Vraag

iPhone 5s vraagt om nieuwste iTunes

• 26 januari 2016
  • 11 reacties
  • 2801 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een iPhone 5s. Het overzetten van gegevens (via iCloud) van mijn oude iPhone ging allemaal goed, behalve dat de muziek die ik erop had staan niet is overgezet. Dus ik dacht, dan doe ik dat zelf wel even via iTunes op mijn MacBook. Ik heb volgens iTunes de nieuwste versie (11.4), maar toch krijg ik een venster waarop staat dat via deze versie mijn nieuwe iPhone niet gebruikt kan worden, omdat hiervoor een nieuwere versie vereist zou zijn.

Heeft iemand hier ervaringen mee? En weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt!

11 reacties

Reputatie 3
Beste karawane,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Het probleem waar jij nu tegenaan loopt, is waarschijnlijk de verouderde IOS op je iPhone 5S zelf, waardoor deze niet meer goed kan samenwerken met iTunes.

Controleer daarom op je iPhone, welke IOS versie erop staat.
Die kun je als volgt vinden:
> Ga naar instellingen
> Vervolgens kies je voor de optie algemeen
> En daarna weer voor info
> Achter Versie wordt de IOS vermeld die op jouw IPhone geïnstalleerd staat.

De nieuwste IOS versie is: 9.2.1

Staat deze nog niet op je iPhone, dan kun je hem via een WiFi netwerk downloaden op je toestel.
Klik hiervoor op de optie software-update onder de optie info bij algemeen, en volg dan de instructies.
Ook kun je jouw iPhone updaten via iTunes, door te klikken op het iPhone logo (nadat je bent ingelogd op iTunes) linksboven aan.
Dan kom je gelijk uit op de pagina uit, waar je de laatste update kunt downloaden.

Heb je de laatste versie van IOS (9.2.1) op je iPhone staan, dan zou alles weer goed en naar behoren moeten werken, en ITunes ook jouw iPhone moeten herkennen.

Laat het even weten, of het is gelukt.
Hoi Michel,
Bedankt voor je reactie, helaas is het niet de oplossing. Deze versie had ik namelijk al op m'n telefoon staan.
Zou je andere manieren weten om dit probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Karawane,

Er is ook alweer een nieuwere versie voor iTunes, namelijk versie 12.3.2. Als het goed is, is dit de laatste versie. Zou je deze eens kunnen installeren om te kijken of iTunes dan wel erkent dat je de laatste iTunes hebt?

Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaan is, dus laat het weten! Hopelijk kunnen we dit snel voor je oplossen!
Ah vandaar. Mijn macbook heeft een te oude OS voor de nieuwste iTunes, vandaar dat de nieuwst mogelijke versie niet nieuw genoeg is. Weet ik ook weer waar het aan ligt.
Bedankt voor de reactie.
Hey Karawane,

Er is ook alweer een nieuwere versie voor iTunes, namelijk versie 12.3.2. Als het goed is, is dit de laatste versie. Zou je deze eens kunnen installeren om te kijken of iTunes dan wel erkent dat je de laatste iTunes hebt?

Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaan is, dus laat het weten! Hopelijk kunnen we dit snel voor je oplossen!

Hallo David,

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen jouw link naar de versie 12.3.2 komt op versie 12.2.2 uit. Dat lijkt me dan toch de laatste versie. Is er al een oplossing voorhanden?

Bedankt alvast!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Andy,

Welkom op het forum! Leuk dat je hier je vraag stelt.

Minder leuk is natuurlijk dat je hier ook last van hebt. We helpen je graag verder!

Vreemd, als ik de link aanklik dan kom ik zelfs uit op versie 12.3.3. Zie ook de afbeelding hier onder;

Welk besturingssysteem gebruik je op je computer of laptop? Windows of Macintosh? Welke versie heb je hier van?

Zou je het via deze link willen proberen? Laat ons weten of het met behulp van deze link en de bovenstaande uitleg werkt. Anders horen we graag van je waar het precies fout gaat!
Hallo Issam!
Bedankt voor je reaktie.

Ik werk met Osx Lion 10.7.5

Als ik jouw link gebruik, dan kom ik inderdaad wel weer bij een link die naar 12.3.3 verwijst.
Echter, als ik die aanklik kom gewoon weer op de supportpagina van Apple terecht bij versie 12.2.2

Bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Andyclignett,

Het lijkt er op dat er iets verkeerd gaat op de supportpagina van Apple. :S

Zou je de link eens willen openen in een incognitovenster? (Ctrl + Shift + N). Ik ben benieuwd of je dan wel de juiste versie te zien krijgt. Mocht dit niet het geval zijn dan horen we het graag, we helpen je dan graag op een andere manier verder!
Ik heb hetzelfde probleem. De reden waarom Apple je naar de pagina met de oudere iTunes update stuurt is dat de nieuwste iTunes niet meer werkt onder OS X 10.7… Het lijkt er dus op dat de nieuwste iPhone niet meer werkt met alles ouder dan OS X 10.8...
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jakkes,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Bedankt voor je bericht. Hier waren wij nog niet van op de hoogte. Heb je dit alsnog kunnen oplossen? Of heb je geupdate naar OS X 10.8?

We zijn erg benieuwd!
Beste,

Nee, ik durf nog niet te updaten, wil eerst een andere iMac - was toch nodig; voordat alles in de soep loopt op mijn ouwe…. Dan ga ik de ouwe updaten, hou je op de hoogte...

Reageer