Beantwoord

iPhone 6 geeft geen geluid bij bellen, met luidspreker aan wel?

Ik heb vanmorgen de nieuwste software update geïnstalleerd op mijn iPhone 6 en sinds die tijd heb ik geen geluid meer als ik word gebeld of bel. Wel heb ik geluid als de microfoon aan staat, maar lijkt erop dat de ingebouwde microfoon het niet doet als de telefoon aan het oor wordt gehouden.

Ook de koptelefoon geeft geen geluid meer.
- heb al harde reset gedaan
- koptelefoon paar keer in uitgang gedaan

Iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Lodan 23 december 2015, 09:55

Hoi Hansbaak,

Zou je even willen proberen met de dictafoon (wit ocoontje met een aantal zwarte lijntjes wat een soort stem lijkt) of je kan opnemen. Tijdens het opnemen zie je een sort wit lijntje verschijnen, vervormt deze als je praat of blijft deze plat?

Verder is je vraagstelling erg vreemd, je hebt geen geluid als de microfoon uitstaat, staat deze aan , doet deze het wel.

Waar heb je verder geen geluid?

Kun je het met bovenstaande afbeelding aangeven waar je niets hoort? (4 is het oorstuk, 10 is de speaker)

En bedoel je met "microfoon uit/aanzetten" het schuifje bij nummer (1)?

Bekijk origineel

21 reacties

Misschien is het goed als je naar de app store gaat want ik heb ook een iphone 6 en die doet het gewoon op de luidsprekenstand
Ik heb het ook soms je moet het dingetje aan de zijkant dus dat lijntje omhoog Doen en dan doet ie het
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hansbaak,

Zou je even willen proberen met de dictafoon (wit ocoontje met een aantal zwarte lijntjes wat een soort stem lijkt) of je kan opnemen. Tijdens het opnemen zie je een sort wit lijntje verschijnen, vervormt deze als je praat of blijft deze plat?

Verder is je vraagstelling erg vreemd, je hebt geen geluid als de microfoon uitstaat, staat deze aan , doet deze het wel.

Waar heb je verder geen geluid?

Kun je het met bovenstaande afbeelding aangeven waar je niets hoort? (4 is het oorstuk, 10 is de speaker)

En bedoel je met "microfoon uit/aanzetten" het schuifje bij nummer (1)?
als ik de dictafoon inspreek zie ik wel geluidgolfjes maar wil ik me afspelen hoor ik niks.
als ik bel horen ze me niet, maar via de whats app wel..
wat kan ik doen?

groetjes jose
Reputatie 7
Badge +15
Hey goedemorgen Jose,

Flink vervelend om te horen dat jij ook problemen hebt met het geluid van jouw toestel. Maak je ook gebruik van een iPhone 6?

Ik zie dat je ook al met een van mijn collega's hebt gesproken en je 10 augustus langs de winkel gaat om het toestel op te sturen en te verlengen! 😃

Toch geef ik je graag nog een aantal tips die dit probleem mogelijk kunnen oplossen. Dit soort problemen zijn namelijk vaak zelf op te lossen door bijvoorbeeld een harde reset te doen of je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. In dit topic vind je allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Laat je aan ons weten of je hier verder mee bent gekomen?
Goedemorgen,
Ik heb wel al de herstel alle instellingen optie gedaan bedoel je die?
Alles wissen en naar fabrieks instellingen vind ik zo eng straks ben ik alles kwijt
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jose,

Begrijpelijk dat je het terugzetten naar de fabrieksinstellingen wat spannend vindt, maar het kan in sommige gevallen zeker het probleem oplossen. Dus ik zou je toch willen vragen om dit te doen. En om je bestanden niet kwijt te raken, kun je eerst een back-up maken. Heb je inderdaad een iPhone 6? In dit topic wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een back-up kunt maken van jouw gegevens. Als dat is gelukt, dan kun je je iPhone terugzetten naar de fabrieksinstellingen. In dit topic wordt dat stap voor stap verteld hoe je dat moet doen. Als dat is gelukt, kun je de back-up weer terugplaatsen. In dit topic staat dat uitgelegd.

