Beantwoord

iPhone 6 valt uit en vlek in scherm

Sinds enkele weken heb ik een erg vervelend probleem, mijn iPhone 6 valt regelmatig uit wanneer de batterij-indicator nog minimaal 20% tot 30% aangeeft. De iPhone start vervolgens niet meer op. Wanneer ik de telefoon 15 minuten laat rusten, kan ik vaak wel weer opstarten. Daarna valt hij meestal binnen 5 minuten weer uit. Ik heb het toestel sinds de launch in september 2014. Tevens begint zich een gele vlek te ontwikkelen in het beeldscherm.

De volgende stappen heb ik ondernomen:
- Complete cyclussen afdwingen dus 100% vol tot 100% leeg - Geen succes
- Zachte reset - Geen succes
- Diverse optimalisaties m.b.t. batterijduur uitgevoerd op basis van toestelhulp en andere forums - Geen succes
- Volledige reset en restore - Geen succes
- Bezoek aan de Apple store in A'dam gebracht, die gaven aan dat ik contact moet opnemen met mijn provider aangezien het toestel ouder dan 1 jaar is.

Ik begrijp dat de batterijduur naarmate het toestel ouder wordt verzwakt, maar hij zou toch niet moeten uitvallen?
icon

Beste antwoord door David 15 april 2016, 10:42

Hey Mhuberts,

Een heel vervelend probleem en herkenbaar, had het zelf ook met de iPhone 4S. Die viel na ongeveer een anderhalf jaar uit bij 20% en na 2 jaar was het rond 40% helaas al raak.. Maar genoeg over mijn iPhone, het gaat hier om die van jou!

Aangezien je zelf al alles hebt geprobeerd, van reset tot Apple Store, raad ik je aan om je toestel ter reparatie aan te bieden. Normaliter raden we nog een fabrieksreset aan, maar aangezien je dit zelf al gperobeerd hebt, is dat helaas geen optie. Zorg ervoor dat je van tevoren een back-up van je gegevens hebt gemaakt, zodat je deze niet kwijtraakt.

Als je nog vragen over de reparatie hebt of nog iets wilt weten, laat het dan gerust weten! 🙂

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hey Mhuberts,

Een heel vervelend probleem en herkenbaar, had het zelf ook met de iPhone 4S. Die viel na ongeveer een anderhalf jaar uit bij 20% en na 2 jaar was het rond 40% helaas al raak.. Maar genoeg over mijn iPhone, het gaat hier om die van jou!

Aangezien je zelf al alles hebt geprobeerd, van reset tot Apple Store, raad ik je aan om je toestel ter reparatie aan te bieden. Normaliter raden we nog een fabrieksreset aan, maar aangezien je dit zelf al gperobeerd hebt, is dat helaas geen optie. Zorg ervoor dat je van tevoren een back-up van je gegevens hebt gemaakt, zodat je deze niet kwijtraakt.

Als je nog vragen over de reparatie hebt of nog iets wilt weten, laat het dan gerust weten! 🙂

Reageer