Vraag

IPhone 6 Plus Scherm defect

• 13 september 2016
  • 3 reacties
  • 775 Bekeken

Ik heb nu een tijdje een Iphone 6 Plus welke al een keer onder garantie is vervangen door Apple zelf.
Echter heb ik nu weer een hardware probleem, het scherm flikkert soms (voornamelijk bovenaan het scherm) en bestuurt de telefoon uit zichzelf. Het scherm reageert ook niet meer. De garantie van Apple (1jaar) is net verstreken. Wat kan ik doen om weer een normaal functionerende telefoon te krijgen?

Hieronder een filmpje te zien wat er dan gebeurt. Het filmpje is niet van mij, echter is dit een zo veel voorkomend probleem met de iPhone 6 Plus.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Andre,

Wow, dat ziet er niet heel goed uit! Kun je nog wel gebruik maken van het toestel?

Ik ben namelijk erg benieuwd of bijvoorbeeld een hard reset of een fabrieksreset het verschil al kan maken. Heb je dat toevallig al uitgeprobeerd? In dit forumtopic vind je allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Zou je die tips eens door willen nemen? :8

Houd je ons op de hoogte hier?
Hey Amy,

Ja ik kan hem nog wel gebruiken, het is namelijk erg sporadisch dus ook erg vervelend. Reset maakt niet uit, al een keer gedaan. Zelfs oude software terug gezet toen t nog kon mocht helaas ook niet baten. Het schijnt dus (na research) of een slechte/kapotte verbinding te zijn van de beeldscherm kabels of een of andere IC chip is kapot. Mijn probleem is nu wordt dit gratis gerepareerd, aangezien dat dit een veel voorkomend probleem is en dus een fabrieksfout is, of moet ik dit waarschijnlijk deels of helemaal zelf betalen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Andre,

Dat is inderdaad erg irritant, zo weet je niet waar je aan toe bent met je toestel.

Helaas kunnen wij geen uitspraak doen over de reparatie en of deze onder de reparatie valt. Vanaf hier kunnen wij niet zien hoe het probleem is ontstaan. In de regel kun je aanhouden dat je reparatie onder de garantie valt als er geen vocht-, val-, stoot- of drukschade wordt geconstateerd, maar ook dat kan ik je niet met 100% zekerheid garanderen.

Het is wel zo dat wanneer je jouw toestel ter reparatie inlevert er eerst een onderzoek wordt uitgevoerd, daarna wordt er contact met je opgenomen. Hier wordt uitgelegd wat er mis is en of het onder de garantie valt. Mocht dit nou niet zo zijn en je gaat niet akkoord met de kosten krijg je je telefoon ongerepareerd terug en betaal je enkel de onderzoekskosten (€36,30). Als je wel akkoord gaat of het valt onder de garantie, dan wordt jouw telefoon gerepareerd en krijg je deze zo spoedig mogelijk terug. Dit duurt meestal rond de 2 weken.

Als je nog verdere vragen hierover hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer