Vraag

iPhone 6s bluetooth werkt niet

• 17 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 1847 Bekeken

Ik heb mijn abbonement particulier verlengd naar een zakelijk abonnement en daar mocht ik een nieuwe telefoon voor uitzoeken en heb daarmee ook meteen een stapje omhoog gedaan van een Iphone 6 naar een Iphone 6 S. Mijn dochter zou mijn oude Iphone 6 krijgen ( meissie helemaal blij) maar helaas kwam ik thuis met een niet goed werkende Iphone6S. Tenminste alles doet het behalve de bleutooth die werkt niet op mijn handsfree( autoradio) en op mijn airprinter en op mijn stereoboxen in huis. Ook kwam ik erachter dat andere telefoons mijn telefoon wel kunnen vinden en koppelen ( ik krijg daar ook melding van dat er gekoppeld kan worden) maar de andere telefoon is dan gekoppeld met mij maar bij mij geeft hij aan dat ik niet gekoppeld ben. Ik ben meteen teruggegaan met mijn nieuwe Iphone 6S en de nodige personen gesproken over het probleem. Daar kreeg ik steeds nieuwe antwoorden en opdrachten. 1) Het zou liggen aan mijn autoradio die zou ik moeten resetten ( dat heb ik gedaan!) of miss een nieuwe aanschaffen. 2) Dat andere telefoons mij niet kunnen vinden zou aan Apple liggen die zou het blokkeren( volgens Apple support is dit niet waar). Ze hebben omdat ze ook twijfelden mijn telefoon omgeruild voor een nieuwe Iphone 6S. Dezelfde week weer langs gegaan omdat de bleutooth zelfs bij een nieuwe Iphone 6S nog steeds niet functioneerde. Daarop kreeg ik een handleiding mee om toch te zorgen dat ik alles zou kunnen veranderen in mijn autoradio?? Ik geloofde niet dat het hieraan lag Maar oke toch maar weer geprobeerd en een dual simkaart gekregen zodat ik mijn oude Iphone 4 kon gebruiken in de auto en daarbuiten mijn 6S. Dat vond ik erg omslachtig steeds met 2 telefoons op stap te gaan. De 3 de keer weer langsgegaan met nog steeds hetzelfde klacht probleem. De 2 belangrijkste dingen die ik moet kunnen is bellen en praten via de autoradio met cliënten. Ik heb een eigen bedrijf nl en tijdens werkzaamheden kan ik niet bellen dus is mijn auto mijn kantoor

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi lady-dana33,

Welkom op ons Forum!

Wat een vervelend probleem zeg. Ik zie dat je gister ook al ene collega hebt gesproken hierover. Jij heb al beide toestellen omgeruild, maar geeft aan dat je nu nog problemen ervaart mt bluetooth. Ik zou je in dit geval willen adviseren om jehttp:// bij ons. Alleen dan kan je toestel grondig onderzocht worden en gerepareerd worden.

Op deze pagina vind je meer informatie over het aanmelden voor een reparatie.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het mij weten.
ja maar als ik hem nu wegbreng is het probleem niet weg dan ben ik weer een week mijn toestel kwijt kan ik weer alles opnieuw erop zetten en heb ik hetzelfde probleem het enige wat voor mij het beste is dat ik een nieuwe 6 mag omruilen want die doet het super
alleen de shopmanager wil daar niks over horen hij zei echt letterlijk tegen me dat hij mij dit laatste toestel had gegeven omdat hij mj eigenlijk zat was
Badge +13
Het is te toevallig als het twee keer gebeurt met een nieuw toestel.
Als je het instellingen menu ingaat en dan naar Bluetooth en als je dan kijkt bij andere apparaten staat daar de radio en de airprinter ook niet onder?
Want ik ben in het begin ook aan het rommelen geweest want je moet ze eerst accepteren en toestaan voordat het goed pakt.
Dat zit ergens in dat low bluetooth gebeuren geloof ik maar als het eenmaal werkt dan is het probleemloos.
Ook toen ik een fitbit wilde toevoegen en per ongeluk ergens weer iets had gewijzigd moest ik weer de gehele fitbit verwijderen voordat ik hem weer goed toegevoegd kreeg.
Maar dit "gedoe" was ook bij andere low energie bluetooth apparatuur en niet alleen mij Iphone (ook bij een samsung telefoon)
nee heb alles al geprobeerd maar zelfs in fabrieksinstellingen doet hij niks en daarna ook niet pffff gek word ik ervan
Badge +13
Maar heb je ook de auto radio op zichtbaar maken gezet?
En dan gekeken bij de Bluetooth van de Iphone of hij onder de apparaten verscheen?

Ik vraag het omdat ik zelf ook aan het rommelen en tobben ben geweest en straks mag ik weer een fitbit koppelen en meestal gaat dat ook niet in 1 keer.
Zowel de fitbit als de iphone werken namelijk meestal niet even lekker mee en dat was vorig jaar met Samsung net zo.
Probleem zit in die Low energie Bluetooth en met privacy oid helemaal duidelijk krijg ik het ook niet helaas anders snapte ik wel waar t fout ging.
ja ik zie de radio wel maar ik kan hem niet koppelen mijn radio geeft aan full pair??en dan krijg ik melding koppelen mislukt ... en dat geld ook bij koppelen van mijn boxen en printer maar het gekke is als ik de 6 koppel lukt her wel in 1 keer
Badge +13
En de radio is niet zichtbaar bij het rijtje andere apparaten?

En als je de beide iPhones elkaar laat zoeken vinden ze elkaar dan wel?
Reputatie 6
Badge +16
Hey Lady-dana33,

Erg vreemd dat het nog steeds niet werkt.

Ik zie dat Rosan al een aantal belangrijke vragen heeft gesteld. Heb je toevallig via de instellingen van je carkit de oude iPhone 6 uit de lijst verwijderd. Sommige carkits hebben een maximum aantal toestellen waarmee ze kunnen koppelen, dus wellicht wordt jouw nieuwe iPhone niet geaccepteerd omdat je oude telefoon nog in het overzicht staat.

Heb je het trouwens ook geprobeerd na een fabrieksreset zonder een back-up terug te plaatsen? Het terugplaatsen van de back-up kan de eventuele oorzaak van het probleem terughalen.

Neem ook een kijkje op de website van Apple voor een discussie over hetzelfde onderwerp.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Reageer