Mocht je er niet uitkomen, laat het dan even weten en ook wat er niet lukt. Dan gaan we je helpen!
Hoi,
Ik heb nu mn telefoon helemaal leeg gemaakt, alleen helaas zonder resultaat,
Het gekke is dat als ik bel via whats app de andere kant me wel kan horen.., ben ik net achter.
Dus via luidspreker en whats app wel.
Hoop dat jullie nog n tip hebben..
Groetjes jose
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jose,

Jammer dat de reset niet gewerkt heeft, dat is vaak het laatste redmiddel voor een toestel ter reparatie aangeboden wordt.

Ik heb nog wel een aantal tips van Apple zelf gevonden, dit kun je ook nog eens nalopen voor de zekerheid. Als dit niets oplevert dan zal je toestel toch ter reparatie opgestuurd moeten worden. Ik begrijp dat je dit overmorgen van plan was.

Laat je weten of het nog wat heeft opgeleverd? Als je nog vragen hebt, zitten we natuurlijk ook voor je klaar!
Ik lees dit bericht van een jaar geleden, maar ik heb hetzelfde probleem.
Earplugs zitten in iPhone (zo werk ik veel). Ik word gebeld en zowel de bellen als ikzelf, horen niets. Ook andersom, als ik een ander bel. En dan toets ik het luidspreker icoontje aan op mijn scherm en dan hoor ik alles (via de luidspreker). Vervolgens toets ik de luidspreker weer uit, en dan hoor ik prima door mijn earplugs en de beller (of degene die ik bel) kan mij ook horen!

Rara hoe kan dat? :?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi dbeels,

Ik houd wel van een raadsel! 😉 Maar zonder gekheid: dat is inderdaad niet handig zeg! Ik heb online voor je gezocht en rondgevraagd voor een oplossing. Wat krijg je te zien op het scherm als je het volume aanpast? Als in jouw scherm het volumebalkje met de titel koptelefoon verschijnt, dan denkt jouw iPhone dat jouw oordopjes nog zijn aangesloten. Mijn collega heeft dit ook wel eens gehad wanneer hij gebeld werd terwijl hij podcast aan het luisteren was. Heb je misschien wat op de achtergrond draaien zoals Spotify of Soundcloud?

Vaak is de oplossing voor dit probleem het terugzetten van jouw iPhone naar de fabrieksinstellingen. Welke iPhone heb je? Vergeet niet om eerst een goede back-up te maken van jouw gegevens, zodat je niets kwijtraakt.

Laat je weten of dit het probleem heeft opgelost?
Best Thalina,
Dank voor je bericht.
Voor zover ik weet heb ik niets op de achtergrond draaien, zoals spotify of soundcloud.
Resetten heeft niet mijn voorkeur. Niet onbeleefd bedoeld, maar ik ben bang van alles weer kwijt te raken en vele ongewenste settings terug te krijgen, zoals die bij de recente apple upgrade opeens waren aangezet. Resetten is voor mij zo'n algemeen middel waarvan ik nog niet vaak heb gelezen dat het iets oplost.
Ik zoek liever iets verder naar de reden waarom het apparaat (meestal) het geluid en microfoon uit heeft staan.

Nogmaals dank, Diederick
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diederick,

We denken gewoon even verder over alternatieve suggesties! Het is overigens wel zo dat een fabrieksreset echt vaak effect heeft en met een goede back-up kan je eigenlijk niets gebeuren. Wist je bijvoorbeeld dat 30% van de reparaties voorkomen kan worden door een reset? Behoorlijk veel dus! In onze Toestelhulp vind je hier de instructies voor, maar we denken eerst dus nog even door.

Van welke versie van iOS maak jij gebruik en op welke telefoon, ook de iPhone 6? Ik kwam op deze Engelstalige website terecht met een handleiding voor het instellen van de functies van de headset. Ik kreeg het idee dat dit misschien ook voor jou een uitkomst kon zijn. Zou je eens kunnen controleren hoe de instellingen bij jou staan?

