangezien ik mijn toestel heb gekocht vóór 1-1-2013, betekent dit toch dat ze mij dit niet in rekening kunnen brengen? 
Reputatie 5
@MatthijsBaas je hebt gelijk dat voor toestellen die voor 01.01.2013 zijn gekocht andere voorwaarden gelden. Bij toestellen van vóór 01.01.2013 kunnen er onderzoekskosten van 42,50 in rekening worden gebracht.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden!
Badge +12
@All,

Komt dat niet doordat WIFI in standby uitgaat en over gaat op 3G/H ?
Ik merk namelijk dat als het toestel in standby staat WIFI wordt uitgezet, zodra ik uit standby ga wordt WIFI weer gestart.
Batterij loopt hier ook sneller leeg dan vroeger, volgens mij mede door deze ''nieuwe'' optie?
Nee, ik doe altijd mobiel netwerk uit als ik op wifi ga, en ik ben er achter gekomen dat door de adapter van de lader de batterij sneller leeg ging.. Hij was dus kapot want ik laad nu met een andere op en gaat veel langer mee!
@Eray

Dat scheelt een hoop. Fijn dat je daar achter bent en het is ook meteen een tip voor andere gebruikers. 🙂

Reageer