Beantwoord

iPhone 6 touchscreen werkt niet

de scherm van mijn mobiele telefoon is niet beschadigd, ook is er geen krasje aanwezig. De volume knop en de vergrendel knop werken wel? het is nu 2 uur later en ik kan er nogsteeds niks mee. je kan het toestel niet uitschakelen omdat je daarvoor moet slepen. Wie heeft dit probleem ook meegemaakt?
icon

Beste antwoord door Amy 12 oktober 2015, 13:12

Hey Acelya,

Goed dat je jouw vraag hier stelt, we helpen je hier graag met het vinden van een oplossing!

Zo te zien heeft Zoey je al een goede tip gegeven. Heb je al geprobeerd om je toestel deze reset te geven? Dit soort problemen kunnen daar namelijk goed door opgelost worden!

Mocht dit niet werken dan wil ik je adviseren om eens een kijkje te nemen in dit forumtopic. Je vindt daar verschillende tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. :8

Wil je ons op de hoogte houden?

Bekijk origineel

20 reacties

Hoi, acelya!

Ik neem aan dat het om een iPhone gaat?

Dit probleem is erg vervelend, wat je kan proberen is je telefoon een harde reset te geven. Dit doe je op de volgende manier: Houd je aan/uit knop tegelijkertijd met je home-knop voor iets meer dan 10 seconden in. Je ziet je telefoon nu (waarschijnlijk) herstarten d.m.v. het apple logo.

Als dit niet werkt zou ik naar de Genius Bar in Amsterdam gaan, hier geven ze je hoogst waarschijnlijk een nieuw toestel.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Acelya,

Goed dat je jouw vraag hier stelt, we helpen je hier graag met het vinden van een oplossing!

Zo te zien heeft Zoey je al een goede tip gegeven. Heb je al geprobeerd om je toestel deze reset te geven? Dit soort problemen kunnen daar namelijk goed door opgelost worden!

Mocht dit niet werken dan wil ik je adviseren om eens een kijkje te nemen in dit forumtopic. Je vindt daar verschillende tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. :8

Wil je ons op de hoogte houden?
Ik heb dit nu ook met mijn nieuwe Iphone 6 plus (pas 1 week oud). Touchscreen werkt "opeens" niet meer. Me telefoon is niet gevallen en heeft ook geen krassen erop. De vergrendel- en homeknop werken ook gewoon. Heel vreemd dit. Ik had dat met mijn vorige Iphone helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hey KM98,

Welkom op ons Forum, maar wat een vervelend probleem dat je hier omschrijft! :S

Heb je de suggestie van Zoey al geprobeerd om een harde reset uit te voeren? Zou je kunnen aangeven van welke iOS-software je gebruik maakt op dit moment? Als dit niet de nieuwste versie is, dan raad ik je aan om deze alsnog te installeren. Mocht het probleem nou juist ontstaan zijn ná een software update, dan raad ik je aan om een back-up van je gegevens te maken en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Laat even weten hoe het er op dit moment voor staat en wat je allemaal zelf geprobeerd hebt!
Hallo allemaal,

Omdat ik dit met mijn eigen iPhone 6 ook heb, plus werk in de ICT en diverse telefoons in mijn vrije tijd heb gerepareerd, ben ik er inmiddels achter wat het probleem is. Het is veel groter dan we dachten. Het is een structureel probleem met de iPhone 6.

Het heeft te maken met IC Touch. 2 chips op het logicboard zijn (sinds de iphone 6) met een inferieur materiaal gesoldeerd, dat loslaat en scheurtjes vertoont na plusminus een jaar gebruik. Ze hebben voor een ander soort soldeersel gekozen, waarschijnlijk omdat dit het makkelijker maakt de logic boards te hergebruiken in refurbished modellen. Op het moment dat ze je kapotte telefoon wisselen voor een nieuwe, is dit ook een refurbished model dat na verloop van tijd grote kans heeft het euvel ook te gaan vertonen. Dit lees je overigens ook op diverse fora.

Goed, hoe dan ook een zeer vervelend probleem. Vind hieronder wat extra informatie. Sluit dit vooral bij als je telefoon ter reparatie naar Dynafix gaat! Het vereist een speciaal soort aanpak namelijk.

1. Je kunt de chips iets verwarmen zodat het soldeersel weer 'pakt' en de telefoon voorlopig weer even mee kan. Er is echter wel een grote kans dat het probleem na enkele maanden gebruik weer terugkomt.
2. De meer duurzame oplossing; De twee oude chips eraf halen, en 'vers' soldeersel ertussen doen dat tevens in de oude iphones wordt gebruikt.

