Vraag

iPhone 5 SE - Batterij ineens snel leeg

• 22 maart 2017
  • 3 reacties
  • 3773 Bekeken

Hallo,

Sinds een aantal weken gaat mijn batterij snel leeg. Na een dag is ie bijna helemaal leeg. Ik heb vanalles geprobeerd, apps verwijderd, instellingen aangepast volgens vele blog posts om hem langer mee te laten gaan, en ik gebruik voornamelijk Whatsapp, bel of internet (Safari/Youtube) eigenlijk heel weinig. Met mijn vorige telefoon, een iPhone 5c ging de batterij volgens mij wel 2-3 dagen mee. Mijn huidige toestel is maar een maand of 2 oud. Het enige 'extreme' dat ik gedaan heb met mijn iPhone 5 SE is dat ik Google maps heb gebruikt voor een uur of 1,5. Na gebruik merkte ik dat ie redelijk warm was geworden. Zou het daar aan liggen?

Maar wat moet ik nu doen? Na een dag is de telefoon bijna helemaal leeg. Stel dat ik hem vergeet op te laden en ineens met pech langs de weg sta. Dit is gewoon belachelijk. Volgens instellingen > batterij gaat het meeste gebruik naar Whatsapp. Maar ik geloof niet dat Whatsapp serieus zoveel stroom slokt. En Whatsapp gebruik ik vaak maar heel kort en ik ben niet continu aan het chatten. Wat zijn de opties?

Groeten

3 reacties

Reputatie 4
Hi Rudolf2,

Dat is heel frustrerend! Vooral in deze super digitale tijdperk waarin een telefoon onmisbaar is.

Het is tegenwoordig vrij gebruikelijk dat een toestel elke dag opgeladen moet worden. Behalve als je een oude Nokia hebt natuurlijk. 😛 Wanneer een batterij leegloopt kan het bijvoorbeeld ook liggen aan een beschadigde simkaart, veel activiteit of bijvoorbeeld een versleten batterij. Het kan heel veel oorzaken hebben. Bijvoorbeeld, het gebruik van Google maps voor 1.5 uur verbruikt wel veel stroom, dus dat zorgt er ook voor dat de batterij snel leeg loopt. Het is wel verstandig om de GPS uit te zetten wanneer je het niet gebruikt, want dat kost ook accu. Tegenwoordig gaan de meeste telefoons maar een dag mee, omdat er nog steeds zoveel op de achtergrond gebeurt qua apps en updates. Vaak zijn er ook verborgen functies waarvan je niet eens weet dat apps die hebben. Veel van deze instellingen vragen toch extra van je processor, maar daarmee ook je batterij. Daarnaast zijn er ook veel apps die je locatie willen weten en dat kan ook voor veel stroomverbruik zorgen. Daarom is mijn advies aan jou om te kijken bij dit topic naar alle tips & trics die wij hebben verzameld omtrent batterijduur met behulp van onze andere klanten.

Laat je het even weten of de tips hebben gewerkt of als je meer hulp nodig hebt?
zelfde probleem
apple zij wacht maar tot de volgende update
ben je klaar mee
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alex,

Hopelijk zal de nieuwe update jou van een oplossing voorzien! Houd je ons op de hoogte?

Reageer