iPhone 6 vraagt steeds om toegangscode

• 4 december 2017
  • 12 reacties
  • 6014 Bekeken

Sinds 4 maanden heb ik een iPhone 6. Alles werkte naar behoren. Tot vanmorgen

Het toestel vraagt steeds naar de toegangscode. Dan kan ik 1 a 2 minuten werken en vraagt hij weer om de toegangscode. Ik kan op deze manier niet goed werken met de iPhone

12 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hoi Ben,

Welkom op het forum! :)

Erg vreemd zeg. Zo kan je inderdaad niet normaal op je telefoon werken. Heb je jouw toestel al een keer opnieuw gestart? Zou je de toegangscode via de instellingen van je telefoon één keer willen uitschakelen en daarna weer willen inschakelen?

Dit kan je doen via: Instellingen > Touch ID en toegangscode > Zet code uit.

Zou je daarnaast willen controleren of je al gebruik maakt van de nieuwste software versie? Dit kan je controleren door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Software-update.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Ben!
Hoi Issam,

dank je voor de snelle reactie.
Mijn mobiel valt erg snel weer en vraagt dan om de toegangscode./ Als ik die geef kan ik heel even werken en daarna gebeurt weer hetzelfde.
Ik ben net thuis.
Morgen ga ik proberen dit op te lossen.
Ik mail je morgen.

Groet, Ben
Hoi Issam,
ik heb net gedaan wat jij hebt voorgesteld (een upgrade)
Alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt !!

Groet, Ben
Reputatie 3
Badge +13
Hoi Issam,
ik heb net gedaan wat jij hebt voorgesteld (een upgrade)
Alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt !!

Groet, Ben

Dat klopt. Door een 'datum-bug' in de voorgaande versie(s) voor iOS 11.2 komt het voor dat je telefoon plots crasht en herstart. Hierdoor moet je telkens opnieuw je toegangscode invullen. Door te updaten naar 11.2 is dit inderdaad opgelost. 😉

Groetjes,
Leroy
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Ben,

Helemaal super. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat het is opgelost. 😃
Zelfde probleem hier... update was pas al gedaan.dus dat is het niet. Gebruik nu oude tel maar!
Reputatie 4
Badge +4
Vreemd, weet je zeker dat je er iOS 11.2 op hebt staan en bij de instellingen toegangscode uit staat?
Beide gedaan... iedere halve minuut "het ronde zandlopertje" en opnieuw beginnen. Kan ee dus niets meedoen. Gewoon echt uit en aanzetten ook gedaan. Tel is 3/4 jaar oud.
Reputatie 4
Badge +4
Probeer eens een reset;

Houd tegelijkertijd de Aan/Uitknop en de Thuisknop net zo lang ingedrukt totdat je het Apple logo op het scherm ziet.
Helaas....
Reputatie 4
Badge +4
Dan zou ik er eens een telefoon of Apple winkel mee binnen lopen!
Ik heb hetzelfde probleem! Repesteeltje al een antwoord/oplossing?!

Reageer