Beantwoord

iPhone 6 plus scherm reageert niet meer goed “Touch Disease”

• 24 maart 2017
  • 3 reacties
  • 2515 Bekeken

Beste,

Op JAN-2015 heb ik mijn iPhone 6 plus 128GB via T-Mobile gekocht. Sinds 2 dagen zie ik bovenaan het touchscreen een grijze flikkerende balk en het scherm reageert niet meer goed op aanrakingen.
Op google blijkt dit een bekend probleem te zijn en zelfs een naam/term ‘Touch Disease” gegeven.

Echter, de garantie van mijn iPhone is inmiddels (2 maanden geleden) verlopen. Welke oplossing kan T-Mobile bieden, want ik voel me niet verantwoordelijk om de reparatiekosten te betalen voor een toestel dat ik voor bijna EUR 1000,00 heb gekocht nu niet meer goed functioneert. T-Mobile zal dit probleem collectief bij Apple moeten neerleggen voor de iPhone gebruikers die inmiddels net buiten de garantie vallen.

https://tweakers.net/nieuws/114927/stijgend-aantal-gebruikers-iphone-6-en-6-plus-meldt-schermproblemen.html

http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/touch-disease-maakt-scherm-iphone-6-plus-onbruikbaar/

In afwachting van je reactie.
icon

Beste antwoord door Issam 25 maart 2017, 15:04

Hallo Andy,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent en graag een oplossing zou willen. Wij kunnen in deze situatie echter niets voor je betekenen. Omdat je garantietermijn inmiddels is verlopen kunnen we jouw toestel niet meer onder garantie laten repareren.

Als Apple het probleem erkent en er veel klanten zijn die hierover klagen dan zal er vanuit Apple zelf een coulance getroffen worden. Mocht dit gebeuren dan zou jouw toestel alsnog kosteloos gerepareerd kunnen worden. In deze situatie kan ik je daarom alleen doorverwijzen naar Apple. Mijn excuses dat we niet meer voor je kunnen betekenen.

Mocht je andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan helpen we je natuurlijk graag verder Andy.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hallo Andy,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent en graag een oplossing zou willen. Wij kunnen in deze situatie echter niets voor je betekenen. Omdat je garantietermijn inmiddels is verlopen kunnen we jouw toestel niet meer onder garantie laten repareren.

Als Apple het probleem erkent en er veel klanten zijn die hierover klagen dan zal er vanuit Apple zelf een coulance getroffen worden. Mocht dit gebeuren dan zou jouw toestel alsnog kosteloos gerepareerd kunnen worden. In deze situatie kan ik je daarom alleen doorverwijzen naar Apple. Mijn excuses dat we niet meer voor je kunnen betekenen.

Mocht je andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan helpen we je natuurlijk graag verder Andy.
Hallo Issam,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb reeds contact opgenomen met Apple, maar van hun begrepen dat ik deze vraag bij jullie moeten neerleggen aangezien ik de iPhone uiteindelijk via T-Mobile heb gekocht. Ik denk ook dat dit het juiste proces is.

Wat betreft de “Touch Disease”. Het is een tikkende tijdbom en bij mij helaas na 2 jaar en 2 maanden pas naar voren gekomen. Echter, het moet niet een reden zijn om mijn iPhone niet in behandeling te nemen aangezien dit een productie fout lijkt te zijn. Apple heeft het probleem erkent en komt met een reparatieprogramma tegen een betaling, waar ik mij niet verantwoordelijk voel. Als verkopende partij is het jullie recht om Apple hierop aan te spreken en jullie klanten tegemoet te komen met een oplossing. En zeker bij een product van bijna EUR 1000,00!

Graag zie ik een oplossing tegemoet.

In afwachting van jouw reactie en alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Andy,

Goed dat je hier gelijk achteraan bent gegaan bij Apple!

Issam doelde hiermee met name op het stukje "Op google blijkt dit een bekend probleem te zijn en zelfs een naam/term ‘Touch Disease” gegeven.". Wanneer er een bekend probleem is met producten van Apple (of andere toestelfabrikanten), dan komt het nog wel eens voor dat zij hier zelf een coulance voor bieden. Dit is bijvoorbeeld ook gebeurd met een probleem met de batterij van de iPhone 6S. In dit geval gaat deze vlieger dus niet op.

Ik snap goed dat je ervan baalt dat jouw toestel nu deze kuren begint te vertonen, maar aangezien dit na 2 jaar gebeurd is, kunnen wij deze niet meer onder de garantie laten repareren. Je kunt het toestel wel via ons ter reparatie aanbieden, maar deze reparatie valt dus niet onder de garantievoorwaarden. Dit is niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar hier is verder niets aan te doen. Je kunt dus zelf beslissen via welke partij jij het liefst jouw toestel laat repareren, als je dit nog wilt doen.

Als er nog iets anders is waar wij bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!

Reageer