Beantwoord

iPhone 6 microfoon werkt niet met Apple services.

• 4 maart 2016
  • 3 reacties
  • 1491 Bekeken

Mijn microfoon werkt alleen bij derde partijen (Whatsapp, Snapchat) en niet bij Apple services (Siri, iMessage, telefoon). Fabrieksinstellingen en softwareupdates zijn onsuccesvol gebeurd. Wat veroorzaakt dit?
icon

Beste antwoord door Sam- 6 maart 2016, 12:00

Hi Ddej1997,

Erg vreemd. Na een kijkje op het internet genomen te hebben ben ik dit topic tegengekomen. Je bent helaas niet de enige die hier last van heeft. Er wordt een oplossing geboden in het topic, maar wij adviseren om de oplossing niet uit te proberen. Voor sommigen is het een oplossing, maar luchtdruk op zo'n afstand van de telefoon kan ook interne schade opleveren.

Om dit op te lossen zal je jouw toestel ter reparatie aan moeten bieden. Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. In dit topic vind je ook gelijk de juiste informatie over het aanbieden van je telefoon ter reparatie.

Houd ons op de hoogte!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Ddej1997,

Wat onhandig dat je microfoon niet helemaal meewerkt. Even ter bevestiging, gaat het om je microfoon (dat mensen jou niet kunnen horen) of om je geluid? Het geluid kun je namelijk, bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek, met de knopjes aan de zijkant harder of zachter zetten.

Als het om je microfoon gaat is het nogal vreemd dat deze de ene keer wel en de andere keer niet werkt. Ik ben voor je op zoek gegaan en op deze pagina op de website van Apple vind je een aantal tips voor wanneer je problemen hebt met je microfoon. Zou je die tips eens door willen nemen?

Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂
Dit is niet het eerste platform waar ik heen ben gegaan. Ik ben naar de T-Mobile winkel geweest, die mij doorstuurde naar Apple, die mij weer doorstuurde naar T-Mobile aangezien niemand wist wat het probleem was. Ze gaven wat tips maar zonder succes. Het is de microfoon, en uiteraard weet ik dat je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Ik heb zojuist geprobeerd te bellen met Whatsapp ipv de telefoon app, en ik vond dat ik wel kon praten in de microfoon als de speaker uit stond maar toen kon ik de andere kant niet horen, en toen de speaker aan stond kon ik de andere kant wel horen maar zij mij niet. Dit geeft weer een nieuw perspectief aan het probleem; alle microfoons werken fysiek, maar er is iets in de software verkeerd dat hele rare situaties veroorzaakt.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Ddej1997,

Erg vreemd. Na een kijkje op het internet genomen te hebben ben ik dit topic tegengekomen. Je bent helaas niet de enige die hier last van heeft. Er wordt een oplossing geboden in het topic, maar wij adviseren om de oplossing niet uit te proberen. Voor sommigen is het een oplossing, maar luchtdruk op zo'n afstand van de telefoon kan ook interne schade opleveren.

Om dit op te lossen zal je jouw toestel ter reparatie aan moeten bieden. Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. In dit topic vind je ook gelijk de juiste informatie over het aanbieden van je telefoon ter reparatie.

Houd ons op de hoogte!

Reageer