Beantwoord

iPhone 5S: Simkaart vereist

• 15 februari 2016
  • 4 reacties
  • 1191 Bekeken

Hoi,

Mijn (2 - 2,5 jaar oude) iPhone 5S heb ik een factory reset gegeven. (volledig gewist)
Als ik hem echter probeer in te stellen voor gebruik (met bestaand apple id) krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om het toestel in te stellen zonder sim kaart. Ik kan de telefoon nu helemaal niet gebruiken, kan niet door deze stap heenkomen. Hij blijft staan in de stap om de telefoon te activeren, wat onmogelijk blijkt zonder simkaart.
Ik heb nog wel een simkaart liggen waarmee het wel lukt, maar die hoort niet bij deze telefoon en ik wil deze graag simlock vrij verkopen.

Is dit normaal? Ik dacht dat alle T-Mobile iPhones vanaf de 4S al simlock vrij werden aangeboden en ik heb dit ook nooit eerder gezien.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Amy 16 februari 2016, 10:12

Hey Krietveld,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat je zegt klopt, dit toestel is inderdaad simlock vrij. Wel heb je voor het activeren van het toestel een simkaart nodig. Je blijft anders inderdaad hangen bij de melding 'Simkaart vereist'. In dit geval kun je jouw eigen simkaart er even in doen of de simkaart van iemand anders even lenen. Zodra je het activeren hebt afgerond en op het homescreen van je iPhone bent zal de iPhone ook werken zonder simkaart!

Wil je laten weten of dit gelukt is?
Bekijk origineel

4 reacties

Met dit probleem zou ik als ik jou was naar de Apple store gaan, want een iPhone hoort simlock vrij te zijn. Je kan bellen naar de Apple store en dan kan je een privé afspraak maken, dan nemen ze alle tijd voor je.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +15
Hey Krietveld,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat je zegt klopt, dit toestel is inderdaad simlock vrij. Wel heb je voor het activeren van het toestel een simkaart nodig. Je blijft anders inderdaad hangen bij de melding 'Simkaart vereist'. In dit geval kun je jouw eigen simkaart er even in doen of de simkaart van iemand anders even lenen. Zodra je het activeren hebt afgerond en op het homescreen van je iPhone bent zal de iPhone ook werken zonder simkaart!

Wil je laten weten of dit gelukt is?
Hoi, Bedankt voor de reactie.

Ik heb dit probleem met andere iPhones nog nooit gezien. De iPhone werkt inderdaad na activeren maar dan moet er ook een apple id en allerlei andere dingen worden ingesteld.

Het probleem is er niet meer aangezien iemand de iPhone al heeft gekocht die zelf een simkaart heeft, maar ik blijf het gek vinden.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi krietveld,

Goed om te lezen dat je de iPhone 5S hebt kunnen verkopen. Welk toestel gebruik je nu zelf? Ik heb sinds kort een 6S, daarvoor gebruikte ik een iPhone 5. Ik heb die inmiddels ook verkocht en ik merkte hetzelfde, ik had een simkaart nodig om de iPhone 5 te activeren nadat ik een fabrieksreset had uitgevoerd. Ik lees op het internet dat je het toestel moet activeren met een simkaart. Daarna zou je de simkaart eruit kunnen halen en gebruik maken van Wi-Fi. Maar voor het activeren, zo blijkt vanuit Apple support, hebben sommige toestellen een simkaart nodig om te activeren.

Interessante constatering, was er zelf ook heel benieuwd naar. Als je nog vragen hebt, je weet ons te vinden!

Reageer