Beantwoord

iPhone 6 werkt, na een jaar, niet meer na behoren.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Goeie avond Forum'ers,

Ik heb nu sinds 17/11/14 mijn iPhone 6 Space Grey 16GB en ben er dol gelukkig mee.
Maar nu is het nog geen jaar later en begint behoorlijke kuren te hebben;
- Batterij percentage geeft verkeerde voltage door, dus de telefoon denkt dat hij op 18% batterij zit, maar in werkelijkheid is dat 33%
- Mijn oordopjes worden niet meer herkent, zo nu en dan wel maar dan alleen als ik d'r mee ga draaien (de 3,5 Metaljack) en dan krijg ik alsnog geluid alsof ik naar een RAM-radio aan het luisteren ben
- Telefoon valt zomaar uit (springt naar zwart, dan vervolgens naar het Apple logo en gaat dan weer aan..)
- Loopt bijzonder vaak vast, en dan bedoel ik dat er een vertraging van zeker 20 seconden in zit als het niet compleet vastlopen is, dat ik weer een hard reset moet doen.

Ik heb alles geprobeerd; terugzetten naar fabrieksinstellingen, hard reset, gewoon aan en uit doen ('s nachts bijvoorbeeld heb ik hem gewoon uitstaan) en anders de telefoon, bewust, leeg laten lopen.

Kan iemand mij helpen of weet iemand hier de antwoorden op? Jullie zouden mijn helden zijn.

Met vriendelijke groet,
Peter van der Tuuk
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 12 november 2015, 19:19

Goedenavond Peter,

Welkom op het forum, maar vervelend te lezen waarom. Er zijn meerdere opties, maar laat ik de snelste als eerste voorleggen, want je hebt al het nodige geprobeerd en via het forum (ondanks de geweldige iPhone experts) kan het wel een paar dagen duren voordat het opgelost zou kunnen worden.

Zoek een Apple store op...

Stel dat we het probleem kunnen oplossen met hulp via het forum, dan gaat dit toch wel enkele dagen duren.
Stel dat je de telefoon voor reparatie op stuurt, dan ben je een paar weken kwijt.
Apple stores hebben het voordeel dat je vrij snel en mogelijk met inruil geholpen wordt.

Ik ben geen Apple fan (alles behalve met android en HTC 😉 ), maar dit is wel een erg sterk punt van ze! Maak een goede backup van al je bestanden en ga morgen of dit weekend langs een store (als dat kan) en met wat geluk (dat mag inmiddels wel weer) heb je dit weekend weer een werkende telefoon.

Een tip, maak je telefoon wel even super netjes schoon 😉 helpt dat er dan minder snel over val-stoot-schade wordt begonnen. Het verandert niks aan echte schade, maar een schone auto verkoopt ook beter.

Hopelijk helpt dit, zo niet, heb even geduld. Topics worden veelal met een 24~48 uur beantwoord/ondersteund en de Apple experts zullen je ook pas met wat tijd kunnen helpen.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Peter,

Welkom op het forum, maar vervelend te lezen waarom. Er zijn meerdere opties, maar laat ik de snelste als eerste voorleggen, want je hebt al het nodige geprobeerd en via het forum (ondanks de geweldige iPhone experts) kan het wel een paar dagen duren voordat het opgelost zou kunnen worden.

Stel dat we het probleem kunnen oplossen met hulp via het forum, dan gaat dit toch wel enkele dagen duren.
Stel dat je de telefoon voor reparatie op stuurt, dan ben je een paar weken kwijt.
Apple stores hebben het voordeel dat je vrij snel en mogelijk met inruil geholpen wordt.

Ik ben geen Apple fan (alles behalve met android en HTC 😉 ), maar dit is wel een erg sterk punt van ze! Maak een goede backup van al je bestanden en ga morgen of dit weekend langs een store (als dat kan) en met wat geluk (dat mag inmiddels wel weer) heb je dit weekend weer een werkende telefoon.

Een tip, maak je telefoon wel even super netjes schoon 😉 helpt dat er dan minder snel over val-stoot-schade wordt begonnen. Het verandert niks aan echte schade, maar een schone auto verkoopt ook beter.

Hopelijk helpt dit, zo niet, heb even geduld. Topics worden veelal met een 24~48 uur beantwoord/ondersteund en de Apple experts zullen je ook pas met wat tijd kunnen helpen.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi PJOTR.

Gewoon met de telefoon terug naar punt van aankoop je hebt 2 jaar garantie. Ik kan je dit vertellen Apple staat er om bekend bijzonder coulant te zijn.
Poco-Loco schreef:

Goedenavond Peter,

Geweldig! Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb de telefoon gekocht bij de Media Markt, en hier ben je hem soms wel weken kwijt. Ik vraag deze vraag omdat ik denk, ja, kan het zelf oplossen maar kan hem ook weer opsturen (gezien het feit dat mijn jaarsgarantie met een paar dagen verloopt). Maar kan hem dus beter bij de iCentre langs brengen dan de Media Markt, want daar gaat het allemaal ene stukkie sneller? 🆒
1, je hebt 2 jaar garantie wat Frutjuh ook zegt ;)
2, Media Markt zou de eerste aanspreekplaats zijn omdat je hem daar gekocht hebt

Echter, Apple zou veel sneller kunnen gaan ja. Dus zeker een tripje waard zou ik zeggen en, nooit geschoten altijd mis. Je kan allicht uitleggen dat je niet zeker weet of dit garantie gaat zijn en je geen zin hebt in weken verlies als het geen nut heeft.

Reageer