Vraag

iPhone 5 icm abonnement

Reputatie 2
Goedenavond forum,

Op dit moment bezit ik een iPhone 4, waarvan het abonnement (2-jarig) eind deze maand verloopt. Nu heb ik even lopen snuffelen op zowel de T-Mobile site als GSMWEB.nl (Waar ik twee jaar geleden mijn iPhone 4 besteld heb), maar ik heb nergens iets kunnen vinden waaruit blijkt dat ik korting of i.d. op de iPhone 5 kan krijgen. Nu is het in principe niet zo'n probleem om gewoon opnieuw een nieuwe abbo af te sluiten, maar ik wilde toch graag verifiëren dat dit de juiste en goedkoopste optie is. Dit leidt bij mij tot de volgende onduidelijkheden:

1) Krijg je na een 2-jarig abonnement (iPhone 4, Relax-abonnement 190 min/sms, €37,95/mnd) ook korting op het afsluiten van een abonnement op de iPhone 5?

2) Wanneer mijn abonnement afloopt, is mijn iPhone 4 'abonnementloos' of moet ik ergens aangeven dat ik deze niet wil verlengen?

3) Hoe kan ik het nummer van mijn oude iPhone 4 overzetten naar mijn nieuwe iPhone 5?

Het zijn vast allemaal domme vragen, maar dit was mijn eerste abonnement.. Ik ben dus nog redelijk onervaren als het hierop aankomt. Alvast vriendelijk bedankt voor het doornemen van deze topic.

3 reacties

Reputatie 7
@Tomasu92;

Ik wil je even op attenderen dat er GEEN dommen vragen bestaan, alleen domme antwoorden. Je kunt beter te veel vragen dan helemaal niks vragen, want dan zit je nogsteeds met jou vragen ;-)

1) Je krijgt geen korting op je abonnement om dat jou vorig toestel ook een IPhone is geweest. Je krijgt korting door eventuele acties die op dat moment gelden.

2) Wanneer jou abonnement afloopt dan is jou IPhone 4 NIET abonnementloos. Je oude abonnement loopt dan gewoon door. Let wel op de kortingen die gelden voor jou abonnement worden bij afloop van jou abonnement verwijderd. Dus het kan zijn dat je ineens iets meer moet betalen. Door jou abonnement te verlengen/ opzeggen, stop jij jou abonnement.

3) Je kan jou telefoonnummer behouden bij verlenging. Je hoeft alleen jou SIM kaart over te plaatsen. Bij het verlengen van jou abonnement moet je aangeven dat je jou nummer wilt behouden.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan in dit topic. Ik probeer jou zo snel en zo goed als mogelijk is te helpen.
Reputatie 2
Haha dank u wel voor het snelle antwoord! Dus het is helaas niet mogelijk om mijn oude nummer over te zetten naar mijn nieuwe iPhone 5? En over dat abonnement, moet ik dan even naar een T-Mobile store gaan om daar aan te geven dat ik mijn abonnement niet wil verlengen?
Reputatie 6
Badge +16
@Tomasu92

Als jij een vernieuwing doet dan krijg je van ons een nieuw toestel. Je kan dan blijven bellen met je huidige telefoonnummer en simkaart. Je iPhone 4 kan je dan eigenlijk bewaren in de kast, verkopen of geven aan iemand die je kent. 😉 Als jij een nieuw contract afsluit naast je huidige abonnement dan dien je bij het nieuwe contract nummerbehoud aan te vragen voor het nummer dat je nu gebruikt. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan wordt je huidige abonnement, die verbonden is aan je iPhone 4, automatisch op de nummerbehoud datum opgezegd. Ik hoop dat je wat aan deze aanvullende informatie hebt. 🙂

Reageer