Vraag

Iphone 5 Voice Over Ip probleem..? (VoIP)

Sinds een week ongeveer heb ik een probleem dat als ik gebeld wordt ik de andere kant niet kan horen...de telefoon gaat dus wel over maar als je opneemt hoor je niemand....als je dan ophangt en je belt zelf terug gaan wel de secondes lopen/tellen maar je hoort nog steeds niemand....ook niet als je daarna weer ophangt en belt..of als je direkt erna teruggebeld wordt...heel irritant....maar als je dan 5 minuten wacht ofzo dan doet alles het weer gewoon...
Als je belt of als je gebeld wordt hoor je de ander weer gewoon......

Het lijkt  mij een probleem met VOIp......zijn er meer mensen die hier last van hebben..?

5 reacties

Reputatie 6
@Fransman75

Welke app gebruik je voor VoIP?
Ik heb het idee dat geen enkele povider meer PSTN gebruikt dus wel voip...
Ik gebruik geen speciale app...het zijn gewonen simpele gesprekken die ik ontvang...waarbij ik de beller niet kan verstaan..
Gister en vandaag tot op heden geen last gehad...hopen dat hetw eg blijft..wel vaag..
Reputatie 6
Badge +16
@Fransman75

Wat vervelend zeg! Heb je dit probleem ook als je het toestel uit luidspreker- modus zet? Kan je de andere persoon ook niet horen als je oordopjes in je telefoon doet? Kan je wel gewoon een gesprek aangaan met de ander als je een normaal belletje pleegt? Zou je nog kunnen aangeven welke applicatie je gebruikt om te bellen (VoIP)? Ik wacht je bericht af. 😉
Reputatie 6
@Fransman75

PSTN is een standaard die gebruikt word/werd bij het bekabelde telefonienetwerk. Door de vooruitgang en wensen is dit in het verleden bijgesteld dmv mogelijkheid van ISDN. Bij mobiel telefoneren maak je gebruik van andere standaarden. Wil je een VoIP gesprek voeren, is hier een app/functionaliteit voor nodig. VoIP gesprekken zijn digitale gesprekken en niet mogelijk met PSTN/POTS lijnen zonder tussenkomende hardware of conversies (al dan niet door de aanbieder geregeld)

Reageer