Beantwoord

iPhone 6s batterijduur en trage vingerafdruk

• Doet lekker mee
  • 7 reacties
Ik heb sinds twee weken mijn iphone 6s en merk dat mijn batterij al redelijk snel leeg is.
Hij was vanochtend nog 100% en om half 2 zit hij alweer op 62%.

Daarnaast gebeurt het vaak dat mijn iphone blijft hangen als ik met mijn vingerafdruk probeer te ontgrendelen. Ik zie dan eerst een paar seconde een app icoon groot in beeld, voordat hij bij de beginpagina is.
icon

Beste antwoord door Amy 21 oktober 2015, 11:17

Hey Mel.

Wat balen dat je nu al problemen met het toestel ervaart. :S Ik help je graag verder!

Wat je batterijduur betreft schrik ik hier niet echt van. Door de extra functies die smartphones tegenwoordig hebben gaat de batterij ook sneller leeg. Op deze pagina van iCulture vind je de gemiddelde batterijduur van de iPhone 6s. Wanneer je gebruik maakt van internet via 4G zou je iPhone 6s 10 uur mee moeten gaan. Als hij 's ochtends op 100% zit dan kan het goed zijn dat je 's middags rond de helft van je batterijpercentage zit als je gewoon gebruik hebt gemaakt van je Apps. Ik wil je adviseren om dit forumtopic eens door te nemen. Het staat vol met tips om je batterijduur te verlengen.

Ook heeft iOS 9 een accubesparende modus die ervoor zorgt dat je langer met je accu vooruit kunt. Je kunt deze instellen in je instellingen. Meer informatie hierover vind je ook terug op iCulture.

Het is ook onhandig dat je vingerafdruk-ontgrendeling niet goed werkt! Heb je deze al een keer opnieuw ingesteld? Mocht dat het probleem niet oplossen dan wil ik je vragen om te kijken of er toevallig een nieuwe software-update beschikbaar is. Je kunt dit controleren in je instellingen. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan kun je het beste een soft-reset doen. Dit doe je door de home button en de uit/aan-knop tegelijk ingedrukt te houden tot het Apple-logo tevoorschijn komt. Je toestel start vervolgens helemaal opnieuw op.

Laat je aan ons weten of je iets aan deze informatie hebt gehad? We helpen je graag verder als je nog vragen hebt! :8

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Mel.

Wat balen dat je nu al problemen met het toestel ervaart. :S Ik help je graag verder!

Wat je batterijduur betreft schrik ik hier niet echt van. Door de extra functies die smartphones tegenwoordig hebben gaat de batterij ook sneller leeg. Op deze pagina van iCulture vind je de gemiddelde batterijduur van de iPhone 6s. Wanneer je gebruik maakt van internet via 4G zou je iPhone 6s 10 uur mee moeten gaan. Als hij 's ochtends op 100% zit dan kan het goed zijn dat je 's middags rond de helft van je batterijpercentage zit als je gewoon gebruik hebt gemaakt van je Apps. Ik wil je adviseren om dit forumtopic eens door te nemen. Het staat vol met tips om je batterijduur te verlengen.

Ook heeft iOS 9 een accubesparende modus die ervoor zorgt dat je langer met je accu vooruit kunt. Je kunt deze instellen in je instellingen. Meer informatie hierover vind je ook terug op iCulture.

Het is ook onhandig dat je vingerafdruk-ontgrendeling niet goed werkt! Heb je deze al een keer opnieuw ingesteld? Mocht dat het probleem niet oplossen dan wil ik je vragen om te kijken of er toevallig een nieuwe software-update beschikbaar is. Je kunt dit controleren in je instellingen. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan kun je het beste een soft-reset doen. Dit doe je door de home button en de uit/aan-knop tegelijk ingedrukt te houden tot het Apple-logo tevoorschijn komt. Je toestel start vervolgens helemaal opnieuw op.

Laat je aan ons weten of je iets aan deze informatie hebt gehad? We helpen je graag verder als je nog vragen hebt! :8
Ik heb mijn vinger touch verwijderd en opnieuw ingesteld. Ook zijn er geen updates beschikbaar, toch blijft hij wel is hangen en verschijnt de app icoon groot in beeld na de ontgrendeling.

Betreft mijn batterij, ik heb alle onnodige dingen uitgeschakeld. Bij een gebruik van 3.5 uur en standby van 5 uur is mijn batterpercentage 66%. Ik weet niet of dit wel normaal is?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mel,

Hoe vaak komt het voor dat je telefoon blijft hangen? Bedoel je met App icoon het Apple icoon? Mocht je hier heel veel hinder aan ondervinden dan zou je ervoor kunnen kiezen om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. In dit topic wordt stapsgewijs uitgelegd hoe dat moet. Vergeet dan niet om een back-up te maken!

Wat betreft je batterijduur als je er 3,5 uur gebruik van hebt gemaakt dan is het wel normaal dat je accu percentage verminderd. Dat kun je ook terugzien zien op de websites die Amy met je heeft gedeeld.

We horen graag van je! 🙂
Het is geen apple icoon, maar bijv. Whatsapp app omdat deze recht in de hoek staat van mijn scherm. Als ik dan ontgrendel met me vingerafdruk duurt het lang tot heel me scherm is te zien
Reputatie 6
Badge +16
Hi Mel,

Dat is zeker niet de bedoeling! Heb je toevallig je toestel al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt? Wellicht dat dit de problemen voor je oplost. Laat ons weten of dit voor jou de oplossing is.

Raadpleeg onze toestelhulp pagina voor de instructies. 😉

Reageer