Vraag

iPhone 5S is niet meer te ontgrendelen, maar alles op de achtergrond werkt nog.

• 11 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 5192 Bekeken

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik probeer het toch.

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe Iphone 6s, maar helaas heeft mijn huidige 5s nu een probleem waardoor ik nu niks meer kan met mijn telefoon.

Het probleem luidt als volgt: ik zat vandaag wat door Facebook te scrollen, toen mijn telefoon vast liep. Ik wilde hem gewoon aan en uitzetten met de knop aan de bovenkant maar toen deed die niks meer. Ik heb hem thuis aan de oplader gelegd en aan de computer gekoppeld. Nu is het enige wat ik nog krijg te zien de foto van mijn achtergrond die ik zou moeten zien als ik mijn telefoon open.
Mijn home button is kapot, waardoor ik tijdelijk een homebutton via het scherm heb. Deze is ook te zien. Hier kan je ook kiezen uit het openen van siri of het vergrendelscherm bijvoorbeeld. Echter als ik dat doe, wordt het scherm weer zwart.

Alles op de achtergrond werkt nog wel. Mijn geluid staat aan waardoor ik hoor wanneer ik appjes krijg en iemand mij belt, echter kan ik de appjes niet zien en als ik wordt gebeld krijg ik ook niet het normale scherm om op te nemen of te weigeren.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want mijn iphone 6s 64 GB rosé goud zal voorlopig nog wel niet komen.

7 reacties

Reputatie 2
Hard reset al geprobeerd? Het klinkt namelijk meer alsof er een app gecrasht is, is de laatste weken na de ios 9 update bij mij ook gebeurt.
Even 10 tellen de home knop plus powerknop ingedrukt houden totdat het apple logo weer oplicht en opstart, succes.
Dat werkt dus helaas allemaal niet. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn telefoon uitgezet. Ik heb allerlei mogelijkheden geprobeerd die ik kon vinden op het internet.
Reputatie 2
Dat is vreemd want je het wel een home button op je beeldscherm dan zou het moeten werken.
Je weet zeker dat je alle twee de knoppen een tijdje hebt in gehouden?
Niet dat ik je niet geloof hoor ;)
Je zegt dat je iPhone wel werkt maar je geen contact met het scherm kan krijgen, wat je zou kunnen proberen is dat je je iPhone aan iTunes hangt en probeert een reservekopie te maken.
Als dit is gelukt denk ik dat de enige optie verder nog is om je iPhone een restore te geven.

Dit doe je d.m.v. de volgende stappen:

1. Houd de sluiterknop voor 2 seconden in
2. Houd direct hierna (tegelijkertijd met de sluimerknop) de home-button voor 10 seconden in
3. Na de 10 seconden houd je nog eens 15 seconden ALLEEN de home-button vast

De iPhone is nu in de restore stand, dit wordt ook zo aangegeven in iTunes.
Je krijgt de optie je iPhone te herstellen.
Druk hierop en de iPhone herstelt, wanneer dit hele proces is afgerond en het touchscreen nog steeds niét werkt dan raad ik je aan de Apple Store in amsterdam te bellen: 0800 0200 570.
Super bedankt voor de snelle antwoorden! Het is allemaal niet gelukt helaas. Ik heb nu mijn iphone hersteld. Echter doet daar zich het volgende probleem weer aan. Ik moest zoek mijn iphone uitzetten maar dat ging niet. Ik heb dus mijn iphone via zoek mijn iphone gewist zodat hij hersteld kon worden. Nu doet zich het bericht voor dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb mijn telefoon aangesloten op itunes, aan en uit gezet en alle stappen die ik via apple kon zien maar deze fout blijft zich nu voordoen. Ik hoop dat iemand hier nog iets op weet! 🙂
Badge +9
Hoi Imcz,

Eerlijk gezegd een beetje raar advies hierboven gezien je duidelijk in je verhaal aangaf det je thuisknop niet werkt om toch met de thuisknop proberen in de herstelmodus te komen, maar dat even achterwege.

Na het wissen kun je je toestel nog een keer proberen te updaten via iTunes zodat hij zeker de meest actuele versie heeft (9.0.2) en dan opnieuw proberen te activeren.
Graag dit proberen af te wisselen met activeren via WiFi of fysiek via de kabel met iTunes om te kijken of dit een verschil maakt ;)

Hopelijk werkt deze daarna wel weer.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Imcz,

Goed dat je jouw vraag op het forum hebt gesteld. Zo te zien heb je al een hoop reacties gehad!

Heb je de tips van Lodan hierboven ook al gezien? Ik ben erg benieuwd of dat uiteindelijk voor de juiste oplossing heeft gezorgd!

Wil je ons op de hoogte houden?

(Gelukkig is je nieuwe iPhone al onderweg 😉 )

Reageer