Beantwoord

Iphone 6s in het water gevallen

• 11 mei 2016
  • 2 reacties
  • 1975 Bekeken

mijn appel 6s in mijn broek zak was met mijn buur meisje buiten toen ging ik spelen op een water vlot en toen was ik in het water gevallen nu doet mijn telefoon het niet meer en nu heb ik hem in het rijst liggen hoe lang moet dat
icon

Beste antwoord door Trajh91 12 mei 2016, 09:54

Als een toestel waterschade heeft opgelopen, wat nu dus het geval is, kan je het toestel inderdaad het beste in rijst leggen. Om er zeker van te zijn dat al het water wordt opgenomen door de rijst, kan je het toestel er het beste tenminste 24 uur in laten liggen. Wat langer zou zelfs nog beter kunnen zijn.

Een toestel in rijst leggen is alleen geen oplossing tegen waterschade. Als ik je verhaal zo lees, is het toestel volledig onder water geweest en zal dit ook een aardige tijd zo geweest zijn. Hierdoor kan het water op plaatsen gekomen zijn waar het er niet meer gemakkelijk uit te krijgen is en kan er flinke schade of zelfs kortsluiting zijn ontstaan. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan het toestel te laten repareren of zelfs een nieuwe aan te schaffen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Als een toestel waterschade heeft opgelopen, wat nu dus het geval is, kan je het toestel inderdaad het beste in rijst leggen. Om er zeker van te zijn dat al het water wordt opgenomen door de rijst, kan je het toestel er het beste tenminste 24 uur in laten liggen. Wat langer zou zelfs nog beter kunnen zijn.

Een toestel in rijst leggen is alleen geen oplossing tegen waterschade. Als ik je verhaal zo lees, is het toestel volledig onder water geweest en zal dit ook een aardige tijd zo geweest zijn. Hierdoor kan het water op plaatsen gekomen zijn waar het er niet meer gemakkelijk uit te krijgen is en kan er flinke schade of zelfs kortsluiting zijn ontstaan. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan het toestel te laten repareren of zelfs een nieuwe aan te schaffen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Bladiebl,

Oei, dat is inderdaad heel vervelend! Het klopt inderdaad dat je je toestel in een bak met rijst kunt leggen om te kijken of 'ie daarna weer werkt. Mijn collega Amy heeft op die manier haar iPhone weten te redden! Zoals Trajh91 al aangaf is het verstandig om dat voor minimaal 24 uur te doen, het liefst 2 of 3 dagen. Zet de bak met rijst alleen niet in de buurt van de verwarming of in de zon. Hopelijk kun je hiermee jouw iPhone nog redden, want het zou natuurlijk erg zonde zijn anders!

Mocht dit niet helpen, dan kun je je toestel laten repareren. Houd er wel rekening mee dat als je toestel door vocht-, val-, druk- of stootschade kapot is gegaan, je jouw toestel niet zonder kosten kunt laten repareren. Op deze pagina vind je meer informatie.

Maar eerst maar eens geduldig je toestel in de rijst laten liggen! Laat je weten of het heeft geholpen?

Reageer