Beantwoord

iPhone 6 geen geluid bij filmen en Siri hoort niks

• 11 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 8812 Bekeken

Ik heb mijn iPhone 6 al bijna 2 jaar, en helaas zijn er in de laatste paar maanden wat problemen opgetreden. Hij neemt op willekeurige momenten geen geluid meer op bij filmen via de standaard Camera app (er is wel geluid bij bijv. Snapchat filmpjes). Dat was natuurlijk flink balen toen ik erachter kwam na een concert en andere momenten. Ik zag dit probleem online vaker voorbij komen en het is in dit geval ook niet een kwestie van de microfoon vrij maken of de telefoon anders vasthouden, omdat met hetzelfde hoesje bij sommige video’s geen geluid zit en bij andere wel. Het lijkt meer software-matig of afhankelijk van welke microfoon gebruikt wordt bij de betreffende app.
Daarnaast hoort al langere tijd Siri ook geen geluid/feedback die ik geef. Alleen met een koptelefoon met microfoon werkt het en ook hier kon ik geen oplossing voor vinden. De combinatie van de twee problemen lijkt te wijzen op een defecte microfoon o.i.d.
Ik wil binnenkort mijn toestel vervangen i.v.m. een verlenging, maar hij moet natuurlijk wel naar behoren werken voor de volgende gebruiker. Ik heb de problemen vaker gezien, maar nergens concrete oplossingen gevonden. Ik zag wel een aantal gevallen waarbij de toestellen vervangen werden omdat het hardware-problemen waren.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen en hoe de telefoon gefixt kan worden. Help!
icon

Beste antwoord door KoenM 13 oktober 2016, 02:48

Hoi Dzenana C,

Welkom op het forum!

Een iPhone heeft meerdere microfoons;

De microfoon aan de achterzijde is verantwoordelijk voor Siri en video opnames. Deze zal dan hoogstwaarschijnlijk defect zijn. Wanneer je nog binnen je 2 jaar zit, dan val je nog binnen de garantie en dan zal het vermoedelijk ook wel vervangen worden (mits het toestel niet gevallen is oid). Je kunt je toestel ter reparatie aanbieden via DEZE pagina.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Hoi Dzenana C,

Welkom op het forum!

Een iPhone heeft meerdere microfoons;

De microfoon aan de achterzijde is verantwoordelijk voor Siri en video opnames. Deze zal dan hoogstwaarschijnlijk defect zijn. Wanneer je nog binnen je 2 jaar zit, dan val je nog binnen de garantie en dan zal het vermoedelijk ook wel vervangen worden (mits het toestel niet gevallen is oid). Je kunt je toestel ter reparatie aanbieden via DEZE pagina.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Hoi Koen,

Bedankt voor je reactie! Vraagje: mijn garantie verloopt 31 oktober, en op de website staat dat gestreefd wordt de reparatie binnen 2 weken te voltooien. Dit weekend ben ik echter naar het buitenland en kan ik hem nog niet wegbrengen. Zou ik hem dinsdag 18 oktober kunnen brengen en zou dat dan nog binnen de garantie vallen? Vandaag in de winkel kreeg ik daar niet echt antwoord op en zeiden ze dat het eerder 4 weken duurt(?!). Ik hoor het graag!
Reputatie 6
Hoi,

Wanneer je hem dinsdag weg brengt dan val je inderdaad nog in je garantieperiode. De duur van de reparatie kan ik niks over zeggen. Meestal zit je rond de twee weken dat je je toestel kwijt bent. Kan natuurlijk iets langer zijn, maar het kan ook sneller gaan.

Succes!

Reageer