Vraag

Iphone 5s Snel leeg, Heet en Opladen langzaam

Hi,

Sinds een week heeft mijn Iphone 5s Gold (aangeschaft november 2013 nieuw) last van een batterij die veel sneller leeg is dan normaal.
Mijn gebruik (intensief data gebruik) is al maanden hetzelfde maar de laatste dagen raakt hij bijzonder snel leeg.
Wanneer ik hem dan in de adapter of via de macbook op wil laden wordt hij extreem heet en gaat het opladen ook steeds langzamer.

Wat kan het probleem zijn?
IOS 7? 
Hardware failure?

Kan Tmobile helpen of de Apple Store?

1 reactie

Reputatie 4
Hoi Laurens,

Dat is inderdaad vervelend, zeker bij een nieuw toestel.

Ik zou als eerste een factory reset uitvoeren om zeker te weten dat het niet iets met de software is. Vergeet dan niet om een back-up te maken, want met het uitvoeren van deze stap wordt de telefoon helemaal gereset en wordt alle data gewist.

Mocht dat geen verschil maken, kun je inderdaad de twee voorstellen die je zelf al doet, uitvoeren. Je kunt naar de Apple store gaan (Haarlem of Amsterdam!) en daar een diagnose laten vaststellen. Als blijkt dat het defect niet te verhelpen valt ter plaatse, wordt het toestel omgeruild. Het grote nadeel is dat de garantieaanvraag in het vervolg komt de liggen bij Apple, en niet bij T-Mobile. Apple levert immers het vervangende toestel. Daar waar Apple over het algemeen slechts een jaar garantie geeft is dat een gokje.

Wil je veilig, dan kun je het toestel ter reparatie aanbieden bij T-Mobile. Het toestel wordt dan opgestuurd en reparatie, mits deze aan de gangbare garantiebepaling voldoet. Het toestel is dan bij benadering twee weken onderweg, afhankelijk van drukte en de voorraad onderdelen.

Welke keuze in jouw specifieke situaties het meest handig is, kun je alleen zelf bepalen. Neem bovenstaande informatie wel mee in je afweging!

Groet,
Casper.

Reageer