Informatie:
https://discussions.apple.com/message/29933090#29933090
http://mendonipadrehab.com/entries/general/the-epidemic-of-iphone-6-6-touch-ic-failure-explained-apples-continues-to-pull-the-wool-over-the-consumer-s-eyes

Naar alle waarschijnlijkheid zal er nooit een recall komen op dit model. Het probleem is namelijk van een dermate grote omvang dat ze moeilijk alle nog niet defecte iPhones kunnen terugroepen. Ze wachten simpelweg tot je langs komt en wisselen binnen de garantie je telefoon direct om. Buiten de garantie kun je bijbetalen en ontvang je ook een nieuwe. De t-mobile klanten (in het tweede jaar van garantie) zitten echter in een limbo situatie en zijn afhankelijk van de expertise van Dynafix.

Groeten en succes!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dana81,

Flink balen dat jij dit probleem ook hebt met je iPhone. Zelf ben ik niet zo technisch maar het lijkt er op dat jij achter de aard van het probleem bent gekomen.

Goed dat je dit met ons deelt, bedankt daarvoor! We zullen in het vervolg berichten over dit onderwerp doorlinken naar dit topic. 🙂
Tnx, wat mij betreft kan deze post hier weg. Ik heb zelf een ander topic zelf aangemaakt met klacht en vraag aan t-mobile. Groetjes!
Hi Amy, ik zie dat mijn hoofdpost weer is weggehaald. Ik geef het op en ga even met jullie bellen plus tevens een officiële klacht indienen dat ik onvoldoende wordt geholpen met mijn klacht. Het kan niet zo zijn dat ik als consument alles zelf moet gaan uitzoeken en moet communiceren aan Dynafix. Dat is toch echt de taak van T-mobile. Groetjes.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dana81,

Ik begreep van mijn collega Amy dat jullie elkaar al even hadden gesproken via een privébericht. Er was bij ons wat verwarring ontstaan over jouw post, omdat het voor ons leek alsof je alleen een oplossing wilde delen. Het was voor ons niet duidelijk dat het daarnaast ook ging om een klacht. We willen je natuurlijk altijd helpen als dat mogelijk is! Ik zie dat je in de tussentijd nog geen contact hebt gehad met de klantenservice. Is het probleem al opgelost? Mocht dit nog niet het geval zijn, dan kun je ook even langs een Apple Store gaan. Dan kunnen ze gelijk kijken wat er precies aan de hand is en mogelijk een oplossing bieden. Verder zie ik dat er eerder afspraken zijn gemaakt over een Early Renewal. Wil je daar gebruik van maken?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Thanks Dana81

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iphone 6 plus van anderhalf jaar oud.

Van de een op de andere dag reageert het touchscreen niet meer. Niet gevallen, geen waterschade en altijd een volledig beschermde enorme hoes er omheen.

Soms verschijnen er strepen aan de bovenzijde van het beeldscherm.
De telefoon doet het soms weer even kort als je boven op het scherm drukt na het uit en aan te zetten. Kon zo gelukkig nog een back-up maken. Ik heb mijn telefoon ter reparatie aangeboden bij de t-mobile winkel. Nu zou ik graag de reparatie afdeling erop attent willen maken dat het vermoedelijk hardware gerelateerd is.

Ik vrees mijn garantie omdat de t-mobile shop wel erg uitvoerig elk minuscuul krasje en butsje op het formuilier schreef. De medewerker vertelde me dit te nogal uitgebreid te doen om claims te voorkomen. Ze had meegemaakt dat een reparatie terugkwam en mensen zeurden over krasjes die er zogenaamd eerst niet opzaten.

Maar ze schreef niet op niet wat ik uitlegde en las op de volgende link van gebruikers met hetzelfde euvel. (rechtsboven op het scherm drukken etc) en zou onder de garantie moeten vallen.

Ik heb exact hetzelfde:

https://discussions.apple.com/message/29933090#29933090

Normaal heb ik zeer goede ervaringen met het opsturen via de telefonische t-mobile service. Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.

gr Pieter
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pieter,

Goed dat je jouw verhaal hier deelt en fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt hiermee.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om Dynafix hiervan op de hoogte te brengen. Ik zal jouw bericht in ieder geval bij jouw klantgegevens achterlaten. Ik zie dat de aanmelding van je reparatie ondertussen afgerond is. Jouw toestel zal nu zo snel mogelijk in onderzoek genomen worden.

Houd je ons op de hoogte hier? 🙂
Dank je Amy, ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik ben erg benieuwd of Dynafix dit correct behandeld en hoop op het beste 🙂

Ik had trouwens de verkeerde link bijgevoegd:

Dit is de juiste met info over iphones 6 touchscreen problemen en witte strepen boven in het scherm:

http://mendonipadrehab.com/entries/general/the-epidemic-of-iphone-6-6-touch-ic-failure-explained-apples-continues-to-pull-the-wool-over-the-consumer-s-eyes

gr.Pieter
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pieter,

Thanks voor het delen van de juiste link!

