Beantwoord

Iphone 5 valt continu uit

sinds afgelopen weekend doet mijn iPhone 5 erg vreemd. Het scherm word donker en valt uit uit. Ik heb de telefoon al een aantal keren hersteld maar het probleem van het uitvallen kom steeds weer terug. Voordat hij dit deed gaf de batterij een lange tijd maar 1% aan terwijl hij de hele nacht had opgeladen. Toen viel hij ook niet uit.

Er is geen drinken op gekomen of iets en hij is ook niet gevallen! Iemand het zelfde probleem of heeft het zelfde probleem gehad?
icon

Beste antwoord door CaspervdH 26 november 2013, 09:51

Hi Alexko,

Dat is inderdaad vervelend!

Wat je zou kunnen proberen is om een 'soft reset' uit te voeren. Dit bereik je door als de telefoon aan is, zowel de 'homeknop' als de 'aan/uit' knop ingedrukt te houden totdat het "Appeltje" verschijnt op het scherm. Dan kun je ze loslaten.

Als dat het probleem niet verhelpt, dan zou ik eerst even een backup maken via iCloud / iTunes en vervolgens je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Op die manier kun je alle software problemen eigenlijk wel uitsluiten.

Mocht dat ook niet werken, zou het nog te overwegen zijn het toestel ter reparatie aan te bieden. Dan kan het e.e.a. uitgesloten worden.

Gr. Casper.

Bekijk origineel

2 reacties

Update,

vanmorgen haalde ik hem uit de lader en viel hij meteen uit, opstarten doet hij ook niet meer.
Alleen als hij in de lader zit doet hij het nog, niet erg handig voor een mobile telefoon.

Heeft iemand een idee/mogelijke oplossing?

graag hoor ik.
Reputatie 4
Hi Alexko,

Dat is inderdaad vervelend!

Wat je zou kunnen proberen is om een 'soft reset' uit te voeren. Dit bereik je door als de telefoon aan is, zowel de 'homeknop' als de 'aan/uit' knop ingedrukt te houden totdat het "Appeltje" verschijnt op het scherm. Dan kun je ze loslaten.

Als dat het probleem niet verhelpt, dan zou ik eerst even een backup maken via iCloud / iTunes en vervolgens je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Op die manier kun je alle software problemen eigenlijk wel uitsluiten.

Mocht dat ook niet werken, zou het nog te overwegen zijn het toestel ter reparatie aan te bieden. Dan kan het e.e.a. uitgesloten worden.

Gr. Casper.

Reageer