Je kunt trouwens controleren of er iets op de achtergrond draait door tweemaal de homebutton in te drukken. Dan zie je welke applicaties er nog draaien, maar het lijkt mij dat dit bij jou niet het geval is. Het zou alleen zonde zijn als het daar toch door bleek te komen. 😉

Houd je ons op de hoogte of het gewerkt heeft? We zijn erg benieuwd!
Ik heb precies dezelfde problemen en wordt er erg ongelukkig van. Ik heb inmiddels een nieuw toestel ontvangen maar het probleem doet zich gewoon weer voor. Op het leentoestel had ik geen problemen. Zowel op het leentoestel als op het nieuwe toestel had/heb ik mijn back-up terug gezet. Lijkt dus op een software issue maar een oplossing zou toch wel erg prettig zijn. De engelstalige web site gaat over settings in iOS 7 en is inmiddels gedateerd met iOS 10.2.1
Wie o wie heeft een oplossing. Lijkt me niet verkeerd om als reseller van Apple dit probleem direct aan te kaarten bij Apple daar dit een structurele bug lijkt te zijn
Er was idd niets op de achtergrond echt aan het "spelen".
De Britse instructie heb ik bekeken, maar die stond op "automatisch" en de alternatieven waren "speaker" en blue-tooth headset" (dat heb ik niet, ik heb eentje die je gewoon inplugged).
Reputatie 7
Badge +20
@Vincent36

Heb je alle suggesties die hierboven werden aangegeven ook al getest in jouw zoektocht naar de oplossing?

Had je ook al een fabrieksreset geprobeerd om vervolgens de back-up niét direct terug te zetten? Als het dan wel werkt, dan kan het ook nog een beschadigde app zijn die het probleem is. Ik had de optie meer gegevens als informatie, aangezien er nogal wat mogelijke opties zijn.

@Dbeels

Ik heb mijn quote even uit jouw bericht verwijderd, omdat dit nogal onduidelijk leest en er dan alleen maar een langer en langer topic ontstaat. Je kunt jouw bericht zonder de quote plaatsen. 🙂

Ik begrijp dat je de fabrieksreset liever niet uit zou willen voeren, maar ik denk dat dit in jouw geval toch een goede uitkomst kan zijn. Als je over een stap twijfelt of van tevoren ergens vragen over hebt, laat het dan gelijk weten. We helpen je er graag verder bij!
Nee, dank voor je suggestie maar ik doe dat liever niet, om eerder aangegeven redenen.
Het zou overigens kunnen dat ik het probleem zelf heb opgelost, maar ik wil eerst even een tijdje draaien met het toestel, om zeker te weten dat het is opgelost.
Nogmaals dank.
inmiddels fabrieksinstellingen hersteld en back-up opnieuw terug geplaatst. kijken hoe het morgen gaat, wordt vervolgd....
Reputatie 6
Badge +17
@dbeels,

Je maakt mij wel nieuwsgierig naar hoe je het mogelijk hebt opgelost! 🙂 Zou fijn zijn als het is opgelost, houd ons op de hoogte!

@vincent,
Ik duim met je mee dat het heeft geholpen! Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen tot nu toe.
Mogelijk is het voor jou en voor anderen iets anders, maar het lijkt vooralsnog te helpen:

Ga naar instellingen,
kies dan "niet storen",
kies dan voor "sta oproepen toe van ......",
Aldaar, kies voor "iedereen".

Dat heeft mij tot nu toe geholpen (I keep fingers crossed).
Reputatie 6
Badge +16
Hoi dbeels,

Bedankt voor het delen van jouw oplossing. 😃

Laten we hopen dat het niet gebeurt, maar mocht je toch weer problemen ervaren dan kan je dit uiteraard weer bij ons aangeven. Dan gaan we graag voor je op zoek naar een oplossing.

Reageer