We horen graag hoe het afloopt Pieter en voor nu een goed weekend gewenst! 🙂
Jeetje Pieter en Dana, wat fijn om te zien dat jullie hier ook last van hebben, en wat vreselijk dat wij hier allemaal last van hebben. Ook ik zit in het tweede jaar (juni 2015 iphone 6+ gekocht). Dit product is natuurlijk gekocht bij Tmobile en ik begrijp dat dynafix de reparateur is, dan ga ik er ook vanuit dat ze kosteloos mijn telefoon herstellen. Ik breng hem morgen naar een tmobile shop!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jesper,

Wat balen dat jouw toestel ook kuren vertoont. Goed dat je hem in ieder geval ter reparatie gaat aanbieden. Hopelijk wordt je toestel snel gerepareerd zodat je weer zorgeloos gebruik kan maken van je iPhone. 🙂

Als ik iets anders voor je kan doen, laat het mij dan weten.
Slecht nieuws:
Niet naar de t-mobile winkel brengen om te laten repareren. Dynafix maakt je toestel niet open,
Ze leggen je toestel onder een microscoop en maken voor je onderzoekkosten slechts foto's vd krasjes aan de buitenkant.

Als er gebruikssporen zijn, en die zijn er altijd, valt het nooit onder garantie ook al heeft het niets met de storing te maken.

En bij een puntgaaf toestel is er anders natuurlijk altijd iets wel iets van vochtschade te vinden...

Dynafix fixed of repareert niets, ze bieden een omruil voor 220 euro, die naar een jaar ook weer stuk gaat.

Voelde dit al aan en zette een reactie op klachtenkompas.
Dynafix, zelf niet te bereiken per telefoon reageerde daarop, binnen 7 minuten met de volgende reactie:

Dynafix: Wanneer een schade aan een toestel geconstateerd wordt is het helaas niet van belang of deze klein of groot is en of deze wel of niet met de klacht te maken heeft. Wij mogen een toestel met schade nooit binnen garantie behandelen. Wij kunnen daarom dan ook niet anders dan u een prijsopgave sturen.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare Team.

Dit staat volgens mij haaks op de volgende reparatievoorwaarden van t-mobile, aard en oorzaak worden niet vastgesteld en dus belazerd.

T-Mobile reparatie voorwaarden:

3. Reparatie- en onderzoekskosten
3.1 T-Mobile voert na ontvangst van een ter reparatie aangeboden toestel
altijd eerst een onderzoek uit. Daarbij wordt het toestel geïnspecteerd en
de aard en oorzaak van het defect vastgesteld.
3.2 Na het onderzoek ontvangt de opdrachtgever een prijsopgave voor de
reparatie. Pas na akkoord van de opdrachtgever met deze prijsopgave zal
de reparatie worden uitgevoerd.

enfin een lang zeur verhaal. Maar ik baal hiervan, mijn toestel is niet gevallen, niets vreemd mee gebeurd en heeft geen vochtschade. Het enige wat ik vroeg was een reparatie. Openmaken en repareren.

Ik bood ook aan om een deel te betalen, dit heeft niets te maken met een minuscule uiterlijke beschadiging maar is een structureel probleem van de iphone 6 plus.

Jammer dat t-mobile geen gebruik meer maakt van hun voormalig reparatiecentrum in Rijswijk. Die waren eerlijk en echt goed.

Wat nu?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ployd,

Jammer om te horen dat jouw toestel stuk is. Sorry voor onze late reactie, door drukte op het forum zijn we helaas niet in de gelegenheid geweest om eerder op je te reageren hier.

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Hij heeft je meer informatie gegeven over de reparatieprocedure en een eventuele second opinion.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
t mobile - oplossing??

ik ervaar exact hetzelfde probleem -wat is nu de oplossing?? mvg. arthur
ik wordt inmiddels van het kastje naar de myyr gestyyrd - en zoals je ziet zijn sommige letters niet meer actief - graag zsm reactie
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Arthur1011,

Dat ziet er inderdaad niet meer helemaal functionerend uit! :S

Zou je kunnen aangeven waar je het toestel hebt aangeschaft? Ik zie namelijk dat je bij ons een Basis Sim hebt, dus ik weet nu niet zeker of jouw iPhone bij ons is gekocht? Als dit het geval is, dan kun je het toestel direct bij ons ter reparatie aanbieden.

Mocht dit niet het geval zijn, kun je het beste even contact opnemen met de winkel waar je de iPhone hebt gekocht. Zij kunnen je dan informeren over de vervolgstappen en hoe jouw toestel zo snel mogelijk opgelapt kan worden. Je kunt daarnaast ook (als je in de gelegenheid bent) langs een Apple Store gaan. Dan kunnen ze wellicht direct al helpen en anders kunnen ze je ook informeren wat de snelste oplossing is voor jouw probleem.

Ik reken erop dat het in ieder geval gauw is opgelost en wij zijn er natuurlijk altijd voor de service! Als je dus vragen voor ons hebt, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Reageer