Beantwoord

iPhone 5 valt vaak uit terwijl hij nog meer dan 10% heeft

Mijn iPhone 5 heeft het probleem dat hij de laatste tijd regelmatig uitvalt met zo'n 12/13 procent aan stroom. Laatst viel hij uit bij 20%.. Hij wou niet meer aan, totdat ik hem aan de oplading deed.. Toen sprong hij gelijk aan, maar ook gewoon met het percentage waarmee hij uitgevallen is.. Wat kan ik hiermee doen? 
icon

Beste antwoord door Rosan1 23 augustus 2014, 09:35

Voor diegene met een slechte batterij is het vanaf eind augustus zinnig om zijn of haar toestel te controleren op de Apple site.

Want heb heeft gisteren aangekondigd dat de eerste serie iPhone 5 in aanmerking kan komen voor een nieuwe batterij.
Je kan dan op de Apple site je toestel nummer invoeren en dan zie je of jij in aanmerking komt hiervoor.
Dit gaat op dezelfde wijze gerepareerd worden als met de sluimer knop.

Alvast enkele opmerkingen mocht je toestel er voor in aanmerking komen maak dat een back up en zet zoek mijn iPhone uit.

Hieronder de melding erover op i culture,
http://www.iculture.nl/apple-iphone-5-batterij-gratis-vervangen

En de mededeling op de Apple site is nog enkel in het Engels eind deze maand volgt ook Nederland.
https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery

Edit 18 maart 2016: Dit topic wordt nog regelmatig bezocht. Heb je problemen met de batterij van je toestel neem dan dit topic door. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Vergeet geen back-up te maken wanneer je het toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen. Dit kan vaak wel een hoop problemen verhelpen.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@MatthijsBaas

Dat is vreemd en natuurlijk niet de bedoeling. Heb je de nieuwste software al op je iPhone staan? Het kan ook helpen om je toestel een keer helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een back- up te maken van al je gegevens. 😉
Ik heb exact hetzelfde! Heb de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen, en daarbij ook daadwerkelijk álles eraf gehaald en geen kopie terug laten zetten. Hij doet het echter nog steeds, en het begint steeds vervelender te worden: hij valt uit bij een hoger percentage, maar het gebeurt ook gewoon vaker. Ik wil nu de telefoon aanmelden ter reperatie, maar als iemande en oplossing heeft: graag!
Gewoon een Nexus 5 kopen , veel en veel beter
Reputatie 5
@reneeep

Bedankt voor je reactie hier op de T-Mobile Community.

In jouw post zie ik nergens terug welke software je op dit moment op de iPhone hebt staan. Er is natuurlijk pas geleden de nieuwe iOS 7 uitgebracht en ondertussen ook al twee nieuwe versies voor bug fixes. Heb je op dit moment de laatste versie op je toestel staan? Ik stel deze vraag omdat ik veel terugzie dat dit het probleem met de batterijduur verhelpt. Software updates zijn terug te vinden via: Instellingen > Algemeen > Software update.

Ik verneem het graag van je! 🙂
Hoi!

Jij ook bedankt voor je reactie. Ik heb echter de nieuwste software op mijn telefoon staan. Daarnaast had ik dit probleem eigenlijk ook al voor iOS 7 uit was - het is daarna alleen maar erger geworden. Het heeft dus (naar mijn idee) niks met de software te maken. Heb nu de hoop dat ik met de loterij de 5S kan kopen, maar anders is de enige optie zeker om hem op te sturen ter reperatie?
Ik ook - dwz iphone die steeds uitvalt tijdens gesprekken. word er gek van. Meld het elke keer maar wordt alleen gezegd dat ik meer gegevens over exact wanneer en hoe moet verzamelen. Verzamelen? Ik word zo geirriteerd dat mijn lijn weer eens afgebroken is, moet ik dan ook nog opschrijven dat die ***** ding niet werkt??? Hij hoort het gewoon te doen! 
Ik heb ook ios 7 plus alle bugfixes geinstalleerd, geen spoor beter. 
En nu ben ik ook nog mijn visual voicemail kwijt???? 
HELP!
best/petra
Hallo!

Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem als hierboven wordt uitgelegd. Mijn iPhone 5 die ik iets meer dan een jaar geleden bij t-mobile met een abbonement heb aangeschaft valt regelmatig zomaar uit. Dit gebeurdt 'random' onder de 40% batterij, de ene keer bij 33% andere keer bij 19%. Vervolgens probeer ik de iPhone weer aan te zetten, maar dan geeft hij aan leeg te zijn. Als ik 20 minuten wacht gaat hij wél weer aan en heeft hij het aantal procent waarbij die uitviel. Vanavond contact gehad met Applecare. Omdat het meer dan een jaar geleden is dat ik de iPhone heb aangeschaft, zeggen zij dat T-mobile deze hardwarefout moet oplossen. Mijn toestel is ook door een test gegaan die ik opgestuurd kreeg van Applecare. De uitkomst was het volgende:

'Uw ondersteuningsadviseur, Beau, heeft een opvolgingsbericht voor u:
Beste Joachim,

Zojuist ontving ik nog het diagnostische rapport van je telefoon. De batterijtest geeft daarbij inderdaad aan dat hij niet door de test komt. Dit zou je morgen ook aan T-Mobile kunnen laten weten.

Vriendelijke groet,

Beau, AppleCare'

Ik neem aan dat ik morgen direct geholpen wordt bij een T-mobile zaak in Amsterdam als ik aankom met dit verhaal?!!
Ben helemaal klaar met dat uitvallen, het toestel is zeer onbetrouwbaar op deze manier. 
Wordt er ook een leentoestel ter beschikking gesteld tijdens reparatie?

Groet,

Joachim
Reputatie 4
@ reneep

Hmm, ok dan kan je zelf helaas niets meer uitproberen. Ik raad je dan inderdaad aan om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie te starten. Ik hoor graag van je hoe de reparatie is verlopen! :)

@ Pebee

Je probleem is mij niet helemaal duidelijk; valt je toestel helemaal uit gedurende een gesprek of valt de verbinding weg wanneer je aan het bellen bent? Indien je toestel helemaal uitvalt lijkt het namelijk op een toestelprobleem, de wegvallende verbinding zou ook met het netwerk te maken kunnen hebben.

Welk probleem ervaar je precies met Visual Voicemail? Ik zie namelijk wel dat deze bundel gewoon actief is.

Ik hoor graag van je, zodat we je verder kunnen helpen!
Reputatie 4
@ Lowenthal

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is! Je kan via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie starten. Je zult gedurende de reparatie wel zelf voor een vervangend toestel moeten zorgen. Laat maar even weten of het is gelukt!
Reputatie 2
ik heb het zelfde probleem.. ik heb een iPhone 5 met iOs 7.04. Sinds kort gaat de batterij relatief snel leeg. soms springt hij bij 20% al uit. als ik hem dan aan de oplader aansluit, springt hij gelijk weer aan. De batterij geeft dan 20% aan.

Wat nog een probleem is, dat ik met mijn bijna geen wifi connectie meer kan krijgen. met mijn normale wifi krijg ik geen connectie meer. Met mijn 5G wifi verbinding wel. Ik heb natuurlijk alles al geprobeerd; router opnieuw ingesteld, op mijn iPhone de netwerk instellingen gewist, zelfs mijn iphone compleet hersteld. met andere wifi netwerken kan ik ook geen verbinding krijgen. ik krijg de melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk 'naam netwerk' "
Reputatie 5
@eljasir wat vervelend dat je deze problemen ervaart. Heb je het toestel al eens 100% opgeladen terwijl deze volledig uitstond?

Had je met versie 7.0.3 deze Wifi problemen niet? Heb je al eens getest of je met een andere 'normale' Wifi dit probleem ook ervaart?
Reputatie 2
Dat met de batterij heb ik al geprobeerd. Ook de batterij al opnieuw gekalibreerd.
Ik heb meerdere wifi's geprobeerd. Geen succes. Zelf denk ik dat het ongeveer sinds versie 7.03 is.. De iphone 4s van mijn vrouw, met versie 7.04, maakt zonder problemen verbinding met de wifi.
Reputatie 4
@eljasir

Heb je het toestel al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Wanneer je dit doet maak dan eerste een backup. Zorg er dan voor dat je de iPhone als nieuwe iPhone terugzet. Wanneer het dan werkt kun je pas de backup terugzette. Mocht het niet lukken dan is je best optie om een reparatie uit te laten voeren.
Reputatie 2
Weet je wat het gekke is met de wifi?? Via mijn 5g verbinding heb totaal geen problemen. Met normale wifi juist wel. Een heel enkele keer krijg ik wel verbinding. Alleen krijg dan geen internet verbinding..
Vwb de reparatie; mijn iphone 5 is 13 maanden, een reparatie gaat me dan geld kosten ?? Ik heb geen extra verzekering

Weet je wat het gekke is met de wifi?? Via mijn 5g verbinding heb totaal geen problemen. Met normale wifi juist wel. Een heel enkele keer krijg ik wel verbinding. Alleen krijg dan geen internet verbinding..
Vwb de reparatie; mijn iphone 5 is 13 maanden, een reparatie gaat me dan geld kosten ?? Ik heb geen extra verzekering

Extra verzekering is het grootste lachertje wat ze je kunnen verkopen. Maar goed als je niet weet dat er garantie onder Coulance bestaat. Zoek er maar eens op op Google. Batterijen/Accu's wil ik even vanaf blijven, maar de wet heeft bepaald dat een gebruiksproduct minimaal 5 jaar moet kunnen functoneren bij normaal gebruik en na het 1e jaar garantie elk jaar 25%. Dus bv 1e jaar betaal jij/u 25% van de reparatie en het 5e jaar 75% (overige procenten kosten leverancier)
Ik heb exact hetzelfde probleem als Lowenthal. Alles al een keer gereset, nieuwste software is geinstalleerd, en toch doet hij vreemd. Bij mij valt hij gewoon bij 50 procent nog uit! Ik wil van dit probleem af!
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Sander,

Ik heb je inmiddels al van een antwoord voorzien in dit topic. Echter zie ik dat de vragen die ik je stelde in het andere topic al worden beantwoord in dit topic. Het lijkt erop dat dit toestel toch ter reparatie aangeboden moet worden.

Je kan zelf je toestel ter reparatie aanbieden via My T-Mobile, telefonisch via de klantenservice of in een van onze T-Mobile Shops.
Ik heb ook iPhone 5s sinds 6 maanden en gaat zonder reden uit!! En ik gebruik hem zakelijk dus heel vervelend!! Wat is eraan te doen???
Reputatie 2
@ Marco

Ik heet je welkom op het T-Mobile Forum :)
Vervelend dat je toestel zonder reden uitvalt vooral lastig als het toestel ook nog eens zakelijk gebruikt wordt.
Heb je het toestel al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Wanneer je dit doet maak dan eerst een back-up van jouw gegevens.
Heeft dit het probleem niet opgelost meld het toestel dan aan voor een reparatie.
Hopelijk is het defect snel verholpen.
Reputatie 6
Badge +13
Voor diegene met een slechte batterij is het vanaf eind augustus zinnig om zijn of haar toestel te controleren op de Apple site.

Want heb heeft gisteren aangekondigd dat de eerste serie iPhone 5 in aanmerking kan komen voor een nieuwe batterij.
Je kan dan op de Apple site je toestel nummer invoeren en dan zie je of jij in aanmerking komt hiervoor.
Dit gaat op dezelfde wijze gerepareerd worden als met de sluimer knop.

Alvast enkele opmerkingen mocht je toestel er voor in aanmerking komen maak dat een back up en zet zoek mijn iPhone uit.

Hieronder de melding erover op i culture,
http://www.iculture.nl/apple-iphone-5-batterij-gratis-vervangen

En de mededeling op de Apple site is nog enkel in het Engels eind deze maand volgt ook Nederland.
https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery

Edit 18 maart 2016: Dit topic wordt nog regelmatig bezocht. Heb je problemen met de batterij van je toestel neem dan dit topic door. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Vergeet geen back-up te maken wanneer je het toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen. Dit kan vaak wel een hoop problemen verhelpen.

